Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone i England – kostar det att kolla Facebook etc?
-
AuthorPosts
-
Tja gubbar,
Ska över till England i nästa helg och undrar lite kring kostnader osv.
Har en 3GS med 3 som operatör. Någon som vet vad det kostar att skicka SMS, MMS och ringa?Har dessutom en annan fråga. Jag har fri surf – obegränsat i Sverige. Om jag vill kolla mailen, safari och liknande. Vad kostar det i England? Kostar det om man ansluter till WiFi? Kostar apps som Twitter, Aftonbladet och Facebook om du lägger upp bilder, skriver inlägg eller bara uppdaterar för att se andra uppdateringar?
Ha det gött,
Jockekan inte säga något om vad det kostar via operatör i utlandet.
det bästa skulle vara fall du kontaktade din operatör, eller
skaffade ett tillfälligt kontantkort i england.men kan säga att WIFI kostar inte ett skit.
Spara pengar i utlandet – Mobil.se
btw fri surf spelar ingen som helst roll utomlands
Nej det kostar inget om du ansluter till en wifi-accesspunkt och surfar över det nätet.
Hur är det med Spotify? Kostar det utomlands eller bara de 99 kronorna i månaden all over the world? Kan man använda det i Flight Mode?
Stäng av data-roaming så är du home safe.
Ska också till England nästa helg (Manchester-Wolverhampton :D) och hade precis dessa frågor 🙂
Vårt hotell har gratis wi-fi så då ska det gå att surfa gratis där? Blir till att sätta i flightmode då vi lämnar hotellet, då ska det väl inte gå att ansluta till internet ens av misstag? :rolleyes:
@saya 82170 wrote:
Ska också till England nästa helg (Manchester-Wolverhampton :D) och hade precis dessa frågor 🙂
Vårt hotell har gratis wi-fi så då ska det gå att surfa gratis där? Blir till att sätta i flightmode då vi lämnar hotellet, då ska det väl inte gå att ansluta till internet ens av misstag? :rolleyes:
Liverpool-Chelsea här. Hehe. Armis, har du någon guide som förklarar hur man ska göra, vad som menas med det osv?
@jockel 82185 wrote:
Tack. Inte världens bästa på detta, vad menas med om jag stänger av data-roaming?
hittade detta som svar.
@cybertron 7424 wrote:data roaming i televärlden är väl att om telia förlorar sin täckning där du är, så kan du använda ex. tre’s nät om det har täckning.
Dock kan detta kosta pengar för dig som mellanhand…
men jag är inte helt säker på att det är så, men jag tror att det är så det fungera i usa iaf.enligt wikipedia:
Traditional GSM Roaming is defined (cf. GSM Association Permanent Reference Document AA.39) as the ability for a cellular customer to automatically make and receive voice calls, send and receive data, or access other services, including home data services, when travelling outside the geographical coverage area of the home network, by means of using a visited network. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.