Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone Kamerarulle Hjälp
-
AuthorPosts
-
Hejsan 🙂
Jo det är så här, senaste tiden när jag kollat iPhonen i datorn för att se bilder o videos så har den hoppat väldigt konstigt, hade 100APPLE 101APPLE 102APPLE 103APPLE och 104APPLE men ingen av dom var fulla utan den hade hoppat över hela tiden, börjat på 4000 efter ca 3001 alltså ni förstår, förstår inte varför den gör så. Så testade jag radera alla APPLE mappar i DCIM genom iphonebrowser men det hjälpte inte den skapar om 104APPLE och börjar på 4000 men så många bilder har jag inte ens tagit.
Någon som vet om man kan börja om på 1 igen typ ?
Väldigt tacksam för svar :):)
Har sökt runt lite och det är mer än du som har råkat ut för detta. Tyvärr så hade inte dom heller någon lösning. Många pratar om att det är en bugg i mjukvaran osv, men för att börja om på foto 1 igen så lär du nog behöva göra en återställning.
Edit: Du har inte installerat någon camera app som kanske gör att det klabbar?
Nej just nu har jag ingen annan app som bara tar foton det hade jag innan dock, men den är borta. Dock har jag ju typ photoforge o typ iSawpfaces men det är ju inte riktigt samma.
För det skumma är att den har inte gjort så innan, utan nu helt plötsligt började den hoppa så, Jag verkar ju kunna komma tillbaka till 4000 hela tiden och börja om där, men inte att börja om på 1 eller mindre än 4000, det är himla skumt.
Låter lite som att där är en konflikt någon stans. Finner fortfarande inget svar på ditt problem, tyvärr. Det enda alternativet jag ser det är en återställning. Såvida här inte är någon annan som sitter på en bättre lösning.
Känner inte riktigt för att återställa den 🙁 Väntar och ser fall någon har en ide om vad som kan vara fel.
Tack för svaren xenomorph 🙂
En liten update på det här problemet. Jag laddade ner två kamera appar, Hipstamatic och HD camera, och det roliga är att bilderna tagna med dom två, har börjat om på 1, men vanliga kameran fortsätter gå på 4000, Skumt?
@mirre 66858 wrote:
En liten update på det här problemet. Jag laddade ner två kamera appar, Hipstamatic och HD camera, och det roliga är att bilderna tagna med dom två, har börjat om på 1, men vanliga kameran fortsätter gå på 4000, Skumt?
Ja, det är skumt. Läste dock på ett forum att det kan vara en bugg i din mjukvara. Därför det blir så och enda sättet är en restore, tyvärr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.