Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 4 Vs. iPhone 3Gs
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jaha, då var det min tur att införskaffa en ny telefon då min gamla 3Gs har gått sönder.
Mina frågar är ju då om vad som skiljer mellan 3Gs och 4? Ni som har en iPhone 4 och hade en 3Gs innan, märker ni någon större skillnad? Vad?
Skriv fördelar och nackdelar till skillnad från 3Gs:en. Vill veta om det är värt att lägga extra på en iPhone 4.Någon som vet om man fortfarande kan köpa iPhone hos Telia till kontantpris?
Vad kostar då iPhone 4 16gb och 32gb? Vad kostar då iPhone 3Gs 16gb och 32gb?Mvh
iPhone 4 känns som en helt ny telefon jämfört med iPhone 3GS. Mycket snabbare, och det man framför allt märker av först är hur skarp och färgrik den nya displayen den är. Otroligt skarp. Enligt mig är den även snyggare och känns bättre i handen.
Jag tycker definitivt att du ska satsa på en iPhone 4 då den är värd varenda krona, och är betydligt bättre än iPhone 3GS 🙂
Lycka till!
Håller med föregående talare angående telefonens snabbhet.
Otrolig skillnad i snabbhet, och displayen är fantastisk.
iPhone 4 finns att köpa kontant men Telialåst om jag förstod det rätt på
Mobiltelefoner abonnemang mobilt bredband och laptops hos The Phone House – 16G = 6499:- 32G = 7499:-
Billiga mobiltelefoner, abonnemang, Sony Ericsson, Nokia, iPhone, Samsung – katshing.se – 16G = 6395:- 32G = 7395:-
Lagerstatus vet jag inte, men i skrivande stund verkar det som om Phonehouse har 16G hemma.
Lycka till
@iPhoneinfo.se 79033 wrote:
iPhone 4 känns som en helt ny telefon jämfört med iPhone 3GS. Mycket snabbare, och det man framför allt märker av först är hur skarp och färgrik den nya displayen den är. Otroligt skarp. Enligt mig är den även snyggare och känns bättre i handen.
Jag tycker definitivt att du ska satsa på en iPhone 4 då den är värd varenda krona, och är betydligt bättre än iPhone 3GS 🙂
Lycka till!
Okej. Tack för svaret. Låter väldigt lovande.
@ssnd 79036 wrote:
Håller med föregående talare angående telefonens snabbhet.
Otrolig skillnad i snabbhet, och displayen är fantastisk.
iPhone 4 finns att köpa kontant men Telialåst om jag förstod det rätt på
Mobiltelefoner abonnemang mobilt bredband och laptops hos The Phone House – 16G = 6499:- 32G = 7499:-
Billiga mobiltelefoner, abonnemang, Sony Ericsson, Nokia, iPhone, Samsung – katshing.se – 16G = 6395:- 32G = 7395:-
Lagerstatus vet jag inte, men i skrivande stund verkar det som om Phonehouse har 16G hemma.
Lycka till
Tack så mycket för svaret du med. 🙂 Konstigt att 3Gs inte har sjunkit någon i pris där sen 4 kom? Tycker att ed borde göra det.
Förresten hur är batteritiden på iPhone 4? Fortfarande lika misslyckad som de tidigare iPhonerna?
Batteritiden är OK, mer eller mindre densamma som iPhone 3GS, om inte aningen sämre. Det är i alla fall vad jag har upplevt. Inte den bästa batteritiden men den är som sagt helt OK.
Streamar du t.ex. musik via Spotify via 3G så äter det upp batteriet rätt fort 🙂
@iPhoneinfo.se 79056 wrote:
Batteritiden är OK, mer eller mindre densamma som iPhone 3GS, om inte aningen sämre. Det är i alla fall vad jag har upplevt. Inte den bästa batteritiden men den är som sagt helt OK.
Streamar du t.ex. musik via Spotify via 3G så äter det upp batteriet rätt fort 🙂
Okej. Tur att jag inte använder spotify via 3G så ofta då. 🙂
Tror att jag beställer en iPhone 4 16gb, förtidiga julklappar är ju aldrig fel. 😛
Tycker helt klart du ska beställa en iPhone 4.
Har haft 3Gs innan jag köpte min 4:a och det är stor skillnad. För det första är ju 4:an snyggare i mitt tycke 😛 Men den är snabbare, det känns som allt flyter mycket mycket bättre på den, skärmen ska vi inte prata om hur mycket finare och klarare den än. Kameran är ju betydligt mycket bättre, härligt att filma i HD. Så bara dom sakerna känns värda att betala lite mer för och få en ny fräsch 4.a 😀
@mirre 79061 wrote:
Tycker helt klart du ska beställa en iPhone 4.
