iPhone 4G

Front page Forums Övriga ämnen iPhone 4G

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 95 total)
  • Author
    Posts
  • Dr. iphone
    Member
    Post count: 42

    Hej! Jag tycker de skulle finnas en tråd där vi kunde diskutera om iphone 4G eller vad den nu kommer hetta.

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    4G är vad jag vet ett nytt mobilsustem med högre överföringshastighet,detta system lär nog dröja några år innan det blir operativt.
    En ny och bättre iPhone lär nog dyka upp under våren eller sommaren.

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    4G är vad jag vet ett nytt mobilsustem med högre överföringshastighet,detta system lär nog dröja några år innan det blir operativt.
    En ny och bättre iPhone lär nog dyka upp under våren eller sommaren.

    K-mountain
    Member
    Post count: 200

    Yeah.. Men 4G? haha 😛
    Jaaa, om det kommer ut en ny iPhone inom ett år så blir jag lite trilsker 😛 Vill ju ha den nyaste iPhonen hela tiden 😛

    Men undrar när den kommer att komma ut i så fall. Nån som har hört nått? Planerar dom en uppföljare nu? Eller är den redan på G att släppas på marknaden? :O
    haha

    K-mountain
    Member
    Post count: 200

    Yeah.. Men 4G? haha 😛
    Jaaa, om det kommer ut en ny iPhone inom ett år så blir jag lite trilsker 😛 Vill ju ha den nyaste iPhonen hela tiden 😛

    Men undrar när den kommer att komma ut i så fall. Nån som har hört nått? Planerar dom en uppföljare nu? Eller är den redan på G att släppas på marknaden? :O
    haha

    supongo
    Member
    Post count: 12

    Som vanligt går det runt många rykten och spekulationer om en ny iPhone under vårens början. Men efter uttalanden från Apple verkar det inte bli någon Nano-variant Apple: Ingen Iphone Nano

    Kan det istället handla om en större variant? En iPad?Rykte: iPhone får större kusin – MacWorld

    supongo
    Member
    Post count: 12

    Som vanligt går det runt många rykten och spekulationer om en ny iPhone under vårens början. Men efter uttalanden från Apple verkar det inte bli någon Nano-variant Apple: Ingen Iphone Nano

    Kan det istället handla om en större variant? En iPad?Rykte: iPhone får större kusin – MacWorld

    Iphone
    Member
    Post count: 158

    Vad jag har hört så skulle Apple släppa sina Iphones i juni och sina ipods i oktober. En på apple hade sagt det och Macworld hade skrivit om det.

    Iphone
    Member
    Post count: 158

    Vad jag har hört så skulle Apple släppa sina Iphones i juni och sina ipods i oktober. En på apple hade sagt det och Macworld hade skrivit om det.

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Förr eller senare måste väl äpplebolaget haha att det behövs nåt nytt….

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Förr eller senare måste väl äpplebolaget haha att det behövs nåt nytt….

    generuss
    Member
    Post count: 285

    Vi lär aldrig få se en Nano, men däremot så vore det inte helt konstigt med en större iPhone, dock inte som telefon utan mer mer som en dator, endast en skärm och så touchkeyboarden så slipper man en fysisk.

    Vet inte om dom kommer ändra så supermycket till nästa, men jag tror på:
    Front kamera, Bättre bluetooth, Bättre kamera bakpå, bättre högtalare, bättre baksida (inte lika lätt att repa).

    Förbättringar bara.

    generuss
    Member
    Post count: 285

    Vi lär aldrig få se en Nano, men däremot så vore det inte helt konstigt med en större iPhone, dock inte som telefon utan mer mer som en dator, endast en skärm och så touchkeyboarden så slipper man en fysisk.

    Vet inte om dom kommer ändra så supermycket till nästa, men jag tror på:
    Front kamera, Bättre bluetooth, Bättre kamera bakpå, bättre högtalare, bättre baksida (inte lika lätt att repa).

    Förbättringar bara.

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Varför inte en förminskad netbook med telefonfunktion?
    Lite klumpig kanske,men tänk att kunna skippa datorjäveln helt!

    Theiphone
    Member
    Post count: 2

    iphone 4G hörde om att Rykten:
    1080p video uppspelning
    30fps videokamera (förstår inte varför detta skulle vara bättre med tanke på att 3Gs redan har detta)
    Snabbare processor med Dubbla kärnor
    Blixt till kameran
    OLED skärm
    En såkallad iChat kamera på framsidan
    Batteri med möjlighet att bytas
    Fullständig GPS inbyggd.
    5 Megapixelkamera

    den inte kommer ha något tangentbord.
    har läst om att den ska ligga mella 10 och 14 tusen.

