Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 4 – Kommer du att köpa den?
-
AuthorPosts
-
Jag är nyfiken på hur ni kommer att göra i Juli månad eller tidigare, när iPhone 4 släpps. Ni är även rätt så många användare på detta forumet och jag tror det här kommer att visa våra rätta sidor.
Vilken är din nuvarande mobiltelefon och kommer du att försöka köpa iPhone 4 om omständigheterna tillåter.
Svarsalternativ:
iPhone 1G, Nej jag ska inte köpa iPhone 4.
iPhone 1G, Ja jag ska köpa iPhone 4iPhone 3G, Nej jag ska inte köpa iPhone 4.
iPhone 3G, Ja jag ska köpa iPhone 4iPhone 3Gs, Nej jag ska inte köpa iPhone 4.
iPhone 3Gs, Ja jag ska köpa iPhone 4Vanlig mobiltelefon, Nej jag ska inte köpa iPhone 4.
Vanlig mobiltelefon, Ja jag ska köpa iPhone 4(Vanlig mobiltelefon är en vanlig Nokia, SE, LG, etc. som saknar windows mobile, android och kan ha knappar istället för touch.)
Smartphone, Nej jag ska inte köpa iPhone 4.
Smartphone, Ja jag ska köpa iPhone 4(Smartphone innefattar telefoner med funktioner som kan ersätta en dator när man är på flykt. Innefattar: Symbian, Android, RIM, Linux, Windows Mobile men ej iPhone.)
Om du inte äger en mobiltelefon så skriv gärna en trudelutt i tråden om du vill köpa eller inte köpa en iPhone 4.
Detta är en öppen poll vilket gör att folk ser vad du röstar på. Eftersom det inte är en politisk poll så hoppas jag att du inte ser detta som ett hinder för att rösta på ditt val.
Jag är riktigt nyfiken på den nya iPhone 4 eftersom jag struntade i att köpa 3Gs:n när den släpptes. Jag har känt under hela året att det varit tufft att se 3Gs-ägare byta program nästan lika snabbt som på iPhone 1G när den kom och jag var riktigt avundsjuk på 3Gs:n i det sammanhanget. Sen vad jag inte var avundsjuk på var oförmågan att jailbreaka utan tethered och eftersom jailbreak är 50% utav vad jag anser vara iPhone så lät jag bli att köpa en 3Gs. Men t.o.m. när Spirit släpptes så såg jag det mer som en tillgång för iPhone 4 och iOS 4 än för 3Gs.
Jag kommer att köpa iPhone 4.
Har gått och väntat på det här, har en 3G som nu ska bytas upp. Det bästa är att den sjunger verkligen på sista versen, repor, sprickor, allmänt dåligt skick, börjar bli slö m.m. Därför ska det bli skönt att gå till Telia/Tre etc och köpa en utan dåligt samvete, och fundera om jag verkligen behöver den. Och nu vet jag att jag behöver den! Längtar som bara den till sen släpps och hoppas verkligen den släpps så tidigt i juli som möjligt i Sverige!
äger en 3G just nu, gillade inte dom småförändringarna som 3Gs hade, så det blev aldrig ett inköp utav den, även om hastigheten vart något jag gärna ville få utökat. men nu när iPhone 4 kommer, så känns det som ett måste. kan ej vara 2generationer bakom
får bara se på priset, kommer troligen inte köpa den under lanseringen, pga det kommer vara ett sådant överpris för allt dom första månaderna.
Annars får man åka till Tyskland och köpa den när den släpps där 😉 man pallar knappt vänta man vill ha den nu haha
Jag har haft min 3g i knappt två år och kommer definitivt köpa en 4a! Kosta vad det kosta vill…
Har någon sätt vad det blir för internminne i?
hmm, om man skulle ta och åka till Italien i sommar, där skulle den väl släppas 24 juni? (och brukar inte de sälja dem olåstaa?)Kommer definitivt att köpa i4 men jag har ingen bråttom med det så jag lär inte köa eller åka till tyskland. Jag kommer att köpa den så fort det har kommit jailbreak/upplåsning till den. Om jag ska köpa en upplåst så kommer jag att köpa från Tre med kontantkort och låsa upp den, tror det är det billigaste alternativet för en upplåst iPhone.
Absolut, utan tvekan. Har dragits lite extra lång tid med min 3G för att jag inte kände att 3GS var värd att köpa, då en nyare modell skulle komma denna sommar. Så iPhone 4 känns som ett klockrent val och jag är mycket nöjd med dom nya specifikationerna! Wohoo, längtar!
Yep kommer defenitivt att köpa den utan tvekan, anledning ett —> min 3g inte hänger med mig längre :D, iPhone 4 blir en lur jag defentivt kommer att ha i 2 år+ då den kommer ha allt man behöver just för dom två åren 😀
Köpte nyligen en iPhone 3GS, så jag får nog vänta med detta, blir i så fall en version efter den nya.
