iPhone internet (EDGE, GRPS) (pengar)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone internet (EDGE, GRPS) (pengar)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 74

hej jag satt i klassrummet idag och där fanns det inga trådlösa nätverk men när jag testade att gå in på internet så funka de…sen när jag var inne ett tag så såg ja att mitt saldo hade sjunkit en del.

Kan man ändra på något så att man inte kan gå in med GPRS?

annie
    Member
    Post count: 1

Jag fattar inte riktigt din fråga..
    Jag har blivit rekomderad att skafaf ett aboneman där de har en fast internettkostnad. Då kan du ju bara förlora en viss summa per månad, och då surfa hur mycket eller lite du vill för de pengarna.

ipeddy
    Member
    Post count: 74

@annie 226 wrote:

Jag fattar inte riktigt din fråga..
    Jag har blivit rekomderad att skafaf ett aboneman där de har en fast internettkostnad. Då kan du ju bara förlora en viss summa per månad, och då surfa hur mycket eller lite du vill för de pengarna.

asså jag har comviq och jag förlorade pengar när jag var inne på internet…det fanns inget trådlöst nätverk tillängligt då. men jag testade att å inn på internet så funka de. så de måste ha kopplats till internet på ett annat sätt.

insomnia
    Member
    Post count: 23

Tja antingen kan du surfa via gprs eller edge om du har Telia. annars har du bara WiFi funktionen. Och om du bor i sthlm så finns det WiFi nästan överallt. Lycka till 🙂

jon.b
    Member
    Post count: 4

@insomnia 229 wrote:

Tja antingen kan du surfa via gprs eller edge om du har Telia. annars har du bara WiFi funktionen. Och om du bor i sthlm så finns det WiFi nästan överallt. Lycka till 🙂

I anslutning till detta, vart/hur är det bästa sättet att inaktivera EDGE? Vill inte att det ska vara på hela tiden och dra pengar…Hört talas om appet “Services”, vart kan man tanka, och fungerar det bra?

insomnia
    Member
    Post count: 23

Tja det finns ett program i installer som heter Boss Prefs. Där kan du aktivera edge eller avaktivera. Men just nu är det bara Telia som har edge.
    Dom andra operatörerna har bara gprs, det vill man inte använda segt segt.
    Eller så kan du gå in på settings, och sen in på allmänt o in på network där kan du också avaktivera edge eller gprs…

Det jag vill säga är att det inte är någon idé att använda gprs det är så jäkla segt. Plus att det kan bli dyrt… Min åsikt angånde gprs är att den fungerar bara bra till att kolla mailen. Hoppas att detta inlägg hjälper

jon.b
    Member

Går jag in under network kan jag inte stänga på/av EDGE, menar du alltså att detta går om jag installerar boss prefs genom installern?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Japp, Installera Boss Prefs eller Services som finns under Installer 🙂

jon.b
    Member

Jadu, sämst som man är så sket sig ju självklart allting när man ska våga sig på det där 🙂

Laddade ner Services genom installern.. Gick ju att stänga av EDGE väl inne i services, men när man gick in där igen så visade den att EGDE ändå var påslaget. Prövade fram och tillbaka några gånger och det hände samma sak…Så jag avinstallerade services och tänkte att jag skulle köra in BossPrefs istället, men då går det inte att få kontakt med källan eftersom jag nu inte kan koppla upp mig med edge… Hur fan ska jag fixa detta nu?; kan ju inte sätta på edge igen för att jag tog ju bort services…Går det att tanka bossprefs genom WiFi eller liknande?? Är ju fan otroligt vad kass man är…=)

iPhoneinfo.se
    Member

Ja, tanka BossPrefs via WiFi 🙂

Om du laddar hem program via EDGE så blir det dyyyrt! 🙂

jon.b
    Member

Ja, jag märkte att EDGE blev dyrt 🙂

Loggar jag bara upp mig mot ett WiFi nät så fatta installern det eller?

iPhoneinfo.se
    Member

Ja, bara koppla upp dig mot ett WiFi nät 🙂

Om du är ansluten så är det bara att köra på…

mikolajf
    Member
    Post count: 16

har telias kontantkort som äts upp av snabbt eftersom min iphone inte anslutter till wifi som finns i rummet (trådlös router). laddade ner bosspefs men ser inte programmet någonstans. verkar inte gå att installera. edge är bortkopplad men den tankar envetet genom telia. hur installerar jag bossprefs så att den kan koppla bort telia?

Andreasson
    Member
    Post count: 60

En enkel lösning är att helt enkelt bara ta bort dina iställningar för gprs så telefonen inte kan ansluta till det 🙂

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.