iphone, mobilanpassade sidor?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iphone, mobilanpassade sidor?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 134

en sida som tex aftonbladet, smp.se( smålandsposten) så drar dom rätt många megabits tur man har fast pris trodde inte dom skulle ta så mycket.

men har ni några tips på sidor som kanske är anpassade för iphone eller mobil? eller apps? aftonbladets app är ju bara länkar….deras allsvenskan app är däremot rätt ok.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Sidor med färgbilder drar datatrafik som ***,testa inyheter.se!

Kungen
    Member
    Post count: 985

m.aftonbladet.se , m.blocket.se m.m. De flesta ”stora” sidorna brukar ha en mobilversion av sidan. Prova med att sätta ”m.” innan adressen 🙂

Miche
    Participant
    Post count: 358

@steffe 30466 wrote:

Sidor med färgbilder drar datatrafik som ***,testa inyheter.se!

Vad är det som är så farligt med inyheter.se? Jag tycker det bara ser ut som en sökmotor för nyheter och en enda reklambanner högst upp på sidan, går ju väldigt fort att ladda också, inte så konstigt iofs, bara text annars förutom bannern.

r2d2
    Member
    Post count: 134

jag läste det som att jag skulle testa inyheter för att den inte drog mycket , men kanske har fel? =)

Miche
    Participant
    Post count: 358

@r2d2 30546 wrote:

jag läste det som att jag skulle testa inyheter för att den inte drog mycket , men kanske har fel? =)

Jaha 🙂 Ja så kan man ju också läsa det ja! Och så måste det ju vara ja 🙂

steffe
    Member

@miche 30549 wrote:

Jaha 🙂 Ja så kan man ju också läsa det ja! Och så måste det ju vara ja 🙂

Ja,det var precis vad jag menade.
    Man får snabba kortnyheter,och kan själv välja om man vill ha fördjupning i nån artikel.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

När den här tråden ändå är i gång, hur gör man för att gå in på en vanlig hemsida om man sitter på en mobilanpassad sida? Första svaret är: Klicka på länken “Ta mig till vanliga sidan” men om inte en sån existerar, hur tvingar jag iPhonen att gå in på den vanliga?

steffe
    Member

Skriv adressen i sökfältet,knacka sök längst ner till höger vid tangenterna.

diXet
    Member
    Post count: 236
    Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mossarelli 30575 wrote:

När den här tråden ändå är i gång, hur gör man för att gå in på en vanlig hemsida om man sitter på en mobilanpassad sida? Första svaret är: Klicka på länken “Ta mig till vanliga sidan” men om inte en sån existerar, hur tvingar jag iPhonen att gå in på den vanliga?

UserAgent Faker i Cydia 🙂

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.