    Theiphone
    Member
    Post count: 2

    vet inte om det är sant men de säg att den ska släppas i 64/128 gb interminne

    TruB
    Member
    Post count: 476

    64/128, inte troligt då det varit 8/16, 16/32 på senare, så 32/64 är mest troligt

    Fullständig GPS inbyggd? vad innebär detta? gpsen är fullständig, bara att den är lite svag.
    batteri som kan bytas är inte heller troligt, då apple inte tycker att det behövs, dom hade gjort det innan ifall dom ansåg att det var nån ide.

    oled är ju ingen dum ide, så länge det fungerar med touchen kommer det nog med nästa version. drar mindre ström och bättre bild, dock dyrare.
    blixt samt kamera fram är önskvärt.

    Men vad jag hoppas på är mer stöd för saker som är runt omkring, så som syncning, push information.
    Som jag skulle vlija se möjlighet att få information från affärer och evenemang som man är på.
    Det jag menar är att är man på ett ställe med trådlöst nätverk som innehåller information så får man info om att det finns, och sen kan man öppna infon via mobilen. det kan vara priser, erbjudanden, eller kanske tider.
    Skulle kunna fungera på stationer för tider och uppdateringar, kanske mer interaktivt så man kan beställa biljettter direkt i telefonen.
    Detta är also utan program utan är en inbyggd funktion som stöds av vem som helst. programmet eller hur det fungerar ligger helt på servern man kopplar sig till.

    edit
    btw, itablet är diskuterat att det ska komma, vilken är en handdator med touch, en större iphone typ.

    edit2
    inbyggd ir port, för att kunna styra tv/video/stereo från telefonen och släppa alla fjärrkontroller.

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Batteri batteri batteri. Då är iaf JAG nöjd!

    imported_pongo
    Member
    Post count: 893

    ingen ide att ens spekulera på detta egentligen. 5mp japp nästan garanterat. men allt annat är typ ingen ide att ens gissa på eller ens lyssna på rykten…

    lika bra att säga nästa iphone så kommer vi alla kunna flyga med.. men längtar tills apple har sitt lilla tal som sistgång. kingen då liksom. batteri som freebo säger annars så skiter jag i allt annat, är mer än nöjd med min 3G faktist

    bozz
    Member
    Post count: 1199

    @freebo 51038 wrote:

    Batteri batteri batteri. Då är iaf JAG nöjd!

    Håller med, (mycket) bättre batteri är det enda jag saknar. Möjligtvis inbyggd snöslunga också 🙂

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    Det jag vill ha mest av allt är flash, hur svårt ska det vara. I förrgår skulle jag köpa bio biljett från min iphone medans jag var i en resturang men det gick inte. Tydligen så måste man ha flash för att kunna välja sittplatser. Laddade ner SF applikationen också men det går inte att köpa biljett därifrån. Känns urfånigt att behöva hitta en dator så fort man man ska använda en flash baserat sida.

    5 Mp kamera med blixt skulle inte skada heller.

    svensson431
    Member
    Post count: 210

    Flash & bättre batteri då är jag med nöjd. Men jag lär ju få köpa iphone 5G för kommer ha min 3gs i typ 22 månader till xD

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @k-mountain 23295 wrote:

    Yeah.. Men 4G? haha 😛
    Jaaa, om det kommer ut en ny iPhone inom ett år så blir jag lite trilsker 😛 Vill ju ha den nyaste iPhonen hela tiden 😛

    Det är väl ungefär därför Apple väljer att släppa en ny telefon i princip varje kvartal :p

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    Jag vet inte om detta egentligen hör till denna tråd eller om man borde hålla sig till någon mjukvarutråd istället.. men inget annat skulle göra mig så glad som om denna förbannade push-skit slopades och vi fick se äkta background processing 🙂

    TruB
    Member
    Post count: 476

    antonfjanton

    bozz
    Member
    Post count: 1199

    allright. En sak till, MYCKET mer internminne så att sidor i safari kan cache’as!!

    RoQua
    Member
    Post count: 66

    ska jag vara ärlig så tror jag inte att nästa iphone kommer släppas i juni eller juli. den kommer nog antingen släppas runt september-oktober eller juni-juli nästa år. eftersom väldigt många nyss köpt iphone 3gs så är chansen liten att många kommer uppgradera därför kommer dom vänta lite längre.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @roqua 51147 wrote:

    ska jag vara ärlig så tror jag inte att nästa iphone kommer släppas i juni eller juli. den kommer nog antingen släppas runt september-oktober eller juni-juli nästa år. eftersom väldigt många nyss köpt iphone 3gs så är chansen liten att många kommer uppgradera därför kommer dom vänta lite längre.

    Om man ska tro på ryktena så började apple denna gång tidigare än förut beställa delar till nästa generations iphone. Det har nog inget att göra med att folk nyss köpt iphone 3Gs, det var ju exakt samma sak förra året med 3G.

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    @roqua 51147 wrote:

    ska jag vara ärlig så tror jag inte att nästa iphone kommer släppas i juni eller juli. den kommer nog antingen släppas runt september-oktober eller juni-juli nästa år. eftersom väldigt många nyss köpt iphone 3gs så är chansen liten att många kommer uppgradera därför kommer dom vänta lite längre.

