Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone i jackan
-
AuthorPosts
-
I morgon köper jag sannolikt en Iphone! 😀
Jag har en fundering som kanske är dum, men jag undrar om det finns någon vettig lösning på hur man tar med sig sin Iphone i till exempel sin jacka. De telefoner jag har haft tidigare har alltid haft en innerficka gjord för mobiler där min telefon passat.
/Kristian
Man lägger väl den bara i fickan och förflyttar sig?
ahahaha, den får nog plats i innerfickan
Ok, det var en dum fråga…iaf om man ska gå efter svaren.
Den går iaf inte att ha i den specialsydda ficka för mobiler jag har i min nuvarande vinterjacka. Den får väl ligga i innerfickan tillsammans med plånboken då, men lite brydd är jag…
När jag läser mitt första inlägg ser jag att det lätt kan tolkas som att problemet vore väldigt stort…………..jag lägger ner nu! 😮
@k_balboa 25971 wrote:
Den går iaf inte att ha i den specialsydda ficka för mobiler jag har i min nuvarande vinterjacka. Den får väl ligga i innerfickan tillsammans med plånboken då, men lite brydd är jag…
Jag brukar iaf. då inte lägga något annat i fickan än min iPhone. Jag kanske överdriver då jag säger att jag är rädd för att min tele ska få “skavsår” 😛
Finns inga dumma frågor, bara dumma svar
Det kan i detta fall vara bra med en sån där telefonstrumpa.
Jag sätter fast min i bröstfickan,har plåtskal med clip.
Nej,den ursprungliga frågan är inte dum,hade detta problem själv!@k_balboa 25971 wrote:
du kan köpa en läder strump elr va det hette då XD den skyddar tror jag…
Nu är den hur som helst betald. Jag har två dagar på mig att fundera ut det där med att lägga den i fickan och förflytta mig…:P
Annars får du väl helt enkelt stå still och hålla den i handen resten av livet. Men jag lovar, det är det värt, iPhone for the WIN! 😉
Nått som jag oroade mig för häromdagen, regn :S….vågade knappt plocka den ur fickan
iPhonen är väldigt vattentät. Jag tappade den i en snödriva en gång, då blev den blöt, men den funkar fortfarande perfekt 😉
@mekke 26338 wrote:
iPhonen är väldigt vattentät. Jag tappade den i en snödriva en gång, då blev den blöt, men den funkar fortfarande perfekt 😉
Det inte så att du kan ta med den till badhuset, men några droppar vatten tål den. Annars måste jag säga att ifånen är “känslig” för vatten och fuktskador.
Polaren fick en liten mängd cola på sina gamla ifån, den kröp in genom metall listen, var bara att slänga och köpa en ny.Konstigt,min har överlevt både öl och saltvattenstänk,men det var iofs inte så mycket.Tror inte att iphonen är vare sig bättre eller sämre än nån annan luri detta fallet.
flickvännens telefon tappade hon i badkaret, först så funkade inte högtalarna, sen starta hon om den så funka allt 😀
om man får vatten på den ska man tydligen inte torka med hårtork lr ngt, utan stänga av den å låta den torka av sig själv :O
Om man lyckas “ta kål på”den luren då får man nog bruka mycket våld.Har tappat min rejält i hårda golv några gånger, har min i en väska i bältet när jag jobbar och har skrotat ett antal Nokia och SonyEricsonlurar så innan, men denna bara fungerar.Har stått o snackat ute i rejäla regnskurar men märker inget med den.Nä den gör jag mig inte av med för allt smör i småland,hi hi.
Inte jag heller,världens bästa telefon lär stanna hos mig,känner delvis igen mig själv i benhurs inlägg.
Iphonen är tajtare byggd och verkar ju ha nån sorts metallram invändigt,den tål avsevärt mer än man tror,även om den inte är inärheten av ericssons hajfena.
(för er yngre:en lur som garanterades att tåla både betonggolv och gyttjebad,såldes mest till byggjobbare,skogshuggare och bönder) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.