Front page › Forums › Övriga ämnen › Iphone frågor
-
AuthorPosts
-
Hej !
jag har nyligen för några dagar sedan blivit ägare av en Iphone 3g och jag har lite frågor angående denna undebara telefon
! Går det på något vis att ändra bakgrund på den där man har alla iconer etc
! Jag använder itunes på min pc då jag tyvär inte har mac.
så fort jag koplar in min iphone via usb porten så får jag upp ett fönster om att föra över bilder jag har på telefonen .. går det att kringgå på något vis ?
och i blad så crashar itunes och jag måste starta om det .. har absolut ingen aning vad det kan bero på :Stack på förhand Mvh Jonas
1.Ja,om du jailbrejkar finns winterboard i cydia.Tyvärr segar det telefonen.
2.Koppla i luren,klicka avbryt,starta itunes.
3.Besvärligt,försökt lösa det utan att lyckas,tror att det i mitt fall beror på datorn.
Har en gammal dellburk som mest taskar till sig själv.JAG VET ATT NI TYCKER ATT JAG SKA KÖPA EN MAC,MEN VAD KOSTAR EN MACBOOK PRO MED 17″ SKÄRM?
Näe,man måste ju tänka på sin ekonomi liksom…
@jonas_ahlin 28507 wrote:
Hej !
jag har nyligen för några dagar sedan blivit ägare av en Iphone 3g och jag har lite frågor angående denna undebara telefon
! Går det på något vis att ändra bakgrund på den där man har alla iconer etc
! Jag använder itunes på min pc då jag tyvär inte har mac.
så fort jag koplar in min iphone via usb porten så får jag upp ett fönster om att föra över bilder jag har på telefonen .. går det att kringgå på något vis ?
och i blad så crashar itunes och jag måste starta om det .. har absolut ingen aning vad det kan bero på :Stack på förhand Mvh Jonas
Jailbreak, enda som funkar. Finns trådar på forumet hur man gör. När det är gjort så har du ett program(?) winterboard, där du enkelt konfigurerar alla bakgrunder samt teman i telefonen. Enkelt är det med, bocka i det du vill ha, bocka av för standard. Dessutom ramlar en liten websida in som ikon, Cydia, där kan du dra ner bakgrunder, teman, ringsignaler och lite till, som du då applicerar m.h.a. winterboard.
De som ligger bakom cydia är iPhone Forums, Downloads, and More!
tack för alla svar .. men jag tror jag väntar ett tag innan jag jailbreakar phonen den är ju bara 4 dagar gammal i skrivandes stund.
Enda fördelen med jailbrejk som har nån praktisk betydelse är inställningsmöjligheterna och filhanteringen,gratisprogrammen i cydia är ofta betaversioner även om där finns en del riktigt bra program.
Sedan finns det ju en funktion till när det gäller jailbreak, men jag tror att mitt inlägg blir raderat om jag utvecklar detta. 🙂
Hej!
Är ny med iphone då den är ca 4 dagar gammal. Har en fråga måste man köpa låtar via itunes för att kunna få en “egen” ringsignal? Fattar ju inget =P
Tacksam för svar!Nej,du kan rippa en vanlig cd!
Lägg in låten du vill ha I itunesbiblioteket,leta upp guiden i iPhone tips och trix på apples hemsida och följ den!
Obs!Ringsignalen på en icke jailbrejkad iPhone får inte vara mer än 40 sekunder!nope fattade ingenting, men tack för hjälpen iaf. Det får vara som det är =)
carin85
iPhone Ringtones: Create FREE iPhone ringtones using iTunes 8kolla där, sådär gör du för att få egna ringtones, det är väldigt enkelt och lagligt. 🙂
@generuss 31657 wrote:
carin85
iPhone Ringtones: Create FREE iPhone ringtones using iTunes 8kolla där, sådär gör du för att få egna ringtones, det är väldigt enkelt och lagligt. 🙂
Tack så mkt! =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.