Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone med 2.2.1 och 02.30.03
-
AuthorPosts
-
Är nybliven ägaren till en iPhone med 2.2.1 och 02.30.03.
Köpte den då jag, i min mentala festvåning, trodde att det skulle vara enkelt att låsa upp den. Spenderade en hel eftermiddag med att gå runt till olika butiker som låser upp iPhone (och även andra telefoner). Tyvärr var det inte någon av dessa (4 stycken) som kunde låsa upp den då den har 02.30.03. Enligt dom fanns det inte någon annan heller som kunde.
Gick hem och kollade runt på nätet och hittade denna sida.
Har även hittat andra sidor som säger sig kunna låsa upp 02.30.03
Är det någon av er som vet om det fungerar?
Tacksam för svar.
/ Mike.Det enda som kanske fungerar är ett sk “Fake-sim” som tex Rebelsim.
Ett tunt chip som du sätter i mellan telefonen och ditt sim-kort.
Men chansen att få det att fungera är liten, kanske 5 – 10 % har fått det att fungera någorlunda.
Men även då är det väldigt buggigt.
Mitt tips är om den är svensk såld så får du börja att ringa med Telia tills en upplåsning kommer.
Om den är köpt utomlands så får du vänta och använda den som ipod tillsvidare.
En upplåsning kan komma i sommar/höst/vinter, ingen vet när.
Om du vill kan du testa olika fake-sims, men det är inget kul att lägga ut pengar på nått som inte kommer att fungera (troligen).
Och angående länken så tror jag det inte kommer att fungera med deras metod.
Tusen tack för ditt svar snook. Det är väl bara att vänta och hoppas.
/ Mike.
@snook 30621 wrote:
Det enda som kanske fungerar är ett sk “Fake-sim” som tex Rebelsim.
Ett tunt chip som du sätter i mellan telefonen och ditt sim-kort.
Men chansen att få det att fungera är liten, kanske 5 – 10 % har fått det att fungera någorlunda.
Men även då är det väldigt buggigt.
Mitt tips är om den är svensk såld så får du börja att ringa med Telia tills en upplåsning kommer.
Om den är köpt utomlands så får du vänta och använda den som ipod tillsvidare.
En upplåsning kan komma i sommar/höst/vinter, ingen vet när.
Om du vill kan du testa olika fake-sims, men det är inget kul att lägga ut pengar på nått som inte kommer att fungera (troligen).
Och angående länken så tror jag det inte kommer att fungera med deras metod.
Nepp ligger ett program i cydia som nedgraderar basebandet och får yellownsnow att funka. Så det är bara jailbreaka åh köra!:P
@vossen 30627 wrote:
Nepp ligger ett program i cydia som nedgraderar basebandet och får yellownsnow att funka. Så det är bara jailbreaka åh köra!:P
@mekke 30628 wrote:
Men då behöver man bootloader 5.8, och den kom bara med iPhone 3G 2.0 otb… 🙁
Precis, antog eftersom han nyss hade köpt den så går det inte.
@mekke 30628 wrote:
Men då behöver man bootloader 5.8, och den kom bara med iPhone 3G 2.0 otb… 🙁
Enligt deras FAQ:
Which iPhones do you unlock?
At the moment we unlock all iphones, from the 2G 4gb 1.0.0 to the latest 3G 16gb 2.2 with the 4.6 bootloader.Jo, den är nyköpt, en vecka sedan. Naturligtvis uppdaterad via iTunes. (Hade nog varit bättre om jag hade läst på lite innan.) Hur der jag vilken bootloader jag har?
/ Mike.
Om den hade 2.2 när du fick den så hade du kunnat låsa upp den genomo att installera ett gratis program.
Så du skulle inte ha gjort det om den hade 2.2.
Min erfarenhet är att det finns en del webbsidor som ibland tyvärr råkar lova lite mer än dom kan hålla,kontrollera gärna de uppgifter ni får med ytterligare oberoende källor,då får ni oftast veta mer om ifall det funkar och hur!
I bland räcker det med en enkel Google sökning på företagen för att skilja agnet från vetet.
Ja,google är oftast det snabbaste och effektivaste sättet,eftersom man där får flera sökresultat.Räcker oftast att kolla 7-8 olika för att få tillräcklig info.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.