Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone död
-
AuthorPosts
-
hej
nu är det så att jag har ett stort och allvarligt problem med luren.
Den går inte att starta upp, och när man startar den så står de att man ska ansluta den till itunes, sagt och gjort, fast nu kräver den att ja ska stoppa i simkortet (är redan i) lr skriva in simkoden (går inte eftersom att luren inte startar så långt) vad ska man göra för att få igång den. Enda felmeddelandet som kommer upp är att de står att den behöver lämnas in på reparation. så vad finns de för alternativ att göra, kommer ju inte ens in i den så jag kan inte återställa den. några tips?
jag köpte den i italien och har tele2.
mvh
Kolla med home media eller mumien.se,du lär iofs få betala,men det är nog billigare och enklare än att åka till italien och få den fixad på garantin.
Eftersom det då inte är nån garantiåtgärd så ska nog inte jailbrejk och sånt ha nån betydelse.@w_ille 30818 wrote:
hej
nu är det så att jag har ett stort och allvarligt problem med luren.
Den går inte att starta upp, och när man startar den så står de att man ska ansluta den till itunes, sagt och gjort, fast nu kräver den att ja ska stoppa i simkortet (är redan i) lr skriva in simkoden (går inte eftersom att luren inte startar så långt) vad ska man göra för att få igång den. Enda felmeddelandet som kommer upp är att de står att den behöver lämnas in på reparation. så vad finns de för alternativ att göra, kommer ju inte ens in i den så jag kan inte återställa den. några tips?
jag köpte den i italien och har tele2.
mvh
Jag antar att du provat att sätta den i DFU-mode?
Det kan vara svårt även på en välfungerande enhet och kräva att man försöker ett par gånger, min började starta om sig och kom aldrig igång efter att jag och förre ägaren körde total ränsning vid överlämnandet, så när jag kom hem var jag tvungen att sätta luren i DFU-mode och blåsa om firmwaren för att få igång den igen.
Det var liiiiiite nervöst, hade ju varit lagom kul att komma hem med en tegelsten som var en välfungerande lur 3 timmar tidigare i förra ägarens händer! (Men som jag nämnde så tog det ett antal försök att få den i DFU-mode så jag kunde återställa den).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.