iPhone 4 stå-i-kö-tråden (Telia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4 stå-i-kö-tråden (Telia)

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 61 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Yes, säkerligen många i Sverige kommer att köa på fredag och vissa kanske redan står i kö (om du är japan) så jag tänkte göra en liten lista över städer som folk tänker köa i så folk kan skriva en liten trudelutt om hur de kommer vara klädda eller hur man kan känna igen denne.

Denna lista fylls på efterhand. Mods är välkomna att redigera denna posten eftersom jag inte är online 24/7.
    Ta reda på vilka städer som säljer iPhone. Jag utgår ifrån att de 3 största städerna i Sverige ska sälja iPhone och de får grön färg medans butiker som vi inte vet får röd färg. När du vet att din lokala butik ska sälja iPhone kan du berätta att du ska köa där och att den butiken säljer.

Gretaholm:
    Person, röd jacka, börjar köa ca 6:00 (jag heter Johan)

Stockholm:
    Zike, skön stol tillsammans med sin far.
    Oen, Olle och Herbert köar med varsin svart tröja, trycka med “iPhoneGuiden.se” på, Macbookar och kameror är med.

Göteborg:

Malmö:

Östersund: Telia butiken vid busstorget.
    Bjornsson, Svart jacka, runt kl 08:00 (Andreas)

Umeå:
    Pongo, först i kön.

Hässleholm:
    Mossarelli, Stridsväst och kängor, sittredskap och proviant. Vill köa tre timmar innan kl 10. Piere är namnet.
    looserdale, Daniel. Glasögon, en kaffetermos och ett jävvla glatt humör kan jag bidra med.

Om antalet iPhone4 som säljes: Samma fråga överallt du frågar, samma svar får du också. “Vi är osäkra på hur många vi har”
    Först till kvarn är en djungellag som gäller även för iPhones.

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

Östersund: Telia butiken vid busstorget.
    Bjornsson: Svart jacka, runt kl 08:00 (Andreas)

mossarelli
    Member

Jag tar för givet att ni har kollat om det säljs iPhone i eran butik. Vet ni inte så skriv det.

Zike
    Member
    Post count: 571

Jag kommer att sitta i en skön stol tillsammans med min far på Kungsgatan.

Bjornsson
    Member
    mossarelli wrote:
    Jag tar för givet att ni har kollat om det säljs iPhone i eran butik. Vet ni inte så skriv det.
    Jag var in och pratade med dom idag 🙂
    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Vore kanske trevligt att möta upp några medlemmar från forumet. Någon “famous” från forumet som ska till någon butik i stockholmstrakterna?

/iA

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

@iash 71811 wrote:

Vore kanske trevligt att möta upp några medlemmar från forumet. Någon “famous” från forumet som ska till någon butik i stockholmstrakterna?

/iA

Skulle varit fränt om alla hade varsin “iPhoneinfo.se forum” t-shirt på sig, eller kepa.. samlade i en klunga, med iphone gurus.. 🙂

Niklas

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

ibland önskar jag att jag bodde i sthlm 🙁

bozz
    Member
    Post count: 1199

@_niklas_ 71819 wrote:

Skulle varit fränt om alla hade varsin “iPhoneinfo.se forum” t-shirt på sig, eller kepa.. samlade i en klunga, med iphone gurus.. 🙂

Niklas

hahaha 😛 Uppradade med Freebo som härförare!

Själv jobbar man på fredag så det blir inte lätt att få tag i en :/ Nån i Jkpg som vill köpa med sig en? hehe

Mr x
    Member
    Post count: 34

Vi lär väl få en iphone till gotland typ : ( Känns inte som de är så stor ide o stå i kö.

Oen
    Member
    Post count: 14

Stockholm, Kungsgatan: Olle och Herbert köar med varsin svart tröja, trycka med “iPhoneGuiden.se” på, Macbookar och kameror är med 🙂

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@Mr x 71845 wrote:

Vi lär väl få en iphone till gotland typ : ( Känns inte som de är så stor ide o stå i kö.

Köade i Visby när 3Gn kom 🙂 Tog dock slut innan jag kom fram, haha.

Zaladen
    Member
    Post count: 35

Tror jag ska köa vid kungsgatan, undrar hur många timmar innan man bör vara där..

imported_pongo
    Member

ni vet väl att det är bara 10månader kvar tills apple lanserar iphone5? 😉
    om ni orkat vänta så länge på denna, vad gör 10månader till, hehehe
    me vara dryg

imported_pongo
    Member

för er i sthlm,gbg och malmö, telia butiker som är nattöppna

Från midnatt den 30 juli kommer iPhone 4 att finnas i Telias nattöppna butiker:

* Kungsgatan 36 i Stockholm
    * Kungsportsplatsen 2 i Göteborg
    * Södra Förstadsgatan 7 i Malmö

looserdale
    Member
    Post count: 4

Sign me up! Telia butiken i Hässleholm blir det för min del. Svarar till namnet Daniel. Glasögon, en kaffetermos och ett jävvla glatt humör kan jag bidra med.

