Iphone 4 – Tele2

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 66

Är det någon som har info om nya Iphonen kommer till Tele2? Har själv frågat dom på deras twitter men inte fått något svar.

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Jag hoppas att de gör något avtal med Apple…

RoQua
    Member

Lol varför var tråden flyttad?? den var ju här från början ju

Edit: trött jag blir på mig själv insåg inte att den blivit flyttad till operatörer

medzz
    Member
    Post count: 259

Dom har ju inte tidigare haft någon iphone varför ska det ändras nu?, blir nog som vanligt köp från tre/lås upp där också och klipp ner sim kortet till micro sim och gå med en happy face 😀

RoQua
    Member

@medzz 67516 wrote:

Dom har ju inte tidigare haft någon iphone varför ska det ändras nu?, blir nog som vanligt köp från tre/lås upp där också och klipp ner sim kortet till micro sim och gå med en happy face 😀

tre och telenor hade ju inte heller iphone från början. varför ändrades de??

Svarten
    Member
    Post count: 106

@roqua 67559 wrote:

tre och telenor hade ju inte heller iphone från början. varför ändrades de??

för att Telias 3G nät var så kasst att apple blev nedringda av arja användare.

Kungen
    Member
    Post count: 985

Gick in på tele2.se och chattade med en av arbetarna där. Konversationen följer:
    12:14 Hej, jag undrar om ni kommer försöka sälja iPhone 4 när den kommer?
    12:14 Vi har dessvärre inget avtal med apple
    12:14 Okej, och ni kommer inte göra något för att till ett avtal heller?
    12:15 Vi ställer oss positiva till att teckna ett avtal med Apple men vi har i nuläget ingen information om när vi kommer kunna erbjuda Iphone till våra kunder.
    12:16 Okej, tack för svaren!

Jaha, och hur ska man tolka detta?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Kundservice säger ju ingenting, bara en massa standardsvar de fått i förväg

medzz
    Member
    Post count: 259

Standard svar + att alla svaren är olika beroende på vem som svarar på dom 😀

RoQua
    Member

@kungen 67583 wrote:

Gick in på tele2.se och chattade med en av arbetarna där. Konversationen följer:
    12:15 Vi ställer oss positiva till att teckna ett avtal med Apple men vi har i nuläget ingen information om när vi kommer kunna erbjuda Iphone till våra kunder.

det är ju riktigt dåligt av dem om de inte fixar ett avtal med apple nu. Jag skaffade en fabriksupplåst iphone 3gs förra året för att stanna hos tele2 men nu orkar jag inte känns bättre att bara byta till tre,telia,telenor eller halebop så att man får fungerande garantier och sånt ifall något går sönder

Edit: btw live chatten funkar inte för mig kommer bara till något sorts mailformulär.

Edit2: hahaha fick samma svar som du XD…

16:15 hej jo jag undrar kommer ni att sälja iphone 4?
    16:16 Tele2 har i nuläget inget avtal med Apple för att sälja iPhone. Vi ställer oss positiva till att teckna ett avtal med Apple men vi har i nuläget ingen information om när vi kommer att kunna erbjuda Iphone till våra kunder.
    16:18 okej men har ni någon kontakt med apple angånde ett avtal?
    16:22 I dagsläget har vi ej det.
    16:23 ok tack för svaren

verkar ju inte lovande om de inte har några smatal med apple just nu kom igen alla går in till livechatten och pressar kundtjänsten lite 😛

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nä men nu får ni ge er 🙂 Tror ni det hjälper att pressa Sara 21 och Eskil 19 som jobbar extra i kundtjänst?

Kungen
    Member

@freebo 67602 wrote:

Nä men nu får ni ge er 🙂 Tror ni det hjälper att pressa Sara 21 och Eskil 19 som jobbar extra i kundtjänst?

Nä men John och Ida går nog att pressa 😉 Nej, skämt å sido, men hoppas verkligen tele2 säljer 4an då det skulle bli så oerhört mycket lättare!

