Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone köpt på Telia 25:e feb. Vilken baseband tro?
-
AuthorPosts
-
Funderar på att köpa en iphone av en kompis som köpte sin på Telia förra veckan. Den är helt oöppnad.. undrar nu vilken firmware och baseband version den kan ha… han vägrar öppna paketet o kolla. Kan den vara uppdaterad till de senaste versionerna? för då e det ju ingen idé att köpa den.
Antagligen,om han vägrar öppna lådan verkar det rätt skumt enligt mig.Jag skulle aldrig köpa en telefon utan att kolla den först.
Det har du rätt i. Jag pratade med Telia dessutom.. det verkar som att alla deras senaste iPhone 3G som de säljer i butiken har 2.2.1 firmware och baseband. 02.30.00.
Så jag hoppar det 🙂
Bra att kunna hjälpa,du hittar säkert nån annan telefon,lycka till!
Den har den senaste med 02.30.03 baseband till 98%, så om du ska köra annan operatör är du screwed.
Nej han är inte “screwed”,han köpte den inte.
Läs alla inlägg så kanske du hajar,pysen.jag köpte min på telia i norrköping den 26/2 och min var inte uppdaterad. så uppdaterade den o har nu 2.2 o modem 02.28.00
det handlar ju om när dom fick dom till butiken för dom öppnar ju inte kartongerna och uppdaterar dom.
@dazzazza 26717 wrote:
jag köpte min på telia i norrköping den 26/2 och min var inte uppdaterad. så uppdaterade den o har nu 2.2 o modem 02.28.00
det handlar ju om när dom fick dom till butiken för dom öppnar ju inte kartongerna och uppdaterar dom.
Större chans att få en 02.28.00 om man köper en 16gb. Då dessa ligger längre i butik, medans 8gb går åt fortare, och därmed förnyas snabbare till 02.30.03 ifrån leverantör.
Instämmer med Carpe,men det kan också bero på i vilken teliabutik man är.En del butiker i mindre städer kan ha telefoner som legat ett tag,såvida dom inte bara tar hem på beställning.
Jag köpte min iPhone 3G 8GB på telia i farsta (stockholm) den 25/2-09, det var ingen ny baseband/firmware på den i alla fall, och då hade det gått åt massa iphone’s där enligt säljaren, så dom verkar ha fått in färska telefoner hela tiden.
Så tror inte det är alldeles för stor risk att få en med nyaste firmwaren om den är köpt då.
Okej, säg att jag köper en Iphone imorgon hos telia.
Jag betalar av hela abbonemanget direkt, och telefonen också.
Kan man då låsa upp den (kan man låsa upp den på ett “lagligt” sett efter bindningstiden har gått ut) sen och köra med någon annan operatör, t.ex. Tre.Detta ska du nog fråga telia om.
Om du köper en där så vet jag inte om dom vill hjälpa dig att kolla basebandet precis…@jokerm 26760 wrote:
Okej, säg att jag köper en Iphone imorgon hos telia.
Jag betalar av hela abbonemanget direkt, och telefonen också.
Kan man då låsa upp den (kan man låsa upp den på ett “lagligt” sett efter bindningstiden har gått ut) sen och köra med någon annan operatör, t.ex. Tre.Jag frågade samma sak, och nej, man måste vänta i 12mån även om man förskottsbetalar
@carpe 26769 wrote:
Jag frågade samma sak, och nej, man måste vänta i 12mån även om man förskottsbetalar
Fy fan vad dåligt.
Jaja vad ska man göra.
Blir väl att köpa en Iphone via telia och köra med deras abonemang.
Kör redan med Tre´s flatrate (fastpris heter det väl nu hos dom och hos Telia) 599 kr/mån. 3000 min att ringa för samt 3000 sms/mms i månaden. Inga öppnings avgifter, utan det är det som kostar. Underbart abonemang för mig som ringer så jävla mycket.Om jag har fattat det rätt, om man får den nyaste modellen av iPhone (som inte går att låsa upp) så kan man jailbreaka den ändå?
@jokerm 26776 wrote:
Fy fan vad dåligt.
Jaja vad ska man göra.
Blir väl att köpa en Iphone via telia och köra med deras abonemang.
Kör redan med Tre´s flatrate (fastpris heter det väl nu hos dom och hos Telia) 599 kr/mån. 3000 min att ringa för samt 3000 sms/mms i månaden. Inga öppnings avgifter, utan det är det som kostar. Underbart abonemang för mig som ringer så jävla mycket.Om jag har fattat det rätt, om man får den nyaste modellen av iPhone (som inte går att låsa upp) så kan man jailbreaka den ändå?
Jailbreak går bra utan problem. Har gjort det själv på min lur som jag fick för 3veckor sedan.
Det handlar bara om att ta hem rätt crackfiler,men tänk på att telefonens os kan bli lite ostabilt ibland om du jailbrejkar.75% av stabilitetsproblemen i operativsystemet dyker upp på jailbrejkade telefoner,men oftast är det lätt att rätta till,omstart eller återställning i itunes brukar vara lösningen.
Hmm fel tråd, försöker radera mitt meddelande.. men misslyckas
ja köpte min 26 feb, den va på 2.2.1, 02.30.03
Vad är det för nåt som är viktigt med baseband och firmwaren? Är ny här på forumet
@stab 27542 wrote:
Vad är det för nåt som är viktigt med baseband och firmwaren? Är ny här på forumet
Det påverkar nämligen möjligheten att låsa upp den (operatörs fri).
Har man senaste firmware 2.2.1 med baseband (modemfirmware) 02.30.03 så kan man inte låsa upp den, kanske aldrig.
Men har du lägre än det så är det bara att köra 🙂
Tex firmware 2.2 med baseband (modemfirmware) 02.28.00 går att låsa upp.
Du kan kolla i din iPhone i: Inställningar -> Allmänt -> Om
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.