Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone bort med jailbreak, hänger sig!
-
AuthorPosts
-
Hej.
Har en jailbreakad iphone 3gs. Inte ios4 uppdaterad.
Ville bli av med jailbreaken o valde återställning (all data, media osv). Den återståller men när den ska starta upp kommer den bara till äpplet och sen hänger den sig..??Någon som kan hjälpa?
:confused::confused:
Gjorde du en återställning i själva telefonen eller gjorde du en återställning med iTunes?
Om du gjorde det i telefonen så är du inte den första som fastnar vid äpplet.
Jailbreak försvinner inte för att man gör en återställning i telefonen vad jag vet.Enbart om man gör en återställning via iTunes.
Okej, skönt att höra.
Jag gjorde den i telefonen.Men hur ska jag väcka den nu då?
@rabbit98 76627 wrote:
Okej, skönt att höra.
Jag gjorde den i telefonen.Men hur ska jag väcka den nu då?
De som jag vet om, där de “återställt” i själva telefonen och hamnat vid apple-loggan har återställt normalt via iTunes.
Hade du din SHSH-fil sparad i Cydia?
Isf kan du använda dig av denna guide: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMediaDu ska då börja läsa från “This device has SHSH`s for….”
Nej, jag har inte sparat någon sådan fil i cydia..?
Jaaha, men den får ingen kontakt med datorn`, iPhonen måste väl först starta upp eller hur ska man göra?
Om du aldrig har sparat eller någon annan som ägt telefonen, sparat SHSH-filen för den enheten så kan du bara återställa till 4.0.2. Eftersom det är den firmware som iTunes fortfarande signerar.
Sätt telefonen i DFU-läge och koppla sedan in telefonen mot datorn och starta upp iTunes och se om du får nån kontakt med telefonen då: Sätt din iPhone/iPod Touch i DFU-läge | iMedia
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.