Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iphone 4 upptadera och jb
-
AuthorPosts
-
hej
tänkte upptadera min iphone 4 vilken senast versionen kan jag upptadera samt bara jb? kan ni länka med vad man kan jb med någonting enkelt ska det vara iallfall hehe är mkt tacksam för era svar:)
Du kan uppdatera till den senaste 4.3 och jailbreaka
kan nån länka till mig som jag kan uppdatera till 4.3 samt jb jag vill inte ha tehtered jb eller vad den heter vanligt jb bara. om jag skulle återställa iphonen vad får jag förnåt då?
@volvo-s60 90436 wrote:
kan nån länka till mig som jag kan uppdatera till 4.3 samt jb jag vill inte ha tehtered jb eller vad den heter vanligt jb bara. om jag skulle återställa iphonen vad får jag förnåt då?
kan nån hjälpa mig är ganska akut tack i förskott
inte det, det är thetered jag vill ha utan jag vill uppdatera till den version man kan jb? jag vill absolut inte ha tehtered jb kan nån länka quid eller nåt om det finns hittar inte nåt själv.
en fråga till om jag skulle uppdatera kommer mina musiker o bilder o app försvinna hur får jag tillbaka dom? vad behöver jag göra innan uppdateringen jag synkroserar men det kommer inte tillbaka när jag gjorde på min gamla iphone 3g.
Det var konstigt.
Om du högerklickar och säkerhetskopierar telefonen, uppdaterar samt återställer från säkerhetskopia när du har uppdaterat så ska kontakter, sms, bilder, osv återställas från säkerhetskopian.
För program/musik så ska du först överföra inköp från telefonen till datorn för att sedan synca tillbaka allt.
Om du pratar om cydia apps, så syncas inte dessa till datorn men det finns cydia appar som hjälper dig, så du bara behöver installera bara en app så fixar den resten som du hadde.
Ang jailbreak som jag länkade till så är den unthetered det står ju så.@iPhoneReservdelar.se 90494 wrote:
Den är inte riktigt up-to-date med tanke på att senaste versionen är 4.3.2 nu och jag hittade bara tethered JB via PwnageTool.
Untethered skall vara på G enligt i0n1c om man kikar på hans Twitter:
Apple has been nice. I just verified that the untether vulnerability is not fixed in iOS 4.3.2 – my Ipad 1 is running untethered jailbroken
Of course the public untether binaries will not work with iOS 4.3.2 – I have to generate new untether binaries with new dyld/kernel offsets
I won’t be able to create all the untether binaries before sunday, because I will be on planes, … -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.