iPhone med större skärm?

Front page Forums iPhone i Sverige Nyheter iPhone med större skärm?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Sitter just nu med en 3G och funderar på uppgradering. Dock tycker jag att skärmen på iPhone känns en aning liten. Någon som hört något rykte om huruvida Apple planerar en iPhone med större skärm? Det börjar minst sagt bli dags för att kunna möta konkurrensen med Samsung och HTC.

LuDii
    Member
    Post count: 360

Själv så tycker jag att skärmen på iPhone är perfekt. Annars blir telefonen för bred som inte passar in på handen.

jasifil
    Member

Fast det ena borde inte behöva utesluta det andra. Man kan ju ha en modell med nuvarande skärmstorlek och en med större skärm. Ju mer man använder luren till att surfa och kolla på film m.m. så växer ju behovet av en något större skärm. Åtminstone för mig.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Men då blir det som att skapa en 7″ iPad. 10 är perfekt och 3,5″ för iphone är också perfekt. Det blir ett så litet och onödigt gap om man skapar en större iphone.

Fast detta är min åsikt men folk har sagt om det skapas en 7″ iPad så kommer den inte att vinna så mkt mark.

I love My iPad!

jasifil
    Member

Jag tänkte närmast på en skärm på 4 tum. Det är ju en viss skillnad mot 7 tum. Varför skulle inte Apple kunna ha en line-up som omfattar flera storlekar när alla andra tillverkare har det. Jag ser inget konstigt i det.

H3NR11K
    Member

@jasifil 85037 wrote:

Jag tänkte närmast på en skärm på 4 tum. Det är ju en viss skillnad mot 7 tum. Varför skulle inte Apple kunna ha en line-up som omfattar flera storlekar när alla andra tillverkare har det. Jag ser inget konstigt i det.

jaha. Well 4 vore najs så jag kan hålla med dig om det skapar de en 4″ borde de inte ha en 3,5″.

Anledningen till varför de inte skulle göra så är att då blir det kvalitet istället för kvalitet. Lite HTC över det hela. De har lixom HD, HD2. Desirée, desirée HD och desirée Z. Bara overkill med 5 olika modeller per telefon.

jasifil
    Member

@h3nr11k 85038 wrote:

Bara overkill med 5 olika modeller per telefon.

Håller med i viss mån. Dock är ju inte två olika skärmstorlekar några större problem. Inte konstigare än att de har iPhone 5 med 4-tumsskärm samtidigt som de har kvar iPhone 4 med den vanliga lilla skärmen. Nu säljs ju både 4:an och 3Gs parallellt. Det känns ju egentligen nästan ännu konstigare än att de har två modeller med åtminstone olika skärmstorlek.

H3NR11K
    Member

@jasifil 85039 wrote:

Håller med i viss mån. Dock är ju inte två olika skärmstorlekar några större problem. Inte konstigare än att de har iPhone 5 med 4-tumsskärm samtidigt som de har kvar iPhone 4 med den vanliga lilla skärmen. Nu säljs ju både 4:an och 3Gs parallellt. Det känns ju egentligen nästan ännu konstigare än att de har två modeller med åtminstone olika skärmstorlek.

Jo men de rear ut 3GS. De har ett flaggskepp (ip4)och en liten syster(3GS) till det och det är antagligen därför.

Men när iphone 6 kommer försvinner iphone 4. Så de har inte kvar en modell längre än 2år.

jasifil
    Member

Ingen har alltså hört något rykte om större skärm på iPhone?

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

Det har ryktats om att de ska ta bort “Home”-knappen, men sedan vet jag inte om de kommer att göra skärmen större. Hade varit nice med touch på “Home”-knappen istället för nuvarande 🙂

jasifil
    Member

@yugoboy 86313 wrote:

Det har ryktats om att de ska ta bort “Home”-knappen, men sedan vet jag inte om de kommer att göra skärmen större. Hade varit nice med touch på “Home”-knappen istället för nuvarande 🙂

Läste något om ev planer på att ta bort Home-knappen på iPad fast det kanske gäller iPhone också. Visst vore det bra med en helt knapplös lur. Man är ju livrädd varje gång man dubbeltrycker på Home-knappen att den ska paja av allt tryckande 🙂 Fast nog måste luren ligga och dra mer batteri om den ligger och läser av ev fingerrörelser konstant.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jasifil 86344 wrote:

Läste något om ev planer på att ta bort Home-knappen på iPad fast det kanske gäller iPhone också. Visst vore det bra med en helt knapplös lur. Man är ju livrädd varje gång man dubbeltrycker på Home-knappen att den ska paja av allt tryckande 🙂 Fast nog måste luren ligga och dra mer batteri om den ligger och läser av ev fingerrörelser konstant.

Den ligger ju och läser av fingerrörelser i dagsläget ju. Hur ska den annars förstå sig på när man ska peka på skärmen på en smartphone?

jasifil
    Member

@muffins 86360 wrote:

Den ligger ju och läser av fingerrörelser i dagsläget ju. Hur ska den annars förstå sig på när man ska peka på skärmen på en smartphone?

Jo så klart men jag tänker närmast på när skärmen är släckt. Min känner i alla fall inte av några fingerrörelser förrän jag tryckt en gång på home-knappen eller på power-knappen 🙂

jasifil
    Member

Ja då finns det i alla fall ett rykte 🙂
    8 heta rykten om Iphone 5 – IDG.se

jasifil
    Member

jasifil
    Member

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.