Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone Kvitto till salu?
-
AuthorPosts
-
Tja!
Jag köpte nämligen min phone beg från usa och har inget kvitto =(
Nu är det så att luren e helt död, kortslutning eller ngt.
skrev om det i en annons förut, men nu vill jag ta det på hemförsäkringen.
men saknar då kvitto och jag undrar om jag kan få köpa ett kvitto av nån här.fråga 2. kan jag eventuellt lämna in iphonen på lagning i usa ifall jag har vägarna förbi?
@cupid 10582 wrote:
Tja!
Jag köpte nämligen min phone beg från usa och har inget kvitto =(
Nu är det så att luren e helt död, kortslutning eller ngt.
skrev om det i en annons förut, men nu vill jag ta det på hemförsäkringen.
men saknar då kvitto och jag undrar om jag kan få köpa ett kvitto av nån här.fråga 2. kan jag eventuellt lämna in iphonen på lagning i usa ifall jag har vägarna förbi?
Varför i US?
Finns i Sverige
@Mr EmCom 10603 wrote:
Varför i US?
Finns i Sverige
Avsevärd prisskillnad kanske? Köpte t.ex min 2G i nyskick för 1800:- … vart hittar man det i Sverige?
Jag hade vägarna förbi inlife men dem sa att dem inte tar emot min iphone 2g då den är köpt i utlandet samt jailbreakad.
och dvdirect som jag lämnade in den hos kunde inte laga den så jag tänkte nyttja min iphone garanti…men rätta mig om jag har fel. kan jag lämna in min 2g iphone i inlife och få den lagad?
@cupid 10685 wrote:
Jag hade vägarna förbi inlife men dem sa att dem inte tar emot min iphone 2g då den är köpt i utlandet samt jailbreakad.
och dvdirect som jag lämnade in den hos kunde inte laga den så jag tänkte nyttja min iphone garanti…men rätta mig om jag har fel. kan jag lämna in min 2g iphone i inlife och få den lagad?
Börja med att göra en restore till fabriksfirmwaren. Du kan inte lämna in en jailbreakad telefon för lagning.
ellerhur hehe
tänkte precis på detsamma men nu är det så att luren inte går att få igång…
den är heeeelt död.
kortslutning verkar det vara…
men ska ner till inlife igen och lämna in den och påstå dittan o dattan så får man se hur det blir med den saken eller =PTyvärr tog dem inte emot den i Inlife.
Fattar inte hur dem resonerar.Men har nån tips på andra verkstäder än DVDIRECT så vore jag oerhört tacksam.
Dem sa bara att telefonen var helt död?
Att dem hade gjort en felsökning?Kanske är kortslutning i nån krets.
Men hur är det med 2g garantin? Måste inte iphonen lämnas in i det landet man köpte det?
Om inte DVDirect kan fixa den är det nog inte mycket att göra.. någon garanti lär du inte kunna hävda vare sig här eller i USA.
dammit!
haha men tack för hjälpen och responsen!min kompis åker till usa om 2 veckor. blir väl att han får köpa hem en 3g. =D
haha nää du har rätt men det löste sig.
Telefonen är lagad så den där DVDIRECT.net kan köra upp ngt i sig.
Han som påstod att den var helt trasig?!finns en i fridhemsplan som lagar och det för en femtedel av vad dvdirect tar.
ha det bra och snart kommer min treG
Han som påstod att den var helt trasig?!finns en i fridhemsplan som lagar och det för en femtedel av vad dvdirect tar.
Vem fixade den? “En i fridhemsplan”.. du kan inte vara mer specifik? 🙂
Kan man få reda på vem på fridhemsplan som fixar ens iPhone?:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.