iPhone 5 ?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 201

Hittade den här tråden när jag var ute och läste lite iPhone info..

Vad kan vi förvänta oss från iPhone 5?
    Och när släpps den?
    Det var inte länge sedan iPhone 4 släpptes men redan nu så har det börjat spekuleras om vad som kommer att finnas i iPhone 5 och när vi eventuellt kan väntas se den på marknaden.

Enligt prylbloggen Fosfor så kommer nästa iPhone-modell släppas den 24:e juni 2011. Under huven kommer vi att hitta en kamera på sju megapixel, en processor som är 20% snabbare än den som sitter i iPhone 4 samt ha en lagringskapacitet på 32GB eller 64GB.

Det hela är givetvis rena spekulationer från Fosfors sida men tittar man på hur de har tänkt när de tagit fram uppgifterna så känns det hela ganska så logiskt. Hoppa vidare på länken nedan för att kolla in hur man har tagit fram uppgifterna om iPhone 5.

Fosfors iPhone 5 spekulation

vad tror ni 🙂 ? jag tror inte att det är ngn dum spekulation, men alldeles för
    tidigt för att älta upp sig kring 5:an när 4:an precis kommit ut…

muffins
    Member
    Post count: 1906

Dög inte den tråden som redan fanns?
    Om inte så klistrar jag in här det jag skrev i förra.

Tror inte det blir nå större uppdatering, då det hittats spår av nya iPhone-modeller i iOS4-koden. Det handlar om version 3.2 och 3.3. iPhone 4 går under kodnamnet iPhone3.1.

Men hoppas självfallet på mer alternativ ang. lagringsutrymmet. 16/32/64 vore ju toppen

De spekulationer ang. kommande modell är att det ska få stöd för CDMA-nätet vad jag vet om.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Apple lär ju inte heller vilja att rykten ska spridas för tidigt om nästa telefon då många kanske avstår köp tills den kommer. och vill man behålla den extrema hypen kring sina iPhone:s så tycker jag 1 modell / år max. Dock kan man ju uppdatera mjukvaran flera gånger, men det är en annan femma.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mrsmart 75838 wrote:

Apple lär ju inte heller vilja att rykten ska spridas för tidigt om nästa telefon då många kanske avstår köp tills den kommer. och vill man behålla den extrema hypen kring sina iPhone:s så tycker jag 1 modell / år max. Dock kan man ju uppdatera mjukvaran flera gånger, men det är en annan femma.

Om de säger var som kommer att komma till den 5e iPhonen så kommer det fortfarande vara lika hype.

Med tanke på alla fanboys..

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@h3nr11k 75853 wrote:

Med tanke på alla fanboys..

fanboys? vad snackar du om, iphone har väl inga såna, nah men sant, spelar ingen roll vad apple släpper i iphone5 den kommer sälja som smör ändå så.

mrsmart
    Member

Grejen är att inte ens apple-fanatiker orkar prata om en produkt i knappt ett år, i allafall inte så intenvist som man gör veckorna före en apple-presskonferens, därför får inte för mycket läcka. Sedan finns det marknadsekonomiska krafter som säger att 1 mobil / år från apple är tillräckligt, släpper man oftare finns risken att man “tömmer” marknaden så att säga.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@pongo 75861 wrote:

fanboys? vad snackar du om, iphone har väl inga såna, nah men sant, spelar ingen roll vad apple släpper i iphone5 den kommer sälja som smör ändå så.

Förlåt.. Du vet lördag.. Lite öl å så kommer det ut massa (o)sann fakta 😉

Mrsmart; Ehm.. Jo? Hur kommer det sig att folk pratar redan nu om nr5 i serien? Folk orkar och kommer nog alltid att göra det..

mrsmart
    Member

@h3nr11k 75883 wrote:

Förlåt.. Du vet lördag.. Lite öl å så kommer det ut massa (o)sann fakta 😉

Mrsmart; Ehm.. Jo? Hur kommer det sig att folk pratar redan nu om nr5 i serien? Folk orkar och kommer nog alltid att göra det..

Vad jag menar är att Apple inte kommer göra något för att folk ska diskutera nästa modell, då blir det för mycket och de verkar för penningkåta, men folk som diskuterar sådana värdsliga saker kommer alltid att finnas.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.