iPhone fungerar fast ingen operatör!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone fungerar fast ingen operatör!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tja, jag köpte min iPhone 3G av en polare för ca. 3-4 månader sen och jailbreaka den med detsamma. Det har fungerat fint hela tiden men låste sig nu för 3dar sen. Mobilen fungerar utan problem förutom att jag har ingen operatör, alltså kan inte ringa/bli ringd eller skicka/ta imot sms. När jag väljer en operatör inne i “Inställningar” så står det “Begränsat Nätverk” och jag får ingen sänning :confused:. Och när jag väljer “Auto” så söker den bara utan att hitta ngt närverk. Vad f*n har hänt? Jag har återställt den och prövat allt jag och mina vänner kan tänka oss. HJÄLP!!!!

muffins
    Member
    Post count: 1906

Testat att låsa upp telefonen med ultrasn0w/blacksn0w efter du gjort en återställning?

Ericssonfosho
    Member

Ultrasnow va det program som jag jailbreaka med när den låste sig, nu har jag återställt den och testat blackra1n. Ska jag testa ultrasnow igen eller?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ericssonfosho 46941 wrote:

Ultrasnow va det program som jag jailbreaka med när den låste sig, nu har jag återställt den och testat blackra1n. Ska jag testa ultrasnow igen eller?

Du kan inte ha jailbreakat med ultrasn0w. ultrasn0w är en applikation som tillåter användaren att ta bort operatörslåset.

Vad har du för firmware på din lur?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@ericssonfosho 46941 wrote:

Återställ den genom itunes till 3.1.2. Ladda ner den senaste Blackra1n från blackweather och jailbreaka den. Installera Cydia från Blackra1n i din iPhone och sen installera Blacksnow från Cydia.
    Här finns en bättre guide:
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Åhhh vad där guiden är välskriven 🙂

snook
    Member
    Post count: 2190

@freebo 46971 wrote:

Åhhh vad där guiden är välskriven 🙂

“Translated By: Freebo”
    😀

Ericssonfosho
    Member

Jag tackar för guiden, tror inte det funkar men jag lovar att pröva.. tack så mycket, så hoppas vi att det funkar.. kommer tillbaka med resultat!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.