Har haft 3Gs innan jag köpte min 4:a och det är stor skillnad. För det första är ju 4:an snyggare i mitt tycke 😛 Men den är snabbare, det känns som allt flyter mycket mycket bättre på den, skärmen ska vi inte prata om hur mycket finare och klarare den än. Kameran är ju betydligt mycket bättre, härligt att filma i HD. Så bara dom sakerna känns värda att betala lite mer för och få en ny fräsch 4.a 😀
Okej. Låter väldigt lovande. 🙂
Någon som skulle kunna skicka lite privata bilder på den om man säger så. Är trött på så mycket reklambilder. 🙂
EDIT: Har en annan fråga. Såg på Telias hemsida att om man köper en iPhone 4 innan 30 september som fick man med ett skydd till den för antenn problemet tror jag. Och efter på de nya iPhonerna efter 30 september så skulle antenn problemen vara fixade.
Min fråga är då är det bättre att vänta tills då? Eller kommer de bli massa nya bootroms och krångel som det blev med 3Gs:en?Någon som vet så jag vet när jag kan beställa? 🙂
@matt3 79080 wrote:
Okej. Låter väldigt lovande. 🙂
Någon som skulle kunna skicka lite privata bilder på den om man säger så. Är trött på så mycket reklambilder. 🙂
EDIT: Har en annan fråga. Såg på Telias hemsida att om man köper en iPhone 4 innan 30 september som fick man med ett skydd till den för antenn problemet tror jag. Och efter på de nya iPhonerna efter 30 september så skulle antenn problemen vara fixade.
Min fråga är då är det bättre att vänta tills då? Eller kommer de bli massa nya bootroms och krångel som det blev med 3Gs:en?Har tyvärr inget svar på din fråga.
Men när du har din iPhone 4 så kan du ladda hem en app och beställa ett skydd som sitter runt iphonen, helt gratis via apple.
Jag kan skicka lite bilder till dig senare idag. 🙂@diflover 79162 wrote:
Har tyvärr inget svar på din fråga.
Men när du har din iPhone 4 så kan du ladda hem en app och beställa ett skydd som sitter runt iphonen, helt gratis via apple.
Jag kan skicka lite bilder till dig senare idag. 🙂Jo jag vet om det där med skyddet. 🙂 Men efter 30 sept. så skulle det problemet vara löst, så alla som köper sin iPhone innan 30 sept. skulle få ett skydd pga. antenn problemet. Men om antenn problemet är fixat efter 30 september och det inte är någon ny bootrom eller liknande så är det ju bättre att vänta tills dess.
@matt3 79163 wrote:
Jo jag vet om det där med skyddet. 🙂 Men efter 30 sept. så skulle det problemet vara löst, så alla som köper sin iPhone innan 30 sept. skulle få ett skydd pga. antenn problemet. Men om antenn problemet är fixat efter 30 september och det inte är någon ny bootrom eller liknande så är det ju bättre att vänta tills dess.
Well.. Antennprolemet beror på att USA inte har något stabilt nätverk… I Svergie så spelar det ingen roll egentligen. Tag chansen att få ett gratis skydd 😉
Jag hade inte väntat att beställa iallafall 😛 Jag har inte märkt av något antenn problem what so ever 🙂
@matt3 79163 wrote:
Jo jag vet om det där med skyddet. 🙂 Men efter 30 sept. så skulle det problemet vara löst, så alla som köper sin iPhone innan 30 sept. skulle få ett skydd pga. antenn problemet. Men om antenn problemet är fixat efter 30 september och det inte är någon ny bootrom eller liknande så är det ju bättre att vänta tills dess.
Enligt Apple kan man fortfarande vända sig till Appel’s case-program efter den 30 september för att få ett gratis skydd med anledningen att antennproblemet på iPhone 4 var mindre än vad de tidigare hade trodde. Troligen kommer nya kunder inte vända sig till Apple angående antennproblemet.
Tror heller inte att Apple kommer att ändra på hårdvaran för iPhone’s 4 de kommande dagarna.
@matt3 79032 wrote:
Någon som vet om man fortfarande kan köpa iPhone hos Telia till kontantpris?
Vad kostar då iPhone 4 16gb och 32gb? Vad kostar då iPhone 3Gs 16gb och 32gb?MvhHej.
Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.
Iphone 4 16GB kostar kontant 6395 kr och 32GB kostar 7495 kr. Iphone 3GS 16GB och 32GB har utgått ur vårt sortiment eftersom de inte längre tillverkas. Alternativet är en 8GB som kostar 5195 kr.
Samtliga telefoner är operatörslåsta till Telia.
Vill du göra en beställning ber jag dig kontakta kundtjänst på telefon 90200 eller köpa telefonen i någon av Telias butiker. Detta eftersom vår hemsida just nu inte tillåter helt kontant köp.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.