iPhone displayen släcks inte under samtal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone displayen släcks inte under samtal

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

Jag bytte glas på min iPhone 3GS igår med gott resultat. Nu när jag ringer på iPhonen, eller när jag får inkommande samtal och drar i slidern för att svara och sen sätter telefonen mot örat så har jag upptäckt att displayen inte släcks ner. Jag kan minnas att den har gjort det tidigare. Jag kör med iPhone 3.1.2 jailbreakad med Blackra1n.

Kan det vara så att under glasbytet att jag har råkat få klister på själva sensorn som sittet uppe i vänstra hörnet på frontglaset? OM det skulle vara så så borde det väl vara nersläckt hela tiden, detta är väl logiskt?

Cheers
    Claus

TruB
    Member
    Post count: 476

det kan varas å att linsen är täkt, eller att den fått nån stöt efter bytet av display.
    På 3G sitter den upp till vänster om hörluren, om det var du som bytte, kan du ju fundera på ifall du glömde ta bort nåt eller att du gjorde nåt annat fel när du bytte.

kan ju bli problem, men det kanske bara onödigt lyx som man kan leva med?

CLS
    Member
    Post count: 223

Jag funderar lite på om det inte beror på jailbreaked, alltså efter jag hade kört in Blackra1n på telefonen.

Jag kan i och för sig återställa i iTunes och se om funktionen fungerar igen. Men det känns som en massa jobb för att få telefonen så som jag vill ha den, så jag struntar i att göra en återställning.

Telefonen fungerar ju kanon förutom just detta. Ja man kan nog leva utan denna funktion (tror jag).

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.