Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 4 och Iphone 3GS
-
AuthorPosts
-
Iphone 4 är läcker, ny design med en hel del ny hårdvara, men vad gäller mjukvaran; är det bara iMovie som skiljer sig från 3GS? Köper man en iphone vill man ju ha den lite speciell, det tycker inte jag man får den om iOS4 körs på allt.. eller finns annan mjukvara i iphone 4 som inte andra har, förutom iMovie?
iMovie går väl att ladda ned till 3GS:en väl.
@thelawyer 69008 wrote:
iMovie går väl att ladda ned till 3GS:en väl.
Nope, poängen är att iMovie lanseras med HD-stöd vilket bara iPhone 4 har
@suffix 68977 wrote:
Iphone 4 är läcker, ny design med en hel del ny hårdvara, men vad gäller mjukvaran; är det bara iMovie som skiljer sig från 3GS? Köper man en iphone vill man ju ha den lite speciell, det tycker inte jag man får den om iOS4 körs på allt.. eller finns annan mjukvara i iphone 4 som inte andra har, förutom iMovie?
Tittar du på sw som följer med så skiljer det sig inte nämvärt, båda kör ju iOS 4. Där du kan räkna med skillnader är ju där det finns hw som ger mer funktionalitet, t.ex. facetime, HD, 3-axis gyro etc. Räkna med en del i AppStore men självklart mycket ballare saker i Cydia!
Skillnaderna kan verka små men tittar man på helheten är iphone 4 en helt annan telefon: bättre hård / mjukvara ger en bättre telefon och som freebo sa ett mycket större urval på coola grejjer nere på AppStore / cydia damn undrar hur spelen kommer att bli nu 😀
kommer inte jailbreaka min iphone 4. Tycker dock apple kunde släppa iOS4 till iphånarna såklart, men att Iphone 4 kom med ett säreget operativsystem, som skiljer sig lite från iOS4…
När jag först fick iphone sa ja också att jag inte skulle jaila men , efter ett tag ser man att telefonen faktiskt är bättre jailad, så många bra funktioner som cydia erbjuder 🙂 teman, bitesms ,sbsettings är saker man är saker man inte kan köra telefonen utan !
Jo men detta är inte första gången jag ska ha en. har haft min andra iphone i ett år nu 😛 ingen jailbreak här inte..
Till topic igen, eller halvtopic. Spelar iphone 4 in video i ÄKTA 720p ? Om man beräknar med alla bitrates osv, jag tror inte det är äkta utan komprimerad sådan, annars skulle det ta mycket plats, eller?
720p med 30 frames/second är inte riktigt standard men nästan. 60 frames hade varit rätt men alltför utrymmeskrävande och håller du dig från att dra upp filmen på en 42″ LCD så läR det fungera bra
Undrar ifall den nya sköna skärmen kommer att ge möjlighet att spela upp hd filmer ? Någon som vet?
Avis på b.la. USA som får sina ajfånar imorgon !
HAHA, ja såklart, varför tror du annars att man kan filma i 720p, HD, ?! :laugh:
“720p med 30 frames/second är inte riktigt standard men nästan. 60 frames hade varit rätt men alltför utrymmeskrävande och håller du dig från att dra upp filmen på en 42″ LCD så läR det fungera bra”
– Är det inte så att standarden är 720i@60fps och 720p@30fps?
Och lite offtopic: Är bluraystandarden bara 1080p@24fps ? Varför bara 24fps? blir osäker på detta nu!
underrätta mig!
Suffix, du har helt rätt – jag blajjade till det med P och i
Lol sorry en av de dummare frågor som förmodligen ställts lol,
40% mer batteri + hd = skönare entartainment på långa resor etc damn att jag får vänta tills september tills jag kan den jäveln :/När jag läst igenom tråden drabbades jag plötsligt av mycket svår abstinens efter iphone 4.
tack för det 😛
@suffix 69320 wrote:
HAHA, ja såklart, varför tror du annars att man kan filma i 720p, HD, ?! :laugh:
“720p med 30 frames/second är inte riktigt standard men nästan. 60 frames hade varit rätt men alltför utrymmeskrävande och håller du dig från att dra upp filmen på en 42″ LCD så läR det fungera bra”
– Är det inte så att standarden är 720i@60fps och 720p@30fps?
Och lite offtopic: Är bluraystandarden bara 1080p@24fps ? Varför bara 24fps? blir osäker på detta nu!
underrätta mig!
i=interlaced. gjort för gammal tv
p=progressive. för dagens hdtv och dator skärmare.60frames användes inte, du tänker nog på 60hz vilket är nåt helt annat. det finns 50, 60hz och 120hz för 3d stöd.
sverigen/europa kör med 25 och 24 frames beroende på vad det är, usa kör med 30.
finns tre standardar
“HD ready” -720p/i
“Full HD” – 1080p/i
“HD ready 1080p” – nyast, och helt ny för mig. ska tydligen vara lite bättre än full hd.@medzz 69272 wrote:
Undrar ifall den nya sköna skärmen kommer att ge möjlighet att spela upp hd filmer ? Någon som vet?
Avis på b.la. USA som får sina ajfånar imorgon !
Varför vill du spela upp HD-filmer? På en så liten skärm ser en okomprimerad XviD helt perfekt ut. HD har du endast nytta av på skärmar över 10″.
@trub 69384 wrote:
p=progressive. för dagens hdtv och dator skärmare.60frames användes inte, du tänker nog på 60hz vilket är nåt helt annat. det finns 50, 60hz och 120hz för 3d stöd.
sverigen/europa kör med 25 och 24 frames beroende på vad det är, usa kör med 30.
finns tre standardar
“HD ready” -720p/i
“Full HD” – 1080p/i
“HD ready 1080p” – nyast, och helt ny för mig. ska tydligen vara lite bättre än full hd.Vad jag vet finns det tre HD-standarder, 720p, 1080i och 1080p. Alla tre har funnits ganska länge så om det verkligen kommit en ny standard som du säger så tror jag inte att den heter 1080p. Är det 3D-ready 1080p du tänker på?
Att kunna titta på bra kvalitets filmer på långa resor är ju inte helt fel eller hur ?
@trub 69384 wrote:
finns tre standardar
“HD ready” -720p/i
“Full HD” – 1080p/i
“HD ready 1080p” – nyast, och helt ny för mig. ska tydligen vara lite bättre än full hd.du är helt ute och cyklar. “HD ready” har vissa krav. Full HD är ingen standard, heller inte HD ready 1080p. En 1920×1080 tv som klarar progressiv bildåtergivning är “HD ready”, “full hd” (som är ett begrepp som innebär att TV:n har 1920×1080 pixlar) “HD ready 1080p innebär att tvn har 1920x1080pixlar och klarar progressiv bildåtergivning, så nej, “ska tydligen vara lite bättre än “full hd”(som är ett missförstått begrepp), är helt fel..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.