iPhone bort med jailbreak, hänger sig!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone bort med jailbreak, hänger sig!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Hej.
    Har en jailbreakad iphone 3gs. Inte ios4 uppdaterad.
    Ville bli av med jailbreaken o valde återställning (all data, media osv). Den återståller men när den ska starta upp kommer den bara till äpplet och sen hänger den sig..??

Någon som kan hjälpa?

:confused::confused:

muffins
    Member
    Post count: 1906

Gjorde du en återställning i själva telefonen eller gjorde du en återställning med iTunes?

Om du gjorde det i telefonen så är du inte den första som fastnar vid äpplet.
    Jailbreak försvinner inte för att man gör en återställning i telefonen vad jag vet.

Enbart om man gör en återställning via iTunes.

rabbit98
    Member

Okej, skönt att höra.
    Jag gjorde den i telefonen.

Men hur ska jag väcka den nu då?

muffins
    Member

@rabbit98 76627 wrote:

Okej, skönt att höra.
    Jag gjorde den i telefonen.

Men hur ska jag väcka den nu då?

De som jag vet om, där de “återställt” i själva telefonen och hamnat vid apple-loggan har återställt normalt via iTunes.

Hade du din SHSH-fil sparad i Cydia?
    Isf kan du använda dig av denna guide: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia

Du ska då börja läsa från “This device has SHSH`s for….”

rabbit98
    Member

Nej, jag har inte sparat någon sådan fil i cydia..?

Jaaha, men den får ingen kontakt med datorn`, iPhonen måste väl först starta upp eller hur ska man göra?

muffins
    Member

Om du aldrig har sparat eller någon annan som ägt telefonen, sparat SHSH-filen för den enheten så kan du bara återställa till 4.0.2. Eftersom det är den firmware som iTunes fortfarande signerar.

Sätt telefonen i DFU-läge och koppla sedan in telefonen mot datorn och starta upp iTunes och se om du får nån kontakt med telefonen då: Sätt din iPhone/iPod Touch i DFU-läge | iMedia

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.