Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Iphone från UK
-
AuthorPosts
-
Hej, kollade runt lite och hittade några på blocket som säljer iphones från UK. Tycker det luktar lite bluff så tänkte kolla vad ni tror. Har kontakt med han som säljer och han erbjuder en telefon med 16gb för 3000kr inkl frakt.
Annonsen
APPLE IPHONE 3G 16GB BLACK & WhiteCertificate som dom skickade för att bevisa att dom är registrerade:
ELECTCATCH LIMITED CERTIFICATE.JPGDeras hemsida:
Electcatch LimitedSå vad tror ni?
Står 4000 i annonsen dock. Men om det visar sig vara riktigt så är jag också intressard av en 16gb.
@joalof 10766 wrote:
Står 4000 i annonsen dock. Men om det visar sig vara riktigt så är jag också intressard av en 16gb.
Jo jag vet men fick erbjudande av han att köpa en för 3000inkl frakt när jag pratade med han. Dock vet jag inte om man vågar skicka pengar till dom eller inte än.
Känns tveksamt, kanske kan kolla runt och se om det finns något mer som stödjer det han säger som det företaget kanske.
Tycker också det låter tveksamt. 4000:-, även om han fick den från USA så måste han lagt ut minst $299, vilket är 3000:-. Vem skulle bara ha 1000:- i marginal när han definitivt kan sälja den för 5000-7000:-?
Skulle vara väldigt vaksam.
Köp inte av han, Ringde upp fraktbolaget han säger sig frakta telefonen med och han är inte registrerad där.
Hej
Tänkte kolla om någon har beställt av han ?
Är ju sjukt billigt men låter lite för bra alltså.Hej
Är ju sjukt billigt men låter lite för bra alltså.Hej
Är ju sjukt billigt men låter lite för bra alltså.Ja det är skumt. De annonserar på massor av sajter under olika namn och från olika ställen.
Ja det är skumt. De annonserar på massor av sajter under olika namn och från olika ställen.
Ja det är skumt. De annonserar på massor av sajter under olika namn och från olika ställen.
SCAM säger jag – inte beställa från sådana ställen. Var alltid på den säkra sidan. Låter det för bra för att vara sant så är det också så 🙂
SCAM säger jag – inte beställa från sådana ställen. Var alltid på den säkra sidan. Låter det för bra för att vara sant så är det också så 🙂
Skulle aldrig köpa en iPhone via Blocket eller liknande utan att så att säga träffas och göra upp affären.
Skulle aldrig köpa en iPhone via Blocket eller liknande utan att så att säga träffas och göra upp affären.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.