iPhone blockerar internet?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone blockerar internet?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Detta kan vara ett dator/router-relaterat problem men testar att posta ändå..

Innan jag jailbreakade min telefon funkade det att koppla upp sig på husets trådlösa med iphonen och samtidigt surfa på laptopen utan problem.

nu efter jailbreak så när jag surfar på iphonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen? Står att det är “upptaget”.. Nån som har nån om hur jag kan fixa det?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

är din router inställd att anända DHCP (WIKIPEDIA) D.v.s delar den ut dynamiska IP-adresser till varje enhet som frågar? Det låter otroligt men om du stänger ned laptopen kommer du åt WLANet via din iPhone – if so så låter det som om din router bara har en IP-adress att dela ut…:o

johanfo
    Member
    Post count: 52

@freebo 49752 wrote:

är din router inställd att anända DHCP (WIKIPEDIA) D.v.s delar den ut dynamiska IP-adresser till varje enhet som frågar? Det låter otroligt men om du stänger ned laptopen kommer du åt WLANet via din iPhone – if so så låter det som om din router bara har en IP-adress att dela ut…:o

Alltså jag kommer alltid åt WLAN med iPhonen, inga problem. Det är just det att när jag kopplat upp mig på WLAN med iPhonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen. Helt mysko, var inte så här tidigare, bara blivit helt plötsligt.. Ska kolla upp det där med routern senare, tack

muffins
    Member
    Post count: 1906

Du har inte pillat med routern och ställt in den i bryggat läge exempelvis? För om den är inställd i bryggat läge, så kan max 1 enhet vara aktiv och använda nätet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.