Iphone 4 täckningen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Iphone 4 täckningen?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Ok, står i valet och kvalet att uppgradera till iphone 4.
    Men hur är det med att det bryts om man håller på ett visst ställe? Stämmer detta? Ni som har 4:an har ni upplevt samma sak? Killen i telia butiken menar att vi har ju så bra täckning här att det inte ska vara några problem. Dock har jag läst att vissa verkligen har problem. Så ni som har en 4:a hur upplever ni det?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Gör en sökning i forumet.
    Detta har tagits upp tidigare och blivit besvarad tidigare.

Det du talar om är/var en stor snackis i USA exempelvis.
    I Sverige har vi bättre stabilitet i nätet och en annan struktur.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag har haft min 4a i 2 dagar så det kanske är lite tidigt att säga, men jag gjorde några små “tester” med min genom att hålla handen/fingret där var antennen sitter. På min sänktes inte ens täckningen med en pinne hur länge jag än höll, tror att det är det amerikanska nätet som buggar. Återkommer gärna om du vill ha mer info om någon dag/vecka.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

haft min sen första dagen den släpptes i sverige och jag har inte haft några som helst problem med täckningen.

swegooner
    Member
    Post count: 18

@something 77818 wrote:

haft min sen första dagen den släpptes i sverige och jag har inte haft några som helst problem med täckningen.

Jag märker av problemet inne i min lägenhet, men utanför min lägenhet har jag inte lyckats med att sänka täckningen, hmm…

SomethinG
    Member

@swegooner 77819 wrote:

Jag märker av problemet inne i min lägenhet, men utanför min lägenhet har jag inte lyckats med att sänka täckningen, hmm…

bara för stapeln åker ner betyder det inte du har sämre täckning.
    jag har haft “FULL” mottagning fast den visat NOLL staplar.
    om inte annat så har jag aldrig fått klagomål om att jag skulle
    höras dåligt eller att det bryts.

swegooner
    Member
    Post count: 18

@something 77821 wrote:

bara för stapeln åker ner betyder det inte du har sämre täckning.
    jag har haft “FULL” mottagning fast den visat NOLL staplar.
    om inte annat så har jag aldrig fått klagomål om att jag skulle
    höras dåligt eller att det bryts.

Jag vet att staplarna inte är någon standard och så, jag menar bara att i min lägenhet så går staplarna ner när jag håller i hörnet.

jyggemannen
    Member
    Post count: 16

Ok tack för er info. Blir väll till att uppgradera då:)

pz007
    Member
    Post count: 17

Jag har haft min iphone 4 nu i nästan 3 veckor och har faktiskt problem med mottagningen har tele2 abonnemang och telefonen är köpt hos tele2. Samtalen kan avbrytas lite hur som helst, jag har 1 eller 2 pinne i mottagning, jag ringde kundtjänst och de berättade att visa apparater (iphone 4) kan ha hårdvara fel så att dem får problem när de byter mellan 2 och 3G. Nu har jag stängt av 3G och har betydligt bättre mottagning men då förlorar man hastigheten i surfning. Så lite besviken är man.

Minglarn
    Member
    Post count: 343

JAsså säger du det… Även jag har problem med brytna samtal. Har mellan 1-3 pinnar och samtalen bryts. Till mig sa dom att det är pga att jag bor i en så kallad “död zon” .. Hum… ska ta å ringa upp Tele2 igen tror jag…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@pz007 77866 wrote:

Jag har haft min iphone 4 nu i nästan 3 veckor och har faktiskt problem med mottagningen har tele2 abonnemang och telefonen är köpt hos tele2. Samtalen kan avbrytas lite hur som helst, jag har 1 eller 2 pinne i mottagning, jag ringde kundtjänst och de berättade att visa apparater (iphone 4) kan ha hårdvara fel så att dem får problem när de byter mellan 2 och 3G. Nu har jag stängt av 3G och har betydligt bättre mottagning men då förlorar man hastigheten i surfning. Så lite besviken är man.

Kan ju vara som föregående talare säger och som det oftast brukar vara.
    Att det är dålig täckning där du befinner dig. Behöver således inte bero på iPhone specifikt.
    Har du testat med en annan telefon som använder sig av tele2 på exakt samma ställe som du stod på när du testade med iPhone? Blir det samma visa, att den skiftar mellan 3G och gsm?

Om så är fallet så har du ju svaret, då beror det inte på iPhone, utan på själva täckningen är dåligt på det område du befinner dig i.

Minglarn
    Member
    Post count: 343

@pz007 77866 wrote:

Ringde TELE2 idag… Fick svaret att dom har problem med samtliga iPhone4 i hela SVERIGE med just brutna samtal. Detta håller på att felsökas just nu och som kompensation fick jag en smärre summa avdraget på fakturan.

Ring du med och låt upprörd… =)

SomethinG
    Member

Tele2 har kanske problem men är fläckfritt för mig som använder mig av TELIA!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.