Jag vill ha den men band upp mig och har 23 månader kvar så det blir förmodligen för iPhone 6 som blir min nästa telefon.
3GS, inte ett år gammal ens, jag väntar! 🙂
… Men sugen är man 😉 …
Får väl se till att min o-jailbraikade 3gs kraschar eller något och sen fixar garantin mig en iPhone 4, det vore gött. Om detta önskescenario inte skulle inträffa är jag fast med min 3gs i 23 månader – vilket inte är fy skam i och för sig.
Någon som vet om det kommer finnas möjlighet att byta in sin 3Gs samt lite pengar, mot en ny iPhone 4?
Jag har abonnemang med Telia, kanske kommer de att ha ett “Byt in din 3Gs och 1500kr så får du en iPhone 4” erbjudande?
@and3n 67362 wrote:
Någon som vet om det kommer finnas möjlighet att byta in sin 3Gs samt lite pengar, mot en ny iPhone 4?
Jag har abonnemang med Telia, kanske kommer de att ha ett “Byt in din 3Gs och 1500kr så får du en iPhone 4” erbjudande?
Man kan ju hoppas, detta skulle även jag uppskatta, men misstänker att vinsten långt ifrån maximeras om det blir så här samt lär det vara sånt tryck på 4:an att de inte behöver köra med dessa knep, men som sagt om de kör med det är jag först med att utnyttja detta. kanske vi ska mailbomba Telia/Halebop/Telenor/Tre om detta :laugh:
Jag har en ganska nyinköpt 3GS så i nuläget så kommer jag nog inte köpa iphone 4, kanske om något år eller om de kommer en iphone 5 😀
Tror kanske dom sparar på namnet iPhone HD :D, nästa blir nog iphone 4s/4g/HD, så fort operatörer stödjer 4g kommer dom nog använda det namnet 😀
Grattis i förskott till alex99, gustaf99, hsals, JackLovely som ska ta steget in i iPhonevärlden.
Skicka bongen Freebo så dem får sig en puff.
Ska nog köpa den, men är det någon som vet vilka operatörer som kommer sälja iphonen?
kommer köpa 4an DIRRRRRRRRRRRRRR om den kommer så man kan ha tele 2
Jag har nu en 3g 16 gb.
Jag kommer antagligen stå i kö med min far på Sveavägen precis som vi gjorde då 3g släpptes för ca 2 år sedan. Då var det bara jag som köpte en iPhone.. Den här gången ska farsan köpa en han med 😀 (såvida han inte är på semester då :S)Jag har en 3G och fattig som jag är så kommer jag behålla den.
vill uppgradera, men måste vänta nästan ett år innan mitt abb går ut.
Jag har en iPhone 3G och ska nog skaffa 4an eftersom min börjar sjunga lite på sista versen. Avsaknad av ljudlös knapp, repor, sand innanför glaset, sprickor, och framförallt att den börjar kännas slö fick mig att överväga. Ska bli så skönt med en ny som har super bra skärm, känns snabb att använda, samt har multitasking.
@zaladen 67415 wrote:
Jag har en iPhone 3G och ska nog skaffa 4an eftersom min börjar sjunga lite på sista versen. Avsaknad av ljudlös knapp, repor, sand innanför glaset, sprickor, och framförallt att den börjar kännas slö fick mig att överväga. Ska bli så skönt med en ny som har super bra skärm, känns snabb att använda, samt har multitasking.
HÄRLIGA argument som vart och ett motiverar ett inköp =)
Lollar bigtime på G4. Den är så ful och inget som är “wow” Batteritiden är ett suck å skärmen är bara lol.. Visst är den bättre än 3GS men nu visade han med 234323232ggr förstoring. hastigheten? Får se skillnaden.. Tror nada
@mossarelli 67405 wrote:
Elefanten: Telia, greyhound: 3 och fåret: tele2
Andra vet vi inte än för än Apple sagt i vilka länder de tänker sälja i.Var inne på tele2 hemsida men de verka inte göra någon reklam för den nya iphonen ? Medan både telenor och telia redan gör reklam?
@mossarelli 67405 wrote:
Elefanten: Telia, greyhound: 3 och fåret: tele2
Andra vet vi inte än för än Apple sagt i vilka länder de tänker sälja i.Jag tror du menar ormen: Telenor. Fåret har väl aldrig haft iPhone.
Well, nu går jag OT men jag gav mig f-n på att hitta info om operatörernas marknadsandelar. Tele2 är större än jag trodde
http://www.pts.se/upload/Rapporter/Tele/2010/Svensk-telemarknad-2009.pdf
Hoppas verkligen tele2 fixar iPhone, då ca 95% av folket jag har kontakt med kör på just tele2. Alltså är det inget alternativ att byta, utan blir att köpa med kontantkort/ billigaste abonnemang och låsa upp!
JAAAAG LÄNGTAR TILL JULI (förhoppningsvis den 1a, hoppas inte lika mycket på den 31a)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.