Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone, mobilanpassade sidor?
-
AuthorPosts
-
en sida som tex aftonbladet, smