Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 4 lite frågor :)
-
AuthorPosts
-
Har kommit hem med en iPhone 4 idag 🙂 Som jag vet så måste den aktiveras men har inget micro sim än tihi, min kompis hade två vanliga ett klippte jag fel ett lyckades jag med men så klart hade vi inte den pinkoden o sånt 😛
Men går det att aktivera telefonen utan sim ? Bara undrar, har ett sim hemma som jag ska klippa som jag tror kommer kunna klippa detta rätt och där är ingen pin på det så det borde gå men frågar ändå fall det inte lyckas.
Sen hur är det med jailbreak till 4:an, finns det någon bra ute och går det att göra utan att aktivera om det nu inte skulle gå med simkortet. Vill gärna ha igång telefonen o så 😀
Så det var det jag undrade 🙂
Tack på förhand.
Du har Halebop så gå in på TELIA butiken och byt ut ditt kort till ett MICRO kort, kan kosta lite men inte mycket
Ett nytt vanligt sim kostar 15 spänn, tror jag. microsim bör inte kosta mycket mer.
Har nog ingen Telia butik i staden jag bor, vi är efter 🙂 Och kan tidigast ta mig till en sådan butik på måndag o hade velat ha igång den lite innan, Fasen 😛
Jag undrar om man behöver ha ett 3g microsim kort i iPhone 4 eller om det går bra med ett vanligt?
@quamraz 75394 wrote:
Jag menar gsm kort microsim
Om man läser specsen från iPhone4 så finns följande:
Connectivity Quadband GSM, pentaband HSPAAlltså ska det fungera med gsm.
Dock vet jag inte någon som säljer gsm-microsimcards. Det är isf, om du skulle klippa ditt nuvarande gsm-kort.Men jag måste bara ställa frågan… Varför vill du använda dig av ett gsm-kort istället för ett 3G?
Jag vet att jag läst det nånstans men minns inte vars och hittade inte via sökfunktionen så jag lånar denna tråd: Nån som vet hur länge man ska ladda den på ett ungefär när man fått sin Iphone 4?
@biglejf 75404 wrote:
Jag vet att jag läst det nånstans men minns inte vars och hittade inte via sökfunktionen så jag lånar denna tråd: Nån som vet hur länge man ska ladda den på ett ungefär när man fått sin Iphone 4?
Dagens batterier är inte lika känsliga som förr, men jag laddade i allafall hela batteristaplen full det första jag gjorde.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.