iPhone hängt sig totalt efter "nedgradering" med KiPhone!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone hängt sig totalt efter "nedgradering" med KiPhone!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!

Jag har nu gjort ett stort misstag, suck. Itunes lurade på mig att trycka på uppdatera iphone. Fick då in den nya firmwaren 2,0,1. Den gillade jag inte alls efter att ha fixat och donat med winpwn.

Då ville jag har tillbaka 1.1.4 versionen, så jag följde ett antal beskrivningar om hur man nergraderade. Först provade jag winpwn med typ iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw

Det blev inte alls bra (inget resultat), så läsde vidare och skulle försöka ändra beseband med kiphone. DEt var efter det som jag tappade orken. Mitt under nergraderingen av baseband hängde den sig programet och iphonen. Programet har jag stängt ner men iphonen är fortfarande kvar i samma läge (startskärm med äpplet i mitten). Har provat allt för att stänga av den, gå in i DFU läge, få Itunes att hitta den med mera med mera.

Nu är jag helt lost och har inte en aning vad jag ska göra med skroten.

Snälla, nån hjälp mig, innan jag skickar den åt ******!!

Tack på förhand

Mvh
    Johan

Kexan
    Member
    Post count: 49

prova o låta den ladda ur sig själv, ladda o sen kör DFU -> recover

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Håll inne SLEEP och HOME-knappen i 10 sek tills den stängs av sen fortsätt hålla i HOME-knappen tills datorn hittar iPhonen i recovery-mode (tar en stund).

Sen ska det bara vara att återställa den.

Johan
    Member

Tack, lyckades nu få in den i recovery mode och kan trycka på återställ knappen i itunes, men om jag vill ha tillbaks samma baseband och allt som innan, hur gör jag då? Vill ha version 1.1.4 :S

Kexan
    Member
    Post count: 49

baseband och firmware är ju två olika saker 😛 vilket av dom?

Johan
    Member

Jag tror jag har lyckats med att få tillbaks baseband och 1.1.4. Men telefonen är fast vid starten där man ser en itunes symbol och en sladd.

Har provat låse upp med ziphone och winpwn, funkar inte.. Obs har orginalkortet i (från USA AT&T)

Vad ska jag görA?

johphone
    Member
    Post count: 4

Jöhän
    Medlem
    Reg.datum: Aug 2008

Jag tror jag har lyckats med att få tillbaks baseband och 1.1.4. Men telefonen är fast vid starten där man ser en itunes symbol och en sladd.

Har provat låse upp med ziphone och winpwn, funkar inte.. Obs har orginalkortet i (från USA AT&T)

Vad ska jag görA?

Jag har samma problem och jag undrar om det har löst sig för dig? Har du något tips? skriv gärna i forumet! tack =)

johphone
    Member

Jag har samma problem som dig Jöhän, har det löst sej för dej? Har du något tips?
    Svara snarast! sjukt less på att iphonen bara ligger och skräpar.. 🙁

Cirtap
    Member
    Post count: 17

Om inte Iphånen går att stänga av med att hålla in knapparna samtidigt, håll lääänge så får ni vänta tills den stänger av sig själv iom att den får batteri torsk!

När den är avstängd kör denna guide: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

/Cirtap

johphone
    Member

var hittar jag puk kod till iphonen? (2g köpt i usa)
    /Johanna

johphone
    Member

JA! Min Iphone är sig själv igen!! 😀
    Tack tack tack tack tack allihopa som skriver här i forumen!
    Johanna

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.