iPhone hos operatören 3 (Tre.se)?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang iPhone hos operatören 3 (Tre.se)?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 124 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Någon som har hört ifall 3 kommer att få Iphone?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@tre 9319 wrote:

Någon som har hört ifall 3 kommer att få Iphone?

Vad jag förstår det som kan inte iPhone få tre för att de använder någon annan typ av nät, simkort. Rätta mig om jag har fel 😀

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@kungen 9329 wrote:

Vad jag förstår det som kan inte iPhone få tre för att de använder någon annan typ av nät, simkort. Rätta mig om jag har fel 😀

Du tänker inte på första generationen av iPhone nu?:confused:

Kungen
    Member
    Post count: 985

@morbidio 9343 wrote:

Du tänker inte på första generationen av iPhone nu?:confused:

Oj juste det gör jag 🙁

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Tydligen har 3 i både Hong Kong och Australien börja sälja iPhone 3G.
    Var inne i en 3-affär häromdagen och frågade lite och snubben som jobbade där sa “Jag vet mer än jag kan säga” och sen hänvisa till att HK och Australien nu säljer iPhones.
    Min gissning är på att de kommer börja säljas fram emot oktober/november från 3. Detta med tanke på 3-månadersgränsen Telia tydligen har fått.

Lashis
    Member
    Post count: 16

Kan ju säga att säljarna i butikerna får reda på allt sist, så tro inte så mycket på vad dem säger till dig.

JohnFa
    Member

@lashis 9524 wrote:

Kan ju säga att säljarna i butikerna får reda på allt sist, så tro inte så mycket på vad dem säger till dig.

Verkar som att han jag snackade med är mer än bar butiksanställd. Har haft kontakt med honom ett tag nu faktiskt.
    Sen kan det ju vara det att han kollat upp lite personligen också med Tre i HK och Australien, och dragit slutsater 🙂

Och eftersom 3 har Sveriges bästa 3G-nät verkar det ju rimligt att de kommer att börja sälja den.

Halle
    Member
    Post count: 837

@johnfa 9556 wrote:

Och eftersom 3 har Sveriges bästa 3G-nät verkar det ju rimligt att de kommer att börja sälja den.

Förmodligen, om Apple får ordning på den svajande 3G-täckningen….

JohnFa
    Member

@halle 9639 wrote:

Förmodligen, om Apple får ordning på den svajande 3G-täckningen….

Hörde att 3G-täckningen med nya mjukvaruppdateringen som kom i dagarna.

Halle
    Member

@johnfa 9704 wrote:

Hörde att 3G-täckningen med nya mjukvaruppdateringen som kom i dagarna.

Utveckla gärna det där för jag fattar nada. 😀

JohnFa
    Member

@halle 9758 wrote:

Utveckla gärna det där för jag fattar nada. 😀

Verkar som att skriva inlägg fyra på morgonen inte är så smart…. 🙂

Den nya mjukvaruuppdateringen (2.0.2) fixar tydligen till 3G-mottagningen så att den blir bättre.

Så vill jag skriva!

JohnFa
    Member

Nått nytt om iPhone och 3? Läste nån artikel i juli där 3 själva sa att man hoppades kunna börja sälja iPhone till hösten och att man pratade med Apple om detta nu.

Telia har ju tydligen bara monopol fram t.om. 11 oktober.

JohnFa
    Member

Precis tjackat en iPhone 3G på eBay. Jag har Tre så det ska bli intressant att se hur/om det funkar.

DJCC
    Member

Dela gärna med dig av resultatet. Jag har också Tre och är riktigt sugen på en iphone. Är kanske lite feg som inte köper den nu, men det är ju ändå en mindre summa pengar vi pratar om.:)

JohnFa
    Member

@djcc 10359 wrote:

Dela gärna med dig av resultatet. Jag har också Tre och är riktigt sugen på en iphone. Är kanske lite feg som inte köper den nu, men det är ju ändå en mindre summa pengar vi pratar om.:)

Det ska jag göra!
    Jo, den kostar ju en slant. Jag lyckades sälja ett par saker på eBay dagen innan, så mellanskillnaden blev inte så stor. Plus att jag kan sälja min iPod Touch när jag får iPhonen, så jag får den nästan gratis. Gick på 3900:- inkl. frakt från Kanada.
    Ska gå till imorgon och fråga hur deras dataplan ser ut. En kille i affären, som jag pratat med tidigare, verkade ha bra koll på iPhone överhuvudtaget, så jag tror han kan hjälpa mig med mina frågor.

LukasLukasLukas
    Member
    Post count: 41

@johnfa 10368 wrote:

Det ska jag göra!
    Jo, den kostar ju en slant. Jag lyckades sälja ett par saker på eBay dagen innan, så mellanskillnaden blev inte så stor. Plus att jag kan sälja min iPod Touch när jag får iPhonen, så jag får den nästan gratis. Gick på 3900:- inkl. frakt från Kanada.
    Ska gå till imorgon och fråga hur deras dataplan ser ut. En kille i affären, som jag pratat med tidigare, verkade ha bra koll på iPhone överhuvudtaget, så jag tror han kan hjälpa mig med mina frågor.

