Iphone låser sig efter avslutat samtal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone låser sig efter avslutat samtal

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Någon som har samma problem som jag?
    När man avslutar samtal trycker man på “lägg på” och då blir “lägg på” grått och låser sig i det läget. Det går inte att klicka på någonting, varken home eller sleep knappen fungerar. Efter 1 minut restartar mobilen i “safe mode” och man får köra omstart igen…
    Jag är på det senaste FW 4.2.1 och JB med Greenpoison…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Man börjar alltid med att återställa till ren ios
    sedan återställa säkerhetskopian
    och slutligen jailbreakar
    så sätt kan man utesluta var fel kan ligga.
    om det inte fungerar med ren os så är det nån hårdvara fel, det kan vara allt ifrån logikkort till batteri

Zoro
    Member

@iPhoneReservdelar.se 87667 wrote:

Man börjar alltid med att återställa till ren ios
    sedan återställa säkerhetskopian
    och slutligen jailbreakar
    så sätt kan man utesluta var fel kan ligga.
    om det inte fungerar med ren os så är det nån hårdvara fel, det kan vara allt ifrån logikkort till batteri

Jag hade 4.0.1 JB med Jailbreak.me… Väntade på untethered JB att komma och då kom GP nu i helgen.
    Uppdaterade då till 4.2.1 via itunes, synkade och såg att allt var på plats och sedan JB med GP…
    Sedan installerade jag om alla cydia apps jag hade tidigare, nämligen:
    BiteSMS
    SBSettings
    LockInfo
    MCleaner
    3Gundestictor
    WeekInCal
    Iphone Delivery

Efter JB uppstod problem som jag hade beskrivit i mitt första inlägg. Försökte ta bort cydia apparna en efter en för att testa om någon av dessa har orsakat problem. Till slut tog jag bort alla cydia apps men problemet med låsningen kvarstod.
    Så jag körde restore igår för att ta bort JB och nu fungerar luren felfritt.

Nu känns det jättekonstigt… :confused: Hade JB på min lur sedan jag skaffade den för ett år sedan…
    Jag får väl försöka en gång till lite senare… Klarar mig nog inte så länge utan JB…

Zoro
    Member

Det löste sig för mig… 😀

Körde restore 4.2.1., sedan JB GP och skippade installera MCleaner som hade orsakat låsningar/safe mode efter avslutade samtal…

Case closed!!!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.