    Som ponyboy säger så har det ju varit så tidigare också. Tror inte Apple väntar några månader med att släppa den bara för att det är många som köpt iPhone nu runt jul.. Det är sånt tryck på den ändå, så dom behöver nog inte oroa sig för att ingen ska köpa den.

    Apple har släppt nya iPhones runt samma tid på året 3 år i rad. Jag skulle bli mycket förvånad om de släpper en ny i oktober.

    Yugoboy
    Member
    Post count: 69

    Det ryktas om att Apple beställt 40-45 miljoner 5mp-kameror till nya Iphone.

    Apple köper 40-45 miljoner kameror | iPhonefeber

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @yugoboy 51171 wrote:

    Det ryktas om att Apple beställt 40-45 miljoner 5mp-kameror till nya Iphone.

    Apple köper 40-45 miljoner kameror | iPhonefeber

    Inte mycket att hänga i taket att de uppgraderar i megapixlar.

    Toppen vore om de bytte ut linsen mot en som släpper in mer ljus istället.

    iStaffan
    Member
    Post count: 10

    Eller vidare vinkel vore fett det med.

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    Äntligen, om ryktet kommer besannas med andra ord så kommer nästa generation att ha blixt.

    Apple beställer blixtar – IDG.se

    bozz
    Member
    Post count: 1199

    @muffins 51243 wrote:

    Äntligen, om ryktet kommer besannas med andra ord så kommer nästa generation att ha blixt.

    Apple beställer blixtar – IDG.se

    Kommer inte det äta batteri?

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @bozz 51248 wrote:

    Kommer inte det äta batteri?

    Fler funktioner som används = Äter mer batteri.
    Säger ju sig självmant :P.

    Själv tycker jag det bara är skönt att apple börjar ta in basfunktioner som finns mer eller mindre på varje telefon i dagsläget.

    Som det är nu utan blixt eller så, så hade jag hellre sett iPhone utan kamera ö.h.t :P.

    Kurtson
    Member
    Post count: 569
    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331
    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Idag synkar MobileMe tjänsten kontakter/kalender trådlöst (mail/foton synkas mot servern med USB) och en feature som vore inte så lite läcker är en utökning av MobileMe tjänsten till att även innefatta apps/musik(drm)/ringtones/foton/ALLT som synkas över Push…

    En virtuell iTunes-installation i Molnet. Jag tror det kommer =)

    bozz
    Member
    Post count: 1199

    @freebo 52264 wrote:

    Idag synkar MobileMe tjänsten kontakter/kalender trådlöst (mail/foton synkas mot servern med USB) och en feature som vore inte så lite läcker är en utökning av MobileMe tjänsten till att även innefatta apps/musik(drm)/ringtones/foton/ALLT som synkas över Push…

    En virtuell iTunes-installation i Molnet. Jag tror det kommer =)

    Det hade vart jäkligt nice!

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Jag vet att det inte blir någon stream men vet någon var man bäst följer dagens spektakel kl 1900?

    Frodo_74
    Member
    Post count: 33

    det ända stället jag vet är här

    Appleevent 100126 – MacWorld

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Tack Frodo!

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    YouTube – McGraw-Hill CEO Confirms Apple Tablet the day before

    flera timmar gammal men där kom iaf en konfirmation på ‘tabletten’

    Hyper
    Member
    Post count: 3

    Hmmm, kan detta vara bilder på nya iPhone?
    Bilder på iPhone 4G | iPhoneSweden

    verkar inte skilja mycket designmässigt..

    Post flyttad /Mod.

    TruB
    Member
    Post count: 476

    @hyper 54209 wrote:

    Hmmm, kan detta vara bilder på nya iPhone?
    Bilder på iPhone 4G | iPhoneSweden

    verkar inte skilja mycket designmässigt..

    Post flyttad /Mod.

    det spekuleras i huruvida det är en kamera på framsidan av telefonen på bilden eller om det är nåt som bara reflekterar, eller nån annan funktion som inte finns nu. kamera fram är rätt troligt dock, video samtal 🙂

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    YouTube – iPhone 4G (2010) NOT 3GS

    landscape mode till Mossarelli 🙂

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Synd att den är fake bara.

    Jag väntar tills apple har sin show med Steve Jobs.

    Sen undrar jag om iPhone 4 kommer att vara tethered, för då kommer jag inte att köpa någon.

    H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

    Någon har fastnat för heros skroll hjul?

    Mossarelli; Det kommer säkert vara så, tyvärr.. Tacka Chronic för det!

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    @h3nr11k 55603 wrote:

    Någon har fastnat för heros skroll hjul?

    Mossarelli; Det kommer säkert vara så, tyvärr.. Tacka Chronic för det!

    Yes, köper inget tethered.

    whywhy99
    Member
    Post count: 288

    @mossarelli 55618 wrote:

    Yes, köper inget tethered.

    Vad innebär det ?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.