Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone i bilen?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har precis skaffat iPhone, och hittat till detta fina forum. Har dykt upp en specifik fråga direkt när jag skulle ut och åka.Försökte koppla in telefonen i stereons usb ingång, men det fungerade inte som det gjort på mina tidigare telefoner.
Går det att göra nåt så att det funkar? Finns det stereos som är speciellt kompatibla för iPhone?
Har funderat på fm-sändare, men hur bra ljud får man egentligen ur en sådan?
Mycket tacksam för svar. =)
Mvh Felix
Skaffa en bilstereo med AUX-ingång, alltså 3.5mm ingång för att få bästa ljud. Sedan köper du en Kensington LiquidAux från Macoteket (699:-) eller Mediamarkt (599:-) så har du bästa möjliga koppling mellan iphone och stereo.
Kjell & Company – Denver Bilstereo
Kensington LiquidAUX for iPhone and iPod
Sen behöver du nån hållare. Jag kör med denna från Clas Ohlson:
Exibel Mobilhållare
Den funkar bäst om man har nån form av skal på telefonen.Den fm sändaren jag har funkar hur utmärkt som helst 🙂 Och har testat med en kompis med. Och inga problem alls. 🙂
fm-sändare funkar, men ljudkvalitén är inte den bästa.
köpte en fm-sändare och är helnöjd 🙂
ibland kommer det något pipande ljud när ja inte spelar nån musik men när ja spelar så äre bra 🙂Kanske är ett dyrt alternativ, men när jag köpte ny stereo så tog jag en med iPod-controller, dvs jag ansluter den med vanliga kabel och får därmed möjligheten att bläddra i iPoden direkt i stereon mellan låtar och byta etc. (Har fönsterfäste för den dessutom så jag kan ha GPS behändigt och när jag kör spotify i bilen och bläddrar omkring där enkelt)
Dessutom så laddas mobilen samtidigt och det behövs bara en kabel.
Men som sagt, är det dyrare alternativet, annars går ju AUX bra som tidigare nämnt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.