iPhone 4 synkas inte!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4 synkas inte!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

hej!
    ett problem som jag har fått senaste dagarna är att min iphone inte går att sybka med itunes, ALLS! det händer inget. enda anledningen till detta som jag kan komma på är att det för någon dag sedan kom en en ruta där det stod att jag skulle uppdatera operatörsinställningarna eller nån sån skit. jag tryckte på avbryt flera gånger och sen stod det att jag var tvungen att göra det annars skulle inte telefonen funka.

jag har installerat om itunes 2ggr, verkar inte funka..

så nu kan jag alltså varken få in eller ut musik ur min iPhone, vilket är väldigt irriterande.
    vad göra?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Har du testat på en annan dator också?

Le1
    Member

har inte tillgång till någon annan dator, men kan prova hos en kompis nästa vecka. Vad kan ha hänt när jag laddade ner “operatörsinställningarna”?

muffins
    Member

@le1 76543 wrote:

har inte tillgång till någon annan dator, men kan prova hos en kompis nästa vecka. Vad kan ha hänt när jag laddade ner “operatörsinställningarna”?

Inget ska ha hänt för att du har laddat ner ny uppdatering gällande operatörsinställningar.

Därför jag frågade om det fungerade med att synka på en annan dator.
    Funkar det att synka på en annan dator är det inte fel på själva telefonen, utan då är det något på din dator som strular.

Har du testat att ta bort allt gällande iTunes och installerat det på nytt och försöker synka?

Le1
    Member

Jo precis, sticker till en kompis senare idag och prövar där med. Och jag avinstallerade iTunes med deras egna avinstallationsfil 2ggr. Anledningen till att jag undrade över operatörsinställningarna var att jag läst nånstans att Apple gör så för att kolla mobilen så att den inte är fifflad med…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Apple har ansökt om att få meddela dig om telefonen är fifflad med.
    Dett är dock inte godkännt än och även om det blir det i USA så är jag mycket tveksam till att EU går med på det.
    (Operatörsintsällningar är skickade av din operatör och inte Apple)

muffins
    Member

@le1 76563 wrote:

Jo precis, sticker till en kompis senare idag och prövar där med. Och jag avinstallerade iTunes med deras egna avinstallationsfil 2ggr. Anledningen till att jag undrade över operatörsinställningarna var att jag läst nånstans att Apple gör så för att kolla mobilen så att den inte är fifflad med…

“Apple tänker inte ta kontroll över din iPhone” – MacWorld

Le1
    Member

har nu provat på en annan dator, det funkar bara inte! tryckte på “återställ” men då stod det återställ OCH uppdatera, och det tänket jag givetvis inte göra!

hur kan kan jag få den helt återställd igen?

muffins
    Member

@le1 76592 wrote:

har nu provat på en annan dator, det funkar bara inte! tryckte på “återställ” men då stod det återställ OCH uppdatera, och det tänket jag givetvis inte göra!

hur kan kan jag få den helt återställd igen?

Vilken version vill du återställa den till?

Om du inte vill återställa till 4.0.2 vilket är den version som apple enbart signerar, så måste du ha sparat din SHSH-fil för att kunna återställa till en tidigare firmware. Detta gäller för iPhone4/3GS.

Vet du om att du har SHSH-fil sparat, antingen lokalt eller hos cydia?

Le1
    Member

jag har löst det nu, återställde till 4.0.2 och sedan nedgraderade jag med shsh-filen som låg hos cydia. tack för hjälpen!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.