Iphone lite knas efter uppdatering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone lite knas efter uppdatering

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hejsan hejsan

Har fått ett litet problem med min iphone 3G. Denna är upplåst i en affär efter ha köpt den begagnad och låst till Telenor, har sj Telia och ville ha den upplåst. Skulle för en vecka sen uppdatera min iphone från 3.1.2 till 4,0. Gjorde detta tyvärr genom Itunes som ja nu förstått inte vart en bra ide…Mobilen har nu hängt sig och på skärmen står det “Inget SIM-kort installerat, sätt i ett giltligt SIM-kort utan PIN-kodlås för attaktivera iPhone”.

Min fråga är hur man löser detta problem? Hoppas ju detta går efter pratat med butiker som kan lösa detta, men tar 500 spänn, lite saftigt.
    Vore guld om nån visste detta och kunde förklara 🙂

MvH

Fredrik

slaneby
    Post count: 0

Ta ur kortet och sätt in det i en annan telefon, avaktiverar pin-koden sen försök igen

fiddon2
    Member

Tror inte detta funkar, vet inte om upplåsningen dött och ja måste göra det igen. Har försökt läsa mig fram men tydligen har ingen gjort samma misstag som mig 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du måste först Jailbreaka genom denna guide och sedan låsa upp med denna guide

Betala aldrig någon för ett så enkelt jobb

fiddon2
    Member

Ne har förstått att man inte ska göra det nu…

Tack för hjälpen, skall testa detta genast.

Vad hände med iPhonen när man skulle uppdatera den genom iTunes, försvann jailbreaket bara?

slaneby
    Post count: 0

Då hänger jag med.. “upplåst i en affär”.. det förklarar ditt problem mer ingående
    trodde såklart i min enfald att det var i en auktoriserad butik och inte mjukvaru-upplåst

Freebo
    Member

@fiddon2 71427 wrote:

Ne har förstått att man inte ska göra det nu…

Tack för hjälpen, skall testa detta genast.

Vad hände med iPhonen när man skulle uppdatera den genom iTunes, försvann jailbreaket bara?

Ja, jailbreak och upplåsningen skrevs över/försvann helt och måste appliceras igen på 4.0

fiddon2
    Member

Heheh lite dåligt förklarat kanske 🙂

Gick igenom guiden och sidan till redsnow fanns inte längre, vilket ska ja söka efter?

Freebo
    Member

Google eller iPhone Dev Team Portal [iPhone Dev Team] eller http://blog.iphone-dev.org/

Du får ta och leta lite 🙂

fiddon2
    Member

Hehe ja ja försöker, vet inte riktigt va ja ska söker efter bara 🙂 är inte den mest insatta i detta tyvärr 🙂 men tack så hemskt för hjälpen!

fiddon2
    Member

En snabb fråga till, kvittar det vilket redsnow man laddar ner? Uppdaterade ju som sagt min iphone till 4,0 från 3.2.1 innan den kraschade

fiddon2
    Member

Ett problem till enligt listan du skickade som man skulle följa. Det funkar inte att använda sig utav Itunes, står endast “The SIM-card inserted in this iPhone does not appear to be supported m.m.” va betyder detta?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.