IPhone köp i KL?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone IPhone köp i KL?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej!

Dags för ännu en nykomlings frågor angående köp av IPhone utomlands, ber på förhand om ursäkt åt alla som svär och spyr över det.

Gick in i en iStore och blev iaf återigen förälskad av IPhonen, hade importerat den första 8g från usa, men den åkte i vattnet i sommras och då köpte jag av någon anledning en W995 istället?

Frågan lyder iaf;

Är det värt att köpa den utomlands lr kan jag lika gärna göra som någon skrivit i en annan tråd och köpa en på tre och be dom låsa upp den? Priset då skulle väl bli ca 6500 för en 16g?

Här kostar dom:
    3G S 16g = 5500kr
    3G S 32g = 6600kr

Dom säljs med kontantkort och killen i affären sa att jag bara kunde sätta i mitt svenska istället och köra. Stämmer det lr är det som jag läst någonstans att det inte kmr fungera smärtfritt när jag sedan synkar den med iTunes?

Fördelar -nackdelar annars?

Om ni tror att det kan bli lite krångel om jag köper här jämfört om jag köper hemma i sverige så betalar jag heller den där 1000-lappen extra för att det ska fungera som det ska.

Är tacksam för alla svar, åker vidare om 3-4dagar så vore kul om jag kunde få höra era uppfattningar om detta 🙂

tack på förhand,

Mr Lovely

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen till forumet mannen! Jag är rätt säker på att de som säljs via de officiella kanalerna i KL är factory unlocked. Man vet dock aldrig riktigt vad det är man kommer hem med, säljaren kan visa dig en fabriksupplåst och skicka med dig en som är ‘fulupplåst’. Det hände en kompis som bor i Kulan, vad säljaren inte visste var att killen bor och arbetar där så följande dag drog vi tillbaka till affären och visade att man inte lurar två vikingar ostraffat – höll på att slå ihjäl skitstöveln 🙂

med bristen på internationell garanti anser iaf jag att alterntivet med kontantkort hos Tre är att föredra. 1000 spänn extra för garanti runt knuten och vetskapen om att du faktiskt har en 100%ig telefon.

JackLovely
    Member
    Post count: 7

Tack för välkommnandet och det snabba svaret!

Yes lutar nog åt att jag väntar tills jag kommer hem innan jag köper ändå, just på grund av garantin. Fast ska ju åka runt några månader till innan jag slutligen åker hem ifrån KL, och det vore ju kul att ha något nytt att pilla på, så jag får se om jag kan hålla mej 🙂

kenjon
    Member
    Post count: 64

@jacklovely 53949 wrote:

Tack för välkommnandet och det snabba svaret!

Yes lutar nog åt att jag väntar tills jag kommer hem innan jag köper ändå, just på grund av garantin. Fast ska ju åka runt några månader till innan jag slutligen åker hem ifrån KL, och det vore ju kul att ha något nytt att pilla på, så jag får se om jag kan hålla mej 🙂

Några månader, då blir det en iPad 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.