Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Iphone Bilhållare med extra Gps mottagare
-
AuthorPosts
-
Hejsan, jag har letat omkring lite på internet ang en iphone bilhållare som förstärker gps mottagningen men har inte hittat någon. Jag vet att TomTom kommer att släppa en men kommer den att fungera till Navigons Gps app också, eller bara till TomToms?
Finns det några andra alternativ som någon vet om/testat?
Vore tacksam för svar.//LTK
Har för mig att jag läst någonstans att TomTom’s kommande bilhållare med inbyggt GPS förstärkare skall fungera med alla GPS applikationer till iPhone. Detta var, om jag minns rätt, något krav från Apple.
@6295gl 38751 wrote:
Har för mig att jag läst någonstans att TomTom’s kommande bilhållare med inbyggt GPS förstärkare skall fungera med alla GPS applikationer till iPhone. Detta var, om jag minns rätt, något krav från Apple.
utöver gps förstärkare kommer den med en laddare för bilen samt en fm sändare där du sänder allt ljud genom bilhögtalarna, vilket innebär även musik och telefon samtal.
Okej, tack för svaren:)
Tråden kan låsas/stängas
//LTK
Nä, inte än… någon som set var man kan köpa hållaren? har letat men inte hittat ett enda ställe hittills….eller som vet när den kommer ut, om den inte släppts än
Har nog inte kommit ut nånstans än
TomTom for iPhoneFörstår inte varför det kallas GPS färstärkare när det måste röra sig om en inbyggd extern gps som ansluts via iPhone anslutningen eftersom den även ska fungera till iPod Touch.
Vill de halvmörka lite om att de tycker att den inbyggda i iPhone suger och vill låta bli att reta upp Apple eller vad?
Har sett videos där man ser att iPhone t. ex med TomTom laggade något grymt. Jag undrar om det kan ha att göra med den film som finns i vindrutan på vissa modernare bilar som ska skydda mot värmestrålning. När jag har mina polariod solglsögon på så ser jag direkt vilka vindrutor som har filmen. Tror den kan försämra mottagningen från satelliterna, vilket då kräver en kraftigare mottagare.
@jompao 40888 wrote:
Förstår inte varför det kallas GPS färstärkare när det måste röra sig om en inbyggd extern gps som ansluts via iPhone anslutningen eftersom den även ska fungera till iPod Touch.
Vill de halvmörka lite om att de tycker att den inbyggda i iPhone suger och vill låta bli att reta upp Apple eller vad?
Har sett videos där man ser att iPhone t. ex med TomTom laggade något grymt. Jag undrar om det kan ha att göra med den film som finns i vindrutan på vissa modernare bilar som ska skydda mot värmestrålning. När jag har mina polariod solglsögon på så ser jag direkt vilka vindrutor som har filmen. Tror den kan försämra mottagningen från satelliterna, vilket då kräver en kraftigare mottagare.
tror du läser lite väl mycket in i det, då att säga att det tillkommer en gps låter konstigt i mina öron, sen vet man ju inte, kanske den inbygda gpsen kör samtidigt 😉
Tror att det handlar om en förstärkt mottagare av GPS-signalerna som monteras in.
Det verkar för billigt om den har en egen GPS inbyggd. TomTom sög i alla fall vid test i min bil. Fick pengar tillbaka och kör Navigon som verkar bättre men visst är GPS:en även i 3GS väl svag.
Såg att någon hade ett fungerade hack för användning av extern gps via bluetooth som skulle komma till Cydia. Bara att vänta på att det ska gå att jailbreaka 3.1 på 3GS då…
Har en GPSlim 236 BT GPS ligandes som har funkat väldigt bra tidigare.
@jompao 43020 wrote:
Det verkar för billigt om den har en egen GPS inbyggd. TomTom sög i alla fall vid test i min bil. Fick pengar tillbaka och kör Navigon som verkar bättre men visst är GPS:en även i 3GS väl svag.
Såg att någon hade ett fungerade hack för användning av extern gps via bluetooth som skulle komma till Cydia. Bara att vänta på att det ska gå att jailbreaka 3.1 på 3GS då…
Har en GPSlim 236 BT GPS ligandes som har funkat väldigt bra tidigare.
Du har inte kollat upp ifall du har fel på din iphone? Svag mottagning låter som det är något trasigt i din telefon faktiskt. Ingen av de iphones jag testat navigationsprogram på har haft svag mottagning alls. Så jag sätter en slant på att du har en trasig lur eller att du kör mycket i tunnlar eller där sikten är skymd upp mot himlen, för du bör ha fin mottagning sålänge sikten mot himlen är fri.
Eller så (om du nu använder den i bilen) så har du monterat din iphone vart som helst i bilen förutom på framrutan, vilket är fel. Så kolla så din montering inte är bristfällig annars. För monterar du en GPS (oavsett vilken det är) så får man alltid mycket mycket sämre signal om den inte är monterad så den har fri och fin sikt mot himlen.
Och förresten, tomtomt carkit (med extern gps-sändare?heh..) som funkar med ipod touch? Hmm. Läs på tillverkarens hemsida först innan du uttalar dig 🙂 Verkar vara rätt tydligt att det inte handlar om någon extern gps i carkittet.
Titta här, från tomtom direkt
1. What are the specific requirements I need to meet in order to use the TomTom app?
In order to get the TomTom app for iPhone you need:
• An iPhone 3G or iPhone 3GS running OS 3.0ANnars skulle det ju även funka med iphone 2g, men det gör den icke, och det har tomtom också skrivit ut att den funkar för att montera en iphone 2g i men att använda någon sorts gps går ej.
@miche 43157 wrote:
Du har inte kollat upp ifall du har fel på din iphone? Svag mottagning låter som det är något trasigt i din telefon faktiskt. Ingen av de iphones jag testat navigationsprogram på har haft svag mottagning alls. Så jag sätter en slant på att du har en trasig lur eller att du kör mycket i tunnlar eller där sikten är skymd upp mot himlen, för du bör ha fin mottagning sålänge sikten mot himlen är fri.
Eller så (om du nu använder den i bilen) så har du monterat din iphone vart som helst i bilen förutom på framrutan, vilket är fel. Så kolla så din montering inte är bristfällig annars. För monterar du en GPS (oavsett vilken det är) så får man alltid mycket mycket sämre signal om den inte är monterad så den har fri och fin sikt mot himlen.
Och förresten, tomtomt carkit (med extern gps-sändare?heh..) som funkar med ipod touch? Hmm. Läs på tillverkarens hemsida först innan du uttalar dig 🙂 Verkar vara rätt tydligt att det inte handlar om någon extern gps i carkittet.
Titta här, från tomtom direkt
1. What are the specific requirements I need to meet in order to use the TomTom app?
In order to get the TomTom app for iPhone you need:
• An iPhone 3G or iPhone 3GS running OS 3.0ANnars skulle det ju även funka med iphone 2g, men det gör den icke, och det har tomtom också skrivit ut att den funkar för att montera en iphone 2g i men att använda någon sorts gps går ej.
Du är ute och cyklar, de visar till och med i reklamfilmen att det sitter ett GPS chip i hållaren.
Inget fel på min GPS programmet TomTom är kasst bara, Navigon funkar så mycket bättre. Sedan så sitter min lur inte väldigt nära framrutan men den har fortfarande fri sikt. GPS i iPhone är defenitivt rätt dålig, navigon rekommenderar till och med att man inte ens har iPhone i ett fodral för att inte försvaga GPS signalen ytterligare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.