Iphone hakat upp sig

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone hakat upp sig

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Hej jag har en iPhone 16gb (Telia låst). Den har de nyaste uppdateringarna så det är inte möjligt att låsa upp den för tillfället. 😡

Min mobil var Jailbreakad och igår så valde jag att “Delete iPhone”. Tänkte göra om allt, fast jag har stött på ett problem. Den laddade i 2 timmar som vanligt vid en total formatering av mobilen. Fast därefter så blev den fast, det som jag kan se på skärmen är QuickPwns annans-logga i färgen vit och sedan svart bakgrund.

Jag kan inte göra NÅGONTING, någon som kan hjälpa till? 😮

veloa8.jpg

Snabbas svar uppskattas :confused:

Mvh,
    Ghiabi

DTS
    Member
    Post count: 169

Du menar att du valde “återställ” eller?

Du måste nu sätta den i DFU mode och återställa den via datorn. Ifall du använder Yellowsn0w så får du inte göra detta via att använda det normala sättet, utan du måste använda en “pwn” 2.2.1 utan uppdateringen av BB.

Men ifall du bara vill använda telia så återställ den via itunes som vanligt.

//DTS

Ghiabi
    Member
    Post count: 24

Hur gör jag detta då?

Kan jag yellowsnowa den fast ens jag hade de senaste uppdateringarna på telefonen innan jag “återställde” den eller vad det nu heter? (det tog 2 timmar att göra det iaf)

Jag är väldigt ny inom iPhone världen 🙂

DTS
    Member
    Post count: 169

@ghiabi 25803 wrote:

Hur gör jag detta då?

Kan jag yellowsnowa den fast ens jag hade de senaste uppdateringarna på telefonen innan jag “återställde” den eller vad det nu heter? (det tog 2 timmar att göra det iaf)

Jag är väldigt ny inom iPhone världen 🙂

ifall du uppdaterade du den via itunes så tyvärr inte. Då uppdaterades basebandet som är modemet i telefonen till 02.30.03 som INTE kan låsas upp.

Men det du gör är att återställa telefonen helt enkelt, dock kommer ALLT på telefonen försvinna – men det lär inte göra så mycket när den ändå är ny 😎

1. håll in home och “power knappen” i 7 sek.
    2. efter att den visar svart: släpp “power knappen” men håll fortfarande in home – släpp alltså inte home utan bara “power knappen”
    3. Den ska nu vara i återställningsläge och redo att kopplas in i itunes 🙂

efter den har uppdaterat sig så är det bara att jaila och den är som den var när du hade jailat den första gången 🙂

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

Men om telefonen bara står och tuggar vid apple loggan och inget händer, dvs det kommer upp den där lilla cirkeln ibland, men telefonen startar om efter en stund och det blir samma sak igen.

Jag körde igång radering av allt inehåll + inställningar via telefonens meny.

Gör ja som du säger så kommer den ändå inte upp i itunes oavsett om ja gör knapptryckningen när telefonen är avstängd eller loggan visas.

Funkade ju nu.. Men ja skulle ge vad som hellst för dem att lägga med yellowsnow i jailbraken så att kan inte behöver komma ut på nätet för att hämta den !!! Wifi’n funkar ju inte för mig 🙁

Pd

Paledaddy
    Member
    Post count: 37

ahhh, nu hoppade den igång i DFU mode, phuueee..

Pd

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@paledaddy 27397 wrote:

Funkade ju nu.. Men ja skulle ge vad som hellst för dem att lägga med yellowsnow i jailbraken så att kan inte behöver komma ut på nätet för att hämta den !!! Wifi’n funkar ju inte för mig 🙁

Ja, men det går tyvärr inte… Många har prövat, ingen har lyckats 🙁 Men om du vill kan jag fixa en *.deb-fil av Yellowsn0w som du kan lägga in via DiskAid på iPhonen och installera via MobileTerminal 😀

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.