Iphone från UK

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Iphone från UK

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 91

Hej, kollade runt lite och hittade några på blocket som säljer iphones från UK. Tycker det luktar lite bluff så tänkte kolla vad ni tror. Har kontakt med han som säljer och han erbjuder en telefon med 16gb för 3000kr inkl frakt.

Annonsen
    APPLE IPHONE 3G 16GB BLACK & White

Certificate som dom skickade för att bevisa att dom är registrerade:
    ELECTCATCH LIMITED CERTIFICATE.JPG

Deras hemsida:
    Electcatch Limited

Så vad tror ni?

jocke
    Member
    Post count: 189

Står 4000 i annonsen dock. Men om det visar sig vara riktigt så är jag också intressard av en 16gb.

S1moN
    Member

@joalof 10766 wrote:

Står 4000 i annonsen dock. Men om det visar sig vara riktigt så är jag också intressard av en 16gb.

Jo jag vet men fick erbjudande av han att köpa en för 3000inkl frakt när jag pratade med han. Dock vet jag inte om man vågar skicka pengar till dom eller inte än.

jocke
    Member
    Post count: 189

Känns tveksamt, kanske kan kolla runt och se om det finns något mer som stödjer det han säger som det företaget kanske.

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Tycker också det låter tveksamt. 4000:-, även om han fick den från USA så måste han lagt ut minst $299, vilket är 3000:-. Vem skulle bara ha 1000:- i marginal när han definitivt kan sälja den för 5000-7000:-?

Skulle vara väldigt vaksam.

S1moN
    Member

Köp inte av han, Ringde upp fraktbolaget han säger sig frakta telefonen med och han är inte registrerad där.

jakob_87
    Member
    Post count: 3

Hej
    Tänkte kolla om någon har beställt av han ?
    Är ju sjukt billigt men låter lite för bra alltså.

jakob_87
    Member

Hej

jakob_87
    Member

Hej

pinnen
    Member
    Post count: 51

Ja det är skumt. De annonserar på massor av sajter under olika namn och från olika ställen.

pinnen
    Member

Ja det är skumt. De annonserar på massor av sajter under olika namn och från olika ställen.

pinnen
    Member

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

SCAM säger jag – inte beställa från sådana ställen. Var alltid på den säkra sidan. Låter det för bra för att vara sant så är det också så 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

SCAM säger jag – inte beställa från sådana ställen. Var alltid på den säkra sidan. Låter det för bra för att vara sant så är det också så 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

jompao
    Member
    Post count: 456

Skulle aldrig köpa en iPhone via Blocket eller liknande utan att så att säga träffas och göra upp affären.

jompao
    Member

Skulle aldrig köpa en iPhone via Blocket eller liknande utan att så att säga träffas och göra upp affären.

jompao
    Member

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.