Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone låser sig när man ska låsa upp från viloläge
-
AuthorPosts
-
Hej allihopa. Jag har ett jätteproblem. Min iphone låser sig när jag ska dra pilen till höger å låsa upp den från viloläget. Det är jättejobbigt. I bästa fall går detta över efter 1 minut och så börjar den fungera igen. Grejen e att man heller inte kan stänga av den när den är låst, otroligt störande. Har en gång väntat upp till femton minuter innan den blivit normal igen och gått att låsa upp. När den låser sig sådär så stannar hela skärmen av och det blir en stillbild. Flera gånger har kameran också samtidigt gått igång när den blivit normal igen och i dom fallen “tagit en bild” av själva skärmen, dvs som en printscreen typ. Den låser sig ungefär var tionde gång jag ska låsa upp den från viloläget. Det är jättejättestörande…. Har ej haft detta problem innan jag jailbraika med redsn0w och låste upp med ultrasn0w. Jag har en iphone 3g 16GB. Vad ska jag göra nu??! Ska jag installera om allt och försvinner problemet då…eller hur ska man gå till väga?
Tacksam för alla svar!
Vänliga Hälsningar
TompaJag har samma problem. Har bara vant mig vid att den är otroligt laggigt. :/ Tror alla har dessa problem, mer eller mindre .. eller är detta något man kan lämna in luren för ?
Tack för snabb svar! Jaha skönt att veta att man inte är ett unikt fall då. Så alla som har jailbreakat eller låst upp mobilen kan förvänta sig liknande problem? Går detta på garantin, eller kan problemet åtgärdas på annat sätt? Det är otroligt störande och jag tror att mina problem e lite allvarligare i och med att den låser sig så ofta. Vet inte riktigt vad man ska ta sig till i detta dilemma. Tacksam för svar.
@tompa2 37180 wrote:
Hej allihopa. Jag har ett jätteproblem. Min iphone låser sig när jag ska dra pilen till höger å låsa upp den från viloläget. Det är jättejobbigt. I bästa fall går detta över efter 1 minut och så börjar den fungera igen. Grejen e att man heller inte kan stänga av den när den är låst, otroligt störande. Har en gång väntat upp till femton minuter innan den blivit normal igen och gått att låsa upp. När den låser sig sådär så stannar hela skärmen av och det blir en stillbild. Flera gånger har kameran också samtidigt gått igång när den blivit normal igen och i dom fallen “tagit en bild” av själva skärmen, dvs som en printscreen typ. Den låser sig ungefär var tionde gång jag ska låsa upp den från viloläget. Det är jättejättestörande…. Har ej haft detta problem innan jag jailbraika med redsn0w och låste upp med ultrasn0w. Jag har en iphone 3g 16GB. Vad ska jag göra nu??! Ska jag installera om allt och försvinner problemet då…eller hur ska man gå till väga?
Tacksam för alla svar!
Vänliga Hälsningar
TompaHar du haft så hela tiden eller efter uppdate av FM ?. Testa en återställning på luren och gör en backup så förlorar du inget.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.