Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 4 Micro sim (fått min sv lur nu!!)
-
AuthorPosts
-
Har fått min iPhone 4 32gb nu via telenor, men dom gav mig ett nytt micro sim kort, jag har vanliga sim kortet i min 3gs, hur för jag över kontakterna från min gamla 3gs lur, till itunes ?
Sen syncar dom till den nya iphone 4 ?
Eftersom alla mina kontakter ligger på mitt stora simkort/3gs luren 🙁Hämtade luren kl 01.00 idag den 30/7-10
Nattöppet på Telenor butiken i malmö, dom hade en hel del i lagerTacksam för svar 🙂
Bilder:
Kontakterna sparas ej på sim i iPhone utan de ligger i telefonen.
Syncka din 3Gs med iTunes så du får med alla senaste appar och kontakter.
Sen sätter du i din iPhone 4 och synckar och då frågar iTunes om du ska ställa in den som en ny iPhone eller som en av din säkerhetskopia.Jag prövade klippa Telias simkort men antagligen avaktiverade dem mitt gamla och aktiverade mitt nya. Väl värt ett försök dock.
@mrcabelguy 72027 wrote:
Kontakterna sparas ej på sim i iPhone utan de ligger i telefonen.
Syncka din 3Gs med iTunes så du får med alla senaste appar och kontakter.
Sen sätter du i din iPhone 4 och synckar och då frågar iTunes om du ska ställa in den som en ny iPhone eller som en av din säkerhetskopia.Dum som jag var, så valde jag ställ in som ny iphone 🙁
Hur löser jag detta lättast ?Tack
@mossarelli 72034 wrote:
Återställ i iTunes och välj en gång till.
Får väl göra de, en sak jag har märkt, jag epostade över 10 st kontakter(favoriterna) från min gamla 3gs lur(tvillingkort) till den nya iphone 4, och sparade alla kontakterna, och sen nu så efter ca 30 min, så försvann alla kontakterna i luren, någon som har upplevt samma sak ?
Alla kontakter borta, samt deras bilder, nu står bara massa telefon nr på favoriter istället för deras namn med bild.Samt antenn problemet, någon som känner av de ?
Jag märker de, om jag har 4-5 sträck, sen håller i vänstra hörnet, så sänks det till 1-2 sträck 🙁Tacksam för svar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.