Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone i London
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag åker till London i två veckor i morgon. Jag tar givetvis med mig luren men är lite orolig för att åka på en monsterräkning från Telia om jag använder telefonen utomlands. Jag har förstått att man bör slå av dataroamingen, men sen då? Kan jag använda databeroende komponenter som GPS eller safari eller bör jag undvika dessa helt? Telefonen bör väl inte vara någon fara att ringa på eller använder den också datatraffik?Åker som sagt i morgon så snabba svar skulle uppskattas…
@drudden 30966 wrote:
Hej
Jag åker till London i två veckor i morgon. Jag tar givetvis med mig luren men är lite orolig för att åka på en monsterräkning från Telia om jag använder telefonen utomlands. Jag har förstått att man bör slå av dataroamingen, men sen då? Kan jag använda databeroende komponenter som GPS eller safari eller bör jag undvika dessa helt? Telefonen bör väl inte vara någon fara att ringa på eller använder den också datatraffik?Åker som sagt i morgon så snabba svar skulle uppskattas…
GPS använder google maps som drar lite datatrafik.
Likaså safari, så vill du inte få en chockartad räkning så använd inte databeroende program.
Ringa går bra även om det också kostar,(du får också betala utlandstaxan för dom som ringer till dig) men databeroende program kostar skjortan direkt!
Jag förstår, tack för svaren.
Hur funkar det om jag hittar ett Wifi då? Den kostnaden borde väl inte läggas på min räkning eller?Är det något annat än roaming som jag bör stänga av för att vara på den säkra sidan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.