Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › iPhone baksida
-
AuthorPosts
-
en repig sådan….
kan man köpa en ny svart baksida och byta ut själv eller kan man lämna in den nånstans ?har suttit och letat efter reservdelar men ingen verkar ha nåt. :confused:
Hej! Jag köpte ett svart skal till min vita iphone 3g på mrgizmo.se.
Har man viss vana vid lite skruvande så går det. Gjorde jobbet själv och blev mkt bra.Man ska helst ha lite mer än bara en viss vana.
Finns också flera företag som kan hjälpa till,när mitt batteri sket sig skickade jag den till mumien,kolla deras hemsida för priser och så!Finns det verkligen inget medel som kan tabort (minska) små repor på baksidan? ja har också en del repor som stör mej väldigt mkt!
Polermedel typ gelcoatrubbing (finns i båtaffären) kanske funkar,men var försiktig eftersom det har en viss slipeffekt.
Vanligt hårdvax för bilar kanske också funkar?@prototive 33323 wrote:
en repig sådan….
kan man köpa en ny svart baksida och byta ut själv eller kan man lämna in den nånstans ?har suttit och letat efter reservdelar men ingen verkar ha nåt. :confused:
Sen så finns det även en rosa variant hehe 😛
Reparera vattenskadad mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg och Stockholmjag skulle vilja ha en vit baksida istället för min svarta, någon som vet vart man kan köpa det?
Polermedel till bil har visat bra resultat på plast. en som heter Autosol funkar på det mesta. Använd ytterst lite annars kladdar den mycket. hellre gör flera ggr än en gång med mycket. Och försiktigt med äpplet och texten om ni vill ha de kvar. Som steffe nämnde – det är slipmedel i.
@smukke 35767 wrote:
jag skulle vilja ha en vit baksida istället för min svarta, någon som vet vart man kan köpa det?
Vi har vita och svarta baksidor hemma, dock säljer vi inte de som reservdel för vi tycker det ska bytas professionellt. (har sett alldeles för många förstörda telefoner pga misslyckade öppnings / reparationsförsök) Att byta baksidan är bland det svåraste byten på iPhone.
Ska man gör det själv tänk på att vara väldigt väldigt försiktig med de små känsliga delar, ha ordentliga verktyg och ha klart för sig metoden innan man börjar. YouTube metoderna är inte alltid bra, men bättre än inget.
Vita finns endast med 16GB tryckt på backsidan – annars går det bra att byta svart mot vit eller tvärtom.
bilden visar hur det kan gå åt skogen – väldigt liten svår kontakt – förstörs denna så kan man kasta iPhone (i denna fall lyckades vi laga den) denna kontakt är ca 4mm lång och ska tryckas helt i blindo) oavsett vad man gör måste man ge sig på dessa kablar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.