Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone är låst. Vad kan jag göra?
-
AuthorPosts
-
Tjenare allihopa.
För ett par dagar sedan gjorde ajg en tråd om hur jag kunde låsa upp telefonen ifrån telenor till tele2, men det visade sig inte vara problemet.
Min telefon som jag köpte på blocket har blivit låst, alltså inte simkortet utan hela telefonen i sig. Dvs att personen som sålde den till mig har anmält den stulen och därför kan jag inte använda den.
Finns det någon lösning till detta eller är telefonen nu helt värdelös?
iOS 4.3.3
Baseband 04.10.01
iPhone vit 16gbEDIT: jag kan komma in i telefonen med telenor sim kort, men jag får bara 1″plopp” täckning och sedan blir det ingen service, jag kan inte heller välja mellan operatör och alla inställningar där man väljer saker som rör abonnemanget finns inte där längre..
Tack så mycket!Har du kvitto på telefonen eller kan bevisa att du köpt den av säljaren så polisanmäl honom! Är säljaren ägare så är det ju inte ärligt att sälja telefonen och sedan anmäla den stulen…
Prova ta kontakt med telenor, och se om det kan hjälpa dig på något vis. Annars, hör av dig till polisen. Du måste i vilket fall “häva” anmälningen på telefonen.
Anmäl föregående ägare för försäkringsbedrägeri.
Jävla lirare det finns alltså.
Förresten, har du provat att blåsa om den helt eller hur vet du att den verkligen är anmäld stulen?
Tack för alla svar, ska kontakta telenor imorgon och se vad dom har att säga!
@scootie 92054 wrote:
Förresten, har du provat att blåsa om den helt eller hur vet du att den verkligen är anmäld stulen?
Jag VET inte ännu, men jag utgår ifrån det då jag har provat alla möjliga saker. Först trodde jag bara den var operatörs låst men det funkar inte att köra med Telenor kort i heller så det visade sig inte vara problemet. Jag har redan resetat den + jailbreakat utan något som helst positivt resultat så då åsterstår väl bara att den är låst? skulle jag tro..
Du skriver ju att du köpt den av en kompis, varför stöldanmäler din polare din nyköpta telefon?
Låter lite fuffens.
Kan ju vara som så att den inte alls är telenorlåst och du använd fel fw/baseband och då funkar inte unlock?
@scootie 92067 wrote:
Du skriver ju att du köpt den av en kompis, varför stöldanmäler din polare din nyköpta telefon?
Låter lite fuffens.
@scootie 92068 wrote:
Kan ju vara som så att den inte alls är telenorlåst och du använd fel fw/baseband och då funkar inte unlock?
Hmm, har inte skrivit att jag köpt den av en kompis, om jag mot förmodan råkat skriva det så är det fel. Som jag skrev i början är den köpt på blocket, har provat ett comviq kort, ett tele2 och ett telenor. Med telenor kortet var det ända som jag fick tillgång till itunes genom(utan jailbreak) annars stod det bara att jag skulle sätta i simkortet som kom med telefonen. Vilket inte kom upp när jag använde mig av telenor kortet.
Så med hjälp av IMEI numret så fick jag reda på att Telefonen har blivit låst av ägaren, dvs att jag slängt pengarna i sjön och tyvärr kunde bara han som stod på telefonen, dvs ägaren låsa upp den.
Mod kan låsa tråd.
@rymdgrisen 92183 wrote:
Så med hjälp av IMEI numret så fick jag reda på att Telefonen har blivit låst av ägaren, dvs att jag slängt pengarna i sjön och tyvärr kunde bara han som stod på telefonen, dvs ägaren låsa upp den.
Mod kan låsa tråd.
Om Du har kvar kvitto från det ursprungliga köpet samt ett skrivet kvitto mellan Er två så skall Operatören som har låst telefonen även kunna låsa upp den.
Fattar inte varför folk skall hålla på och jävlas på detta sätt. Försök låsa upp den sen så polisanmäler Du puckot för försäkringsbedrägeri.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.