Jag la märke till att Hässleholm var markerat rött. Telia säger att iphone4 kommer att finnas tillgänglig i alla deras butiker, dock kan antalet variera kraftigt.

Zaladen
    Member

Ungefär hur många exemplar tror ni teliabutiken på Kungsgatan får in? Tänkte gå dit ungefär kl 9 immorn och se hur lång kön är, om den är så pass lång att antalet personer i kön överstiger antalet uppskattade enheter som affären kanske får in, lär det inte vara värt att stå i kö.

Mr x
    Member

@thian 71861 wrote:

Köade i Visby när 3Gn kom 🙂 Tog dock slut innan jag kom fram, haha.

Jasså 🙂 ? var det mycket folk då eller? jag funderar på o åka in, men ska ringa dom imorgon o kolla hur många dom har

imported_Thian
    Member

@Mr x 71913 wrote:

Jasså 🙂 ? var det mycket folk då eller? jag funderar på o åka in, men ska ringa dom imorgon o kolla hur många dom har

Otroligt mycket folk. Men det var stockholmsveckan i Visby också om inte minnet sviker. (var i sthlm veckan efter och lyckades knipa en i butiken vid plattan 🙂 ) Ingen som vet hur det var i Växjö för 2 år sedan ? var det mycket folk som köade ?

Kom ihåg att vakterna som var på plats inte fick säga något om hur många det fanns från början eller hur många som fanns kvar..

Zike
    Member

Nu sitter man här i kö med farsan. Det är väl 5 pers före oss här utanför teliabutiken på Kungsgatan 36. För en stund sen öppnade tjejen i glasögonbutiken bredvid oss och skojade “ni får komma in nu!” Molnen hänger tungt, luftfuktigheten uppskattas till 95%. Allmänheten stirrar.. vissa med glädjande blickar, vissa med avsky, vissa med total ovisshet om varför vi sitter här å väntar.

Teliafanan hänger slakt i detta icke-väder. Men den är iallafall inte ensam. För är sitter vi nördar, vi fanatiker, vi knäppgökar som offrar värdighet och frihet för att köa för iPhone 4

636136ca.jpg

Zike
    Member

Update: nu blev vi tillsagda att flytta längre ner längs gatan. Vi satt tidigare under ett valv, nu blir vi regnade på ute på gatan. Men vi drar upp paraplyerna!

imported_Thian
    Member

@zike 71926 wrote:

Nu sitter man här i kö med farsan. Det är väl 5 pers före oss här utanför teliabutiken på Kungsgatan 36. För en stund sen öppnade tjejen i glasögonbutiken bredvid oss och skojade “ni får komma in nu!” Molnen hänger tungt, luftfuktigheten uppskattas till 95%. Allmänheten stirrar.. vissa med glädjande blickar, vissa med avsky, vissa med total ovisshet om varför vi sitter här å väntar.

Teliafanan hänger slakt i detta icke-väder. Men den är iallafall inte ensam. För är sitter vi nördar, vi fanatiker, vi knäppgökar som offrar värdighet och frihet för att köa för iPhone 4

Festligt ! 🙂 synd att man själv inte sitter i en kö just nu. Hade vart trevligt.

medzz
    Member
    Post count: 259

Inte lite tråkigt att det regnar som satan i hela sverige lr ? 😛

imported_pongo
    Member

@zike 71926 wrote:

haha, låter som en saga! önskar man var där
    snart drar jag ut här i umeå för att vänta tills imorgon på att butiken ska öppna 10:00 imorgon

@medzz: inget regn i umeå 😉

Bjornsson
    Member

Ska ni börja köa redan idag, tokig ni =)
    Jag hoppas att de flesta är bakis pga Storsjö Yran i Östersund imorgon så det bli lite folk.

Mr x
    Member

@thian 71914 wrote:

Otroligt mycket folk. Men det var stockholmsveckan i Visby också om inte minnet sviker. (var i sthlm veckan efter och lyckades knipa en i butiken vid plattan 🙂 ) Ingen som vet hur det var i Växjö för 2 år sedan ? var det mycket folk som köade ?

Kom ihåg att vakterna som var på plats inte fick säga något om hur många det fanns från början eller hur många som fanns kvar..

åh fan 😛 jag som tänkte dra dit vid 8 imorrnbitti. Låter ju som jag kan glömma det =)

manzum1
    Member
    Post count: 2

Hur ser det ut vid kungsgatan på Telia butiken i Stockholm. Tänkte dra från Uppsala dit strax, men jag vill inte åka i onödan.

Behöver svar!

Zike
    Member

Ca 40 pers i kö nu på Kungsgatan

manzum1
    Member
    Post count: 2

@zike 71953 wrote:

Ca 40 pers i kö nu på Kungsgatan

Tror du man får sig en svart 32 GB om men kommer om 1,5 timme?

Zaladen
    Member

Haha, min chans att få en minskade typ extremt nu när man får reda på att det redan står en jäkla massa folk och köar. 😛 Kanske provar min lycka vid en mindre butik istället.

