iPhone 4 kontant?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4 kontant?

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Member
    Post count: 33

Kommer det att gå och köpa iPhone 4 kontant hos Apple Store, som i UK?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

nej, men olika butiker kommer tydligen sälja den. som dustin, men dustin versionen är ändå låst till telia.

fick se att dom har tagit bort den nu, får se om den kommer finnas där igen

thelawyer
    Member
    Post count: 33

Ok, tur att man har Telia då 🙂

Bergendahl
    Member
    Post count: 49

Jag har ca 8-9 mån kvar på mitt telia prata på. Kommer man kunna förlänga abonnemanget eller betala av resterande månader i en klumpsumma och sedan köpa 4an? Eller är ända sättet att köpa luren kontant och flytta över simkortet?

Fast då lär jag ha ett micro sim antar jag? Kan man byta till ett sånt gratis?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

du kan bara förlänga om du har 3månader kvar på ditt abb.
    ring till telia (90200) och säg att du vill ha en slutfaktura på ditt abb,
    nekar dom dig det ,så säg att du ska byta operatör och vill ha en slutfaktura,
    dom kan inte tvinga kvar dig om du vill byta operatör :p
    när du betalt den kan du kontakta en annan operatör och portera över numret till dem.
    Du kan ju välja att ha kontankort hos den andra operatören. Kostar ju ingenting.

Bergendahl
    Member
    Post count: 49

Okej, anande nästan att jag hade för lång tid kvar, vissa har fått nåt erbjudande via sms om förlängning men då har väl dom mindre än 3mån kvar.

Ja jag får nog ta och göra som du säger.

jesper1
    Member
    Post count: 15

Jag var inne på Tre idag. Tydligen ska de till en början endast sälja iPhone 4 med abonnemang i butik, inte kontant. Han rekommenderade att jag ringde kundservice imorgon och ställde mig i kö för att få en med kontantkort.

Har haft problem med okunnig personal på Tre tidigare, så kan någon bekräfta att detta stämmer?

Sixxnikki
    Member
    Post count: 12

Köpte idag 4st Iphone 4 16gb och låste upp dom direkt hos Tre inga problem.:)

medzz
    Member
    Post count: 259

@sixxnikki 72139 wrote:

En snubbe som tjänar pengar 🙂

Sixxnikki
    Member

@medzz 72140 wrote:

En snubbe som tjänar pengar 🙂

No, firma lurar

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@sixxnikki 72139 wrote:

Så det går att köpa dem med kontankort och sen låsa upp direkt för typ 350 kr som med 3Gs det låter kanon.

Sixxnikki
    Member

@mrcabelguy 72144 wrote:

Så det går att köpa dem med kontankort och sen låsa upp direkt för typ 350 kr som med 3Gs det låter kanon.

Det går att göra detta hos Tre
    /Sixx

Bmode
    Member
    Post count: 201

@sixxnikki 72139 wrote:

vad var styckpriset inkl. upplåsningen 🙂 ?

MrCabelguy
    Member

Det blir nog ca 6500 kr

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nästan på pricken vad 16GB 3GSen kostade inkl upplåsning. Helt ok med andra ord

Bmode
    Member
    Post count: 201

Låter riktigt nice ! men då är det ett krav att man tar det på företaget eller?
    Är ganska säker på att telefonen måste vara bunden i 12mån innan upplåsning.. ?

MrCabelguy
    Member

@bmode 72187 wrote:

Låter riktigt nice ! men då är det ett krav att man tar det på företaget eller?
    Är ganska säker på att telefonen måste vara bunden i 12mån innan upplåsning.. ?

Det borde gå att köpa privat utan företag.

Sixxnikki
    Member

Bara att handla med kontant kort och säga att man vil ha den upplåst
    OBS! viktigt att dom regar kontatkortet i butiken, och regar upplåsnings caset på kontantkorts nummret.
    Då blir det blir lättare att spåra upplåsningen för tres kundtjänst om nått strular.
    Har gjort detta många gånger så jag vet problematiken
    /sixx

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Så nu när jag sitter med telenor-abonnemang (icke förlängningsbart), kan jag vända mig till tre, köpa en iPhone 4 kontant. Låsa upp den direkt i butik utan en massa krångel, börja använda den direkt efter med mitt telenor-kort?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@xenomorph.se 72234 wrote:

Så nu när jag sitter med telenor-abonnemang (icke förlängningsbart), kan jag vända mig till tre, köpa en iPhone 4 kontant. Låsa upp den direkt i butik utan en massa krångel, börja använda den direkt efter med mitt telenor-kort?

Då får du betala Iphone 4 priset kontant + upplåsning avgift ( brukar ligga på runt 300kr ) .. du kan ju alltid ringa 3 och kolla läget om man får låsa upp telefonen på en gång. , 020-33 33 33 är numret .

bozz
    Member
    Post count: 1199

@something 72239 wrote:

Då får du betala Iphone 4 priset kontant + upplåsning avgift ( brukar ligga på runt 300kr ) .. du kan ju alltid ringa 3 och kolla läget om man får låsa upp telefonen på en gång. , 020-33 33 33 är numret .

Man får låsa upp direkt. Har frågat. Telen kostar 6,2k (16gb)

SomethinG
    Member

@bozz 72264 wrote:

Man får låsa upp direkt. Har frågat. Telen kostar 6,2k (16gb)

då får du räkna med att betala 6,5k (eller kanske 6,550) beroende på om dom tar 300 eller 350. för att få telefonen + att den är upplåst.
    6,2k är för en låst 3 telefon.

