Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › (iPhone 4) unlock ute nu
-
AuthorPosts
-
Version 1.0-1 av ultrasn0w låser upp:
iPhone4 baseband 01.59
3G/3GS basebands*04.26.08, 05.11.07, 05.12.01 och 05.13.04om man har sin telefon upplåst med ultrasnow
är det nån ide att ta den senaste då ?eller ska man skippa det?
If it ain’t broken – it doesn’t need fixin’
rätta mig ! har en kompis med 2iphones , den ena med v. 3.0 och den andra med 3.1.2…
jag skulle kunna uppdatera båda till 4.0.1 och sen låsa upp med ultrasnow 🙂 ?@freebo 72934 wrote:
iPhone4 baseband 01.59
3G/3GS basebands*04.26.08, 05.11.07, 05.12.01 och 05.13.04Gött nu får man börja jakten på en iPhone 4.
Det får bli lite kvälls och helg jobb;-)Hmm, om man har en iphone 4 från usa… Hur går man tillväga eftersom man ej kan komma åt safari utan att ha gått igenom uppstarten via itunes med at&t?
@brettfavre 73033 wrote:
Hmm, om man har en iphone 4 från usa… Hur går man tillväga eftersom man ej kan komma åt safari utan att ha gått igenom uppstarten via itunes med at&t?
Jag har med en från usa gör såhär: ladda ner snowbreeze och gör om en original restorefil ipsw 4.0 gör om den med snowbreeze kryssa i hacktivation där åsså återställer du genom itunes till denna filen istället.
Kolla på youtube hur du skall göra om du inte förstår.
OJ SÅG INTE DU SKREV IPHONE 4: detta funkar på 3gs allafall.
@freebo 72934 wrote:
iPhone4 baseband 01.59
3G/3GS basebands*04.26.08, 05.11.07, 05.12.01 och 05.13.04Jag har en 3GS med Baseband 05.13.04 som är låst till 3.
Kör upplåsningen och allt verkar funka men jag får ingen mottagning med några andra kort än 3´s… den säger inget om fel simkort eller dylikt.
Stoppar jag i ett Tele2/Telia så står det Sweden 3G men inga “staplar” och går inte att ringa. Stoppar jag i Telenor står det “ingen service”
Uppdaterade den idag till 4.0
Någon som har någon ide om vad göra?
Jag har inte tänkt på det, min 3GS är låst till 3 men jag har ultrasn0w installerad
Testade med telenor kort står söker
Startar om telefonen med telenor kort i telefonen ´låser sig..
Startar om telefonen utan kort sätter i telenor kort och det fungerar
måste dock lägga in APN manuellt ?Min är 05.13.04 låst till 3
Min 3gs är låst till telia men har själv tele2. Jaila den och körde den ultrasnow sourcen som redan fanns i cydia och låste upp den. Funkar kanon, alla inställningar för 3g kom via itunes. Dock tog det väldigt lång tid innan den fick täckning första gången. Minns inte exakt men 3-4 minuter kanske men bara efter första omstarten.
@iPhoneReservdelar.se 73148 wrote:
Jag har inte tänkt på det, min 3GS är låst till 3 men jag har ultrasn0w installerad
Testade med telenor kort står söker
Startar om telefonen med telenor kort i telefonen ´låser sig..
Startar om telefonen utan kort sätter i telenor kort och det fungerar
måste dock lägga in APN manuellt ?Min är 05.13.04 låst till 3
har du JB med Jailbreakme måste dom flesta efter JB gå in på inställningar och göra återställning på internet. ( med nya kortet insatt ) då brukar dom få kontakt! vet dock ej om det funkar då jag inte har detta problem!
Du får köpa ett phonebookcard för att aktivera
Vi får in våra nästa vecka, kommer kosta ca199 inkl frakt
@brettfavre 73033 wrote:Hmm, om man har en iphone 4 från usa… Hur går man tillväga eftersom man ej kan komma åt safari utan att ha gått igenom uppstarten via itunes med at&t?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.