Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 4 problem
-
AuthorPosts
-
Fick min 4:a i fredags upptäckte efter ett tag ett damm korn eller en metall flisa under skärmen. Den sitter ca 4mm in från volume ned knappen. Man ser den inte jätte mkt när man surfar men den syns när skärmen är släkt. Har reklamerat den men telia butiken säger att garantin inte täcker kosmetiska fel. Telefonen funkar men jag är noga med mina prylar och vill ha en telefon som är 100 % från dag 1. Fråga lite om jag kan häva köpet men det verkar svårt då jag öppnat asken. Undrar lite vad ni har för råd och tips
Låter som att telia ville bli av med dig.
Vist täcker garanti allt
tänk om det var en repa på sidan också kosmetisk fel ?@mist 76766 wrote:
Fick min 4:a i fredags upptäckte efter ett tag ett damm korn eller en metall flisa under skärmen. Den sitter ca 4mm in från volume ned knappen. Man ser den inte jätte mkt när man surfar men den syns när skärmen är släkt. Har reklamerat den men telia butiken säger att garantin inte täcker kosmetiska fel. Telefonen funkar men jag är noga med mina prylar och vill ha en telefon som är 100 % från dag 1. Fråga lite om jag kan häva köpet men det verkar svårt då jag öppnat asken. Undrar lite vad ni har för råd och tips
Ett tips Fairshopping – klagomål och beröm som hörs skriv där så blir det nog fart på dem! =) Kör hårt
Det skall jag göra.
Dock skall jag vänta tills jag hör vad anovo hittar på.
Prata med Konsumentvägledaren i stan och hon sa att det där e bara strunt prat “klart att du skall ha en ny telefon” och om det ej löste sig så var hon mer än villig att hjälpa till. Så nu är det bara att ladda upp för en ev strid 😡Idag fick jag tillbaka telefonen från avovo. På följe sedeln står enheten är utbytt på garanti, MEN när jag tittar på telefonen så är metall eller vad det nu är kvar på exakt samma ställe. Grymt förbannad vill jag häva köpet plats men de hävdar att de har 3gånger på sig att åtgärda felet. Sedan så kom telefonen i en svart låda hur vet man att telefonen är helt ny och inte en som de lagat sedan tidigare vill fan ha en helt ny i kartong då jag haft min i 12h innan jag skicka in den.
Fortsättning följerhar skickat in min iphone oxå , står att Enheten är utbytt på garanti nytt imei ,
men nu till min fundering man fick ju en länk på mailen där man kan följa allt och där står det
Nytt serviceärende 2010-12-07
Verkstad: Mottaget 2010-12-09
Verkstad: Avslutad 2010-12-10
Avslutad i butik 2010-12-10
Verkstad: Lämnat verkstad 2010-12-10
Avslutad i butik 2010-12-10vadå avslutad i butik :S är det nån som har hämtat ut min iphone :O
nån som vet ?Snarare att butiken är färdig med anmällan också, din telefon är ´bara på väg till butiken.
Ring till de och kolla om den har kommit in@mist 77658 wrote:
Idag fick jag tillbaka telefonen från avovo. På följe sedeln står enheten är utbytt på garanti, MEN när jag tittar på telefonen så är metall eller vad det nu är kvar på exakt samma ställe. Grymt förbannad vill jag häva köpet plats men de hävdar att de har 3gånger på sig att åtgärda felet. Sedan så kom telefonen i en svart låda hur vet man att telefonen är helt ny och inte en som de lagat sedan tidigare vill fan ha en helt ny i kartong då jag haft min i 12h innan jag skicka in den.
Fortsättning följerGämmför imei nr från lådan med telefonen så kan du se om de har bytt ut den. Annars är det svårt att veta, utbytesehnheter levereras utan original låda eller tillbehör
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.