Cophe
    Member

@something 72267 wrote:

då får du räkna med att betala 6,5k (eller kanske 6,550) beroende på om dom tar 300 eller 350. för att få telefonen + att den är upplåst.
    6,2k är för en låst 3 telefon.

Lätt värt det! Tack

jesper1
    Member

Så det gick alltså att få telefonen upplåst direkt i handen? Ingen väntetid på upplåsningen?

Tycker det är märkligt att jag hela tiden hör olika information från olika 3-kanaler. Som jag skrev tidigare sa en försäljare att de inte kommer sälja kontant i butik från början, en annan på telefonkundtjänst sa att eftersom det är en ny modell kan det ta över en månad att få den upplåst, en annan sa att det alltid tar en månad att få den upplåst.

Svårt att veta vad som stämmer.

subwau
    Member
    Post count: 2

@sixxnikki 72139 wrote:

Låste de upp den på Tre-butiken?:confused:

MrCabelguy
    Member

@subwau 72580 wrote:

Man betalar upplåsningen i butik sen så skickar de imei nr till apple sen blir den upplåst inom några dagar.
    Det kommer upp ett meddelande i iTunes att grattis din iPhone är upplåst

subwau
    Member
    Post count: 2

@mrcabelguy 72601 wrote:

Man betalar upplåsningen i butik sen så skickar de imei nr till apple sen blir den upplåst inom några dagar.
    Det kommer upp ett meddelande i iTunes att grattis din iPhone är upplåst

Ok, det låter ju smidigt. Tack för tipset!

Sixxnikki
    Member

Läs mitt tidigare inlägg, jag låse upp direkt i 3 butiken på lanserings dagen av Iphone 4.
    Inga problem dom fixar detta, dock är vissa av deras säljare inte informerad hur man gör…

Cophe
    Member

Jag har beställt min via nätet hos 3. Finns unlock ute så tar jag den vägen, annars fattar jag det som att jag ska kunna åka in till vilken 3 butik som helst och låsa upp den?

SomethinG
    Member

@xenomorph.se 72728 wrote:

Jag har beställt min via nätet hos 3. Finns unlock ute så tar jag den vägen, annars fattar jag det som att jag ska kunna åka in till vilken 3 butik som helst och låsa upp den?

borde funka ta med kvitto bara på att du köpt den via internet och det är därför du inte låst upp den via butik innan.

kostar dig 350 kr MAX .. skulle jag gjort om jag beställde från 3

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Nån som beställt från 3 med kontantkort som har fått ett uppskattat leveransbesked?

Cophe
    Member

@tompasod 72785 wrote:

Nån som beställt från 3 med kontantkort som har fått ett uppskattat leveransbesked?

Beställde i måndes, har pratat med dom och dom sa senast den 20e skulle jag ha den.

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Thx for info! Kan nog vänta till de är i butik då, par veckor spelar ingen roll…. har ju en 3Gs 32….

jesper1
    Member

@sixxnikki 72724 wrote:

Läs mitt tidigare inlägg, jag låse upp direkt i 3 butiken på lanserings dagen av Iphone 4.
    Inga problem dom fixar detta, dock är vissa av deras säljare inte informerad hur man gör…

Så surt. Precis vad jag hade tänkt göra, men inte gjorde pga diverse okunniga försäljare. Nu får jag vänta tills de kommer i butikerna igen. Ytterligare en anledning till varför man vill låsa upp från Tre.

ssnd
    Member
    Post count: 194

Kikade precis in på Tre.se och nu har dom plockat bort valmöjligheten att köpa den med kontantkort :/

Nån som vet varför?

SomethinG
    Member

@ssnd 73264 wrote:

Kikade precis in på Tre.se och nu har dom plockat bort valmöjligheten att köpa den med kontantkort :/

Nån som vet varför?

Dom kanske bara hade erbjudande till 5e Augusti!
    ingen aning .

ssnd
    Member

Attans.
    Hade tänkt beställa då man får lön.

Men men, får ringa och kolla med dom.

ssnd
    Member

Tillbaka i tråden igen 🙂

Pratade just med Tre, och dom har säljstopp tills vidare vad gäller
    iPhone4 med kontantkort.
    Detta tills alla som beställt den med kontantkort hunnit få den och därefter
    kommer den att säljas med kontantkort igen 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@ssnd 73293 wrote:

Tillbaka i tråden igen 🙂

Pratade just med Tre, och dom har säljstopp tills vidare vad gäller
    iPhone4 med kontantkort.
    Detta tills alla som beställt den med kontantkort hunnit få den och därefter
    kommer den att säljas med kontantkort igen 🙂

Ehhh… har TRE inte orken att ordna en ny KÖ då?

ssnd
    Member

Tydligen inte…

Hoppas dom hinner få till detta innan jag får lön, annars blir det nog att dyrköpa den via tradera eller nåt annat, för jag VILL verkligen ha den 😛

Sixxnikki
    Member

Iphone 4 är säljstopad med kontantkort tillsvidare, pga att det finns för lite telefoner
    /sixxnikki

Sixxnikki
    Member

@subwau 72580 wrote:

jepp, betalade mm där. Tar någon vecka sedan får man meddelande i Itunes att den är upplåst.

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.