iphone går inte att jailbreaka om efter respring

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iphone går inte att jailbreaka om efter respring

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Hej!

Har en tethered JB:ad iphne 3gs (3.1.2). Dock hakade den upp sig idag och jag försökte jailbreaka om den mha av blackrain (som jag gjort innan). Dock kommer den killen upp, den bearbetar men kommer sedan tillbaka till samma ställe hela tiden, “återställnings mode”.

några ideer?

Gobbe
    Member
    Post count: 92

@fireas 64339 wrote:

Hej!

Har en tethered JB:ad iphne 3gs (3.1.2). Dock hakade den upp sig idag och jag försökte jailbreaka om den mha av blackrain (som jag gjort innan). Dock kommer den killen upp, den bearbetar men kommer sedan tillbaka till samma ställe hela tiden, “återställnings mode”.

några ideer?

Har du uppdaterat iTunes sen du JBade sist?

Isåfall ladda hem blackra1n för itunes 9.1:
    RapidShare: 1-CLICK Web hosting – Easy Filehosting

fireas
    Member

Testade det men kommer bara till återställnngsläget, igår gick det efter ett tag men nu verkar inte fungera mer, testat i 2 timmar.

Några ideer? ska jag testa en annan JB istället?

Förresten , den du skickade var för windows. Jag var inne på blackra1n.com och laddade ner deras version men kan inte sluta undra om det verkligen är för itunes 9.1

Gobbe
    Member

@fireas 64507 wrote:

Testade det men kommer bara till återställnngsläget, igår gick det efter ett tag men nu verkar inte fungera mer, testat i 2 timmar.

Några ideer? ska jag testa en annan JB istället?

Förresten , den du skickade var för windows. Jag var inne på blackra1n.com och laddade ner deras version men kan inte sluta undra om det verkligen är för itunes 9.1

Är du i behov av upplåst mobil? Om inte kör en restore till 3.1.3 och dra in Spirit JB istället…

Har du SHSH-sparat i cydia så kör en restore till 3.1.2, kör in Spirit JB, och ladda hem blacksn0w från cydia så du får upplåst din lur…

Spirit

fireas
    Member

jo , upplåsningen är rätt viktigt, kan iofs. byta abonnemang men inget jag vill i första hand.

Kan man köra Spirit fastän jag har balckrain på den redan nu, hört att det blir krock?

Och jag visste inte att man kunde låste upp fastän Spirit är JBen.:O

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Gör precis som Göbbe säger. Du måste dock först återställa telefonen, Blackra1n får inte ligga kvar, https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7826-3-1-3-jailbreak-spirit-ute-5.html#post64466

Vilken IPSW söker du?

iPod, iPhone and iPad Firmware Download

fireas
    Member

tack för snabba svar förresten, guld värt! 3gs 3.1.2 05.11 , 7D11 antar jag.

kanske till det bättre detta, untethered JB e ju gött att ha

Gobbe
    Member

Precis, spara ner den filen och använd dig av följande guide:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Sen när du har en clean 3.1.2 restore måste du aktivera iPhone i itunes med ett SIM-kort som tillhör den operatör din telefon är låst till, innan du kan använda Spirit JB..

fireas
    Member

Ok, stötte redan på ett problem med IPSW , det jag laddar ner ser ut så här(se bild) och kan därför inte hitta den i iTunes (eller för att redigera filen).

restoremap.png

Gobbe
    Member

Note: Your browser may change the ipsw-file into a zip-file. In that case, just rename it to end in .ipsw and iTunes will accept it.

Freebo
    Member

Eller se till att ladda ned med Firefox. Glöm IE! =)

fireas
    Member

:eek:hmmm får svaret att den här phone-enheten inte kan återställas. DEnheten kan inte anväda det begärda bygget, what to do

Gobbe
    Member

@fireas 64550 wrote:

:eek:hmmm får svaret att den här phone-enheten inte kan återställas. DEnheten kan inte anväda det begärda bygget, what to do

Har du följt guiden:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

ändrat host-filen osv?

Freebo
    Member

Använde du guiden Göbbe länkade till? Jag gissar att du inte sparat din ECID SHSH via Cydia eller/och att du inte redigerat din HOSTS-fil?

fireas
    Member

har redigerat hosts filen o det har lagts till den raden. jag har bara tryckt på make my life easier via cyda om det är det vi menar

men jag har inte uppgraderat til 3.1.3 så det borde väl inte vara några prob eller?

fireas
    Member

dock så märkte jag nu att nrä jag kommer in i DFU läge (skärmen är helt svart) så kommer det upp en ruta som säger att iphone är i återhämtningsläge, den säger inte återställningsläge och jag behöver inte trcka på avbryt som man bör?

Freebo
    Member

Tryckte du på Make My Life Easier innan den 4e februari? Du skall alltid vara i DFU-mode när du nedgraderar firmware, allt annat resulterar i felmeddelanden men är du i DFU så är allt som det ska.

fireas
    Member

oj, omd et var innan 4e vet jag ej. går det inte annars?

Freebo
    Member

Nej, då blir det 3.1.3 hur du än vänder dig

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.