Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 4, Tele2: Försämrad täckning, garanti?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har ägt min iPhone 4 sedan mitten av Augusti men har den senaste månaden plötsligt fått enorma problem med täckningen. Täckningen är allmänt usel, sällan full täckning och “Ingen service” så fort jag kommer till mer avlägsna platser såsom källare, mataffärer, tunnelbana osv, trots att andras iPhone’s har mycket bra täckning när jag jämför med deras vid samma tillfälle.
Täckningen förloras även helt och hållet med jämna mellanrum, vilket gör att samtal bryts ständigt och jämnt samt att jag ibland inte kan skicka/ta emot sms. Det har hänt att sms kommer fram flera timmar efter att de avsändes.
Det jag undrar nu är såklart hur jag ska lösa detta?
* Kan man lösa det på egen hand?
* Eller är det en ny iPhone som gäller? Går det isånafall på garanti?Telefonen har ett par mindre skador vid hörn men är utöver det i mycket bra skick för att vara 10 månader gammal.
Mycket tacksam vid svar!
När du jämfört med andra iPhone’s har de då varit samma modell, dvs iPhone4 samt har samma operatör som du har?
@muffins 91268 wrote:
När du jämfört med andra iPhone’s har de då varit samma modell, dvs iPhone4 samt har samma operatör som du har?
Jajamensan alla jag jämfört med har iPhone 4 16GB och Tele2.
Jag vet även sedan tidigare att min iPhone har haft täckning på ställen jag inte har täckning nu. Exempelvis mitt arbetsrum som ligger på en källarvåning och vissa sträckor i tunnelbanan. Det är senaste månaden min iPhone har drastiskt försämrats.
Har du testat att återställa telefonen och se om det givit dig bättre resultat?
Om du testat ovanstående och det inte blivit något bättre så skulle jag nog rek. att föra samtalet med Tele2 där du berättar situationen och att du jämfört andra telefoner (andra iPhone 4’s) som även de innehåller ett simkort från tele2 och att de får täckning medans du ej får det på platser.@muffins 91270 wrote:
Har du testat att återställa telefonen och se om det givit dig bättre resultat?
Om du testat ovanstående och det inte blivit något bättre så skulle jag nog rek. att föra samtalet med Tele2 där du berättar situationen och att du jämfört andra telefoner (andra iPhone 4’s) som även de innehåller ett simkort från tele2 och att de får täckning medans du ej får det på platser.Körde precis en återställning, täckning är dock fortsatt svag och instabil. Får väll bli att föra samtal med Tele2.
MVH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.