Oh, funderar riktigt mycket på att köpa en iphone från Schweiz nu men är rädd för det här med garantin…=/
    Är inte du rädd för hur det funkar med garantin?
    Mvh Lukas

JohnFa
    Member

@lukaslukaslukas 10409 wrote:

Oh, funderar riktigt mycket på att köpa en iphone från Schweiz nu men är rädd för det här med garantin…=/
    Är inte du rädd för hur det funkar med garantin?
    Mvh Lukas

Apple har ju ett års garanti på alla sina produkter efter aktivering av produkten oavsett land.

JohnFa
    Member

Snackade med Tre idag och sa att jag köpt en iPhone 3G från USA som jag tänkte använda med dem, och de sa att Fri Surf-paketet för 99:- i månaden kommer att funka på den.

SEN!!! så han han att de kommer att börja sälja iPhone i december! Det är jättebra nyheter! Nu har jag iofs köpt en, väldigt intressant att se vilka priser de kommer ha. De har en butik på Kungsgatan i Stockholm, mittimot Telia, så kul att se deras reklam sen!

LukasLukasLukas
    Member

@johnfa 10422 wrote:

Apple har ju ett års garanti på alla sina produkter efter aktivering av produkten oavsett land.

Så om den går sönder ringer jag bara apple? Eller vågar man kanske låna sin kompis telia kvitto och få den reparerad:p.

Så i december säljer tre iPhone alltså=), nu är frågan om man skall vänta tills dess eller tjacka en från schweiz…
    Lukas

DJCC
    Member

När tror du att du får hem telefonen?

JohnFa
    Member

@djcc 10512 wrote:

När tror du att du får hem telefonen?

Han skickar från Vancouver och ska skicka på tisdag. Gissar på nångång näst-nästa vecka.

JohnFa
    Member

@lukaslukaslukas 10424 wrote:

Så om den går sönder ringer jag bara apple? Eller vågar man kanske låna sin kompis telia kvitto och få den reparerad:p.

Så i december säljer tre iPhone alltså=), nu är frågan om man skall vänta tills dess eller tjacka en från schweiz…
    Lukas

Jag antar att det inte ska vara några problem, men jag är inte säker. Men det är ju Apple’s policy att man har ett års garanti efter att man aktiverat sin ipod/iphone, så det borde inte vara nått problem att gå till inLife i Sthlm eller nån annan Apple Reseller.

Han hintade till att de börja sälja i december. Men det är ju december, köper du en från Schweiz har du en nu 🙂

LukasLukasLukas
    Member

@johnfa 10516 wrote:

Jag antar att det inte ska vara några problem, men jag är inte säker. Men det är ju Apple’s policy att man har ett års garanti efter att man aktiverat sin ipod/iphone, så det borde inte vara nått problem att gå till inLife i Sthlm eller nån annan Apple Reseller.

Han hintade till att de börja sälja i december. Men det är ju december, köper du en från Schweiz har du en nu 🙂

Haha sant=). Då får man väl göra det och se till att köpa ett gizmo-kort och fixa ett bra abonnemang från tre eller dylikt

JohnFa
    Member

@lukaslukaslukas 10518 wrote:

Haha sant=). Då får man väl göra det och se till att köpa ett gizmo-kort och fixa ett bra abonnemang från tre eller dylikt

Jag hoppas på en software unlock. Gillar inte riktigt hur simkorten fungerar.

Jag tänkte fixa Tre sen, för de fri surf för 99:- i månaden över 3G. Måste var den bästa dealen.

Sean
    Member
    Post count: 48

@johnfa 10515 wrote:

Han skickar från Vancouver och ska skicka på tisdag. Gissar på nångång näst-nästa vecka.

Vancouver ligger i Kanada och inte i USA. Köpte du den från USA eller Kanada?

JohnFa
    Member

@sean 10544 wrote:

Vancouver ligger i Kanada och inte i USA. Köpte du den från USA eller Kanada?

Hehe, Kanada. Blev förvirra eftersom man oftast läser om iPhones från USA 🙂

fazz
    Member
    Post count: 8

Fick min 3g 16gb white idag från USA. Får mitt i-smartphone sim imorgon. Har dock inget 3g abbonemang än.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    fazz;10570 wrote:
    Fick min 3g 16gb white idag från USA. Får mitt i-smartphone sim imorgon. Har dock inget 3g abbonemang än.

Vad fick du ge för iPhonen allt som allt?

JohnFa
    Member

@iPhoneinfo.se 10591 wrote:

Vad fick du ge för iPhonen allt som allt?