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Dumpa Tele 2 en gång för alla och kom till the winning team, Telia.

Kungen
    Member

@mrsmart 67604 wrote:

Dumpa Tele 2 en gång för alla och kom till the winning team, Telia.

Nää, eller vill jag betala typ 200 kr mer i månaden plus att många inte vill höra av sig till mig? Nej tack.
    Då jag skulle tro att ca 95% av folk jag håller kontakten med har tele2, och således kommunicerar vi gratis.
    Senast jag betalade för ett sms var när jag skulle beställa en sms biljett av sl, för ungefär en månad sen.

metnic
    Member
    Post count: 1

Sade upp mitt Tele2-abonnemang igår och förklarade att en av anledningarna var att dom inte hade iPhone. Han förklarade då för mig att dom endast säljer iPhone via kundtjänst, alltså om man ringer, pga att dom får in så små volymer.

Har även läst om detta på ett antal ställen och det verkar som att priserna dock inte är dom bästa (typ 9000 om jag minns rätt).

RoQua
    Member

@metnic 67612 wrote:

Sade upp mitt Tele2-abonnemang igår och förklarade att en av anledningarna var att dom inte hade iPhone. Han förklarade då för mig att dom endast säljer iPhone via kundtjänst, alltså om man ringer, pga att dom får in så små volymer.

Har även läst om detta på ett antal ställen och det verkar som att priserna dock inte är dom bästa (typ 9000 om jag minns rätt).

dom har typ ett dotterbolag eller någon sort kompis i norge som får in iphones och därifrån köper de. men man vill ju att de ska sälja ordentligt

jasol32
    Member

Jag ringde företagskundtjänsten i förrgår och frågade om jag var tvungen att säga upp mitt abonnemang för att kunna köpa iPhone4 vid lanseringsdatum hos nån annan operatör, eller om jag kunde köpa den via Tele2.
    Killen svarade att iom att de tillhandahöll både 3G och 3GS när de lanserades, så finns det ingen anledning att anta att de inte kommer att sälja 4:an.
    Han skrev t.o.m. upp mina uppgifter och skulle höra av sig när den finns i lager!
    Vem vet..?

hacedon
    Member

jag gick en annan väg och frågade om dom har använda sig av microSIM-kort och svaret va: vi har inte microSIM-kort för tillfället men vi kommmer att ha det inom en mycket snar framtid

och vad jag vet så är iphone den enda telefonen på marknaden med microSIM-kort, rätta mig om jag har fel dock

Valentine
    Member
    Post count: 182

@kungen 67583 wrote:

Jag ringde dom nyss, verkar som om dom har ett pappaer dom läser av ifrån. Frågade exakt samma frågor som dig & han svarade exakt som du skrev. ;). Sen sa dom att dom kommer sälja micro sim om en snar framtid :p

RoQua
    Member

@hacedon 68064 wrote:

jag gick en annan väg och frågade om dom har använda sig av microSIM-kort och svaret va: vi har inte microSIM-kort för tillfället men vi kommmer att ha det inom en mycket snar framtid

och vad jag vet så är iphone den enda telefonen på marknaden med microSIM-kort, rätta mig om jag har fel dock

ipad har också microsim. annars så kan det vara så att de har tagit fram 3g donglar med microsim.

madonnana
    Member
    Post count: 5

Reklam är inte tillåtet
    /iAsh

mrsmart
    Member

@madonnana 80367 wrote:

Apple iPHONE 4 32gb factory unlocked MC605B/A Prisgaranti, Garanterat Billigast!!
    Installerat, gick smidigt och utan problem.
    Testat 3-4 samtal och det funkar kalasfint 🙂

Tack för en skön app!

/Gagge

Väldigt dålig scam. Andra gången någon länkar till detta. Mod radera ovanstående länkning.

mrsmart
    Member

@madonnana 80367 wrote:

Reklam är inte tillåtet
    /iAsh

Reklam var ett grovt förskönande av ren scam. Nåja.

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.