Iphone går ej igång.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone går ej igång.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Tjena!

Skulle uppdatera och jailbreaka min 3GS som har 4.0.1 och är jailbreakad med jailbreakme tidigare, men ville ha jailbreak för 4.1 istället, och det skulle gå att göra på windows med sn0wbreeze 2.0.2.

För att göra detta så behövde jag lägga till en source i cydia och sedan installera ett program därifrån. När detta var gjort så la jag mobilen på bordet och sedan efter några minuter så märkte jag att den är avstängd och inte går att slå på, sätter i den i laddaren för att se om batteriet har dött men det hjälpte inte.

Sen ansluter jag den till itunes och då står det att jag måste återställa den, och skärmen är fortfarande svart på mobilen så jag antar att jag e i dfu mode.

När jag sen försöker återställa så kontaktar den apple som vanligt och förbereder för återställning, och då tänds skärmen och blir helt vit, sen efter ett tag så blir den helt gul, men massa ränder och efter ett tag så blir den svart igen och då får jag felkoden “28” i itunes och återställningen misslyckas. Har provat att försöka återställa till flera olika ipsw men hjälper ändå inte.

Har någon något förslag som jag kan prova eller är mitt ända hopp att lämna in mobilen? Dessutom kommer jag inte ens ut ur dfu mode, (om jag nu ens är inne där).

Tack!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vad är det du har installerat och har du nyare 3GS eller äldre.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.