Gick på 3920:- inkl. frakt. $619 totalt, av det var $19.95 frakt.

fazz
    Member
    Post count: 8

4500:- landade jag på med frakt…

JohnFa
    Member

@fazz 10711 wrote:

4500:- landade jag på med frakt…

Också ett bra pris tycker jag. Jämför med Blocket, eller Telias relativa pris med abonnemang.

micke1988
    Member
    Post count: 5

Någon som kan bekräfta att iPhone kommer till 3 i december?
    Vill ju ha den nuuu 😮

JohnFa
    Member

@micke1988 11227 wrote:

Någon som kan bekräfta att iPhone kommer till 3 i december?
    Vill ju ha den nuuu 😮

Nej, går inte att bekräfta men ryktena säger så.

iPhoneinfo.se
    Member

Det är fortfarande bara “rykten” så ingen kan riktigt säga när det kommer hända.

Halle
    Member

@iPhoneinfo.se 11255 wrote:

så ingen kan riktigt säga när det kommer hända.

……..Om det kommer hända. 😎

robertaxin
    Member
    Post count: 31

Jag mailade den pressansvarige för 3 för ett par veckor sedan och han sa att om vi hade tur så kunde det vara klart i mitten av Oktober.

tor2dbear
    Member
    Post count: 1

Har köpt en jailbreakad iphone 3g med “sim unlock card”. Funkar fint men vet inte vilka inställningar jag behöver göra föra att komma ut på nätet ?

Tacksam för svar!

Hampe_t42
    Member
    Post count: 3

Vad jag har hört så har tre bara 3G sim kort, som ej hanterar 2G som iPhone kräver.
    Det är något dom kanske löser tills i december, jag vet inte…
    Kan inte mer än hoppas att alla rykten är sanna!

JohnFa
    Member

En polare till mig var på en Tre-butik idag och där sa de att de INTE kommer att börja sälja iPhone.

Det är vad han sa till min polare i alla fall.

iPhoneinfo.se
    Member

@tor2dbear 11327 wrote:

Har köpt en jailbreakad iphone 3g med “sim unlock card”. Funkar fint men vet inte vilka inställningar jag behöver göra föra att komma ut på nätet ?

Tacksam för svar!

Ändra APN till data.tre.se

Behövs inget användarnamn eller lösenord.

robcopter
    Member
    Post count: 17

@robertaxin 11303 wrote:

Jag mailade den pressansvarige för 3 för ett par veckor sedan och han sa att om vi hade tur så kunde det vara klart i mitten av Oktober.

Har du möjlighet att publicera det mailet här?

robcopter
    Member

@robertaxin 11303 wrote:

robcopter
    Member

@robertaxin 11303 wrote:

robertaxin
    Member

@robcopter 14359 wrote:

Vi pratar med Apple men inget är bestämt än. Sent september eller oktober om vi har tur.

Erik H

>

Original Message

> From: Robert [mailto:*******************]
    > Sent: den 2 september 2008 11:00
    > To: Erik Hörnfeldt
    > Subject: Iphone 3G
    >
    > Hej,
    > har ni några planer på att ta in Iphone 3G, vilken tidsram kan det
    > isåfall röra sig om?
    >
    > mvh Robert

robertaxin
    Member

@robcopter 14359 wrote:

Vi pratar med Apple men inget är bestämt än. Sent september eller oktober om vi har tur.

Erik H

>

Original Message

>
    > Hej,
    > isåfall röra sig om?
    >
    > mvh Robert

robertaxin
    Member

@robcopter 14359 wrote:

Erik H

>

Original Message

>
    > Hej,
    > isåfall röra sig om?
    >
    > mvh Robert

mickekling
    Member
    Post count: 6

Är det någon som testat iPhone med operatören 3? Planen är att köpa en Telia-låst iPhone och använda rebelSIM eller liknande produkt.

Enligt en säljare på 3 som jag pratade med i går så ser det inte ut som om iPhone är en prioriterad telefon hos 3. Dom har så många andra touch-mobiler med bättre prestanda och fler funktioner, enl. säljaren.

/Micke

mickekling
    Member

Är det någon som testat iPhone med operatören 3? Planen är att köpa en Telia-låst iPhone och använda rebelSIM eller liknande produkt.

Enligt en säljare på 3 som jag pratade med i går så ser det inte ut som om iPhone är en prioriterad telefon hos 3. Dom har så många andra touch-mobiler med bättre prestanda och fler funktioner, enl. säljaren.

/Micke

mickekling
    Member

/Micke

snook
    Member
    Post count: 2190

@mickekling 15856 wrote:

/Micke

Jag har inte Tre just nu, men jag har testat tillsammans med ett sk “Fake-sim” och det fungerade bra den tiden jag testade det.

Och en Software unlock är nog inte så långt bort nu, dev-team gör framsteg så snart behöver man inte “Fake-sims”

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 124 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.