Zike
    Member

Jag skulle gissa att de får in runt 2-300 st

imported_pongo
    Member

nah nu drar jag, 20timmar innan borde funka fint fint

Urme
    Member
    Post count: 10

Stämmer det att bara de tre “flaggskeppsbutikerna” får in fysiska telefoner? Resten av butikerna kommer skicka telefonerna veckan efter från ett centrallager?! Så det ger inget att åka och campa utanför en butik i t.ex Sundsvall för man får ändå inte telefonen direkt?

Någon som kan bekräfta? Ringde Telia men ett luddigare svar än jag fick får man leta efter.

imported_pongo
    Member

Sitter utanför Telia i Umeå nu, butiksansvarige kom ut och hälsade mig välkommen och sa att eftersom jag är först så kommer jag få något tillbehör gratis i samband med köp utav iphone 4, samt att jag kunde hålla koll på röda mattan 😉 skönt att inte bli bortkörd iaf

Edit: fysiska butiken i Umeå kommer ha dom på lager, samt thephonehouse, så det stämmer inte

mossarelli
    Member

Hässleholm confirmed. Antal: Lika många som iPhone 3G alltså 30 och ner.

@looserdale 71885 wrote:

Sign me up! Telia butiken i Hässleholm blir det för min del. Svarar till namnet Daniel. Glasögon, en kaffetermos och ett jävvla glatt humör kan jag bidra med.

Jag la märke till att Hässleholm var markerat rött. Telia säger att iphone4 kommer att finnas tillgänglig i alla deras butiker, dock kan antalet variera kraftigt.

DH?
    Jag frågade en herre vid namn Daniel också kallad DH om han skulle ha en iPhone men han ville han en HTC. Jag antar att du inte är samma person.

Makalevi
    Member
    Post count: 7

@pongo 71965 wrote:

Sitter utanför Telia i Umeå nu, butiksansvarige kom ut och hälsade mig välkommen och sa att eftersom jag är först så kommer jag få något tillbehör gratis i samband med köp utav iphone 4, samt att jag kunde hålla koll på röda mattan 😉 skönt att inte bli bortkörd iaf

Edit: fysiska butiken i Umeå kommer ha dom på lager, samt thephonehouse, så det stämmer inte

Najs, jag funderar själv på dra dit. Men jag pallar nog inte. När tror du det kommer fyllas med folk där ordentligt? Först tidigt i morgon bitti kanske?

imported_pongo
    Member
    Makalevi wrote:
    Najs, jag funderar själv på dra dit. Men jag pallar nog inte. När tror du det kommer fyllas med folk där ordentligt? Först tidigt i morgon bitti kanske?

Folk har stannat till vid mig, verkar som att dom flesta kommer efter 12, men jag fick dom att jäkta med synen av att jag redan börjat 😉

mossarelli
    Member

@pongo 71971 wrote:

Folk har stannat till vid mig, verkar som att dom flesta kommer efter 12, men jag fick dom att jäkta med synen av att jag redan börjat 😉

Har umeå ens nattöppet?

Mr x
    Member

@mossarelli 71972 wrote:

Har umeå ens nattöppet?

Naj han sa ju förut att han va 20 timmar i förväg, så han har en lång tid framför sig:P

looserdale
    Member

@mossarelli 71968 wrote:

Hässleholm confirmed. Antal: Lika många som iPhone 3G alltså 30 och ner.

DH?
    Jag frågade en herre vid namn Daniel också kallad DH om han skulle ha en iPhone men han ville han en HTC. Jag antar att du inte är samma person.

Nej det är inte jag, Har aldrig velat ha en HTC 😀
    ses imorgon!

Bjornsson
    Member

jahopp, nu har några lyckliga lagt vantarna på sina Iphonar =)
    Själv ska jag sova en stund och hoppas att det inte är lika stor uppståndelse i Östersund imorgon över denna mobil =)

Makalevi
    Member
    Post count: 7

Det blev en 16gb för mig, beställde på nätet. 00.04 lades ordern, så borde ligga långt fram i kön? 😛

mossarelli
    Member

@makalevi 72005 wrote:

Det blev en 16gb för mig, beställde på nätet. 00.04 lades ordern, så borde ligga långt fram i kön? 😛

Ja men du får den om 3 veckor. Wow.

DTS
    Member
    Post count: 169

I Sthlm: jag stod trea i trekön. Jag var luigi 😉 och fick gratis headset!

looserdale
    Member

Nu är jag på plats i Hässleholm, först i kön och ensam 😀 kom och gör mig sällskap!

mossarelli
    Member

@looserdale 72019 wrote:

Nu är jag på plats i Hässleholm, först i kön och ensam 😀 kom och gör mig sällskap!

Och så gick man upp kl 5 för att vara först i kön. Grattis 😀

looserdale
    Member

Ha ha sorry! :D. Andraplatsen är ledig!

mossarelli
    Member

NOT. Kul att se dig.

Zaladen
    Member

Ska snart ta och pallra mig iväg till min lokala teliabutik och testa min lycka, håll tummarna! 😉

Bjornsson
    Member

Sitter på plats 12 utanför Telia i Östersund.

Update: när nu, de var precis ute och dela it nummerlappar och skickade hem de som stod långt bak i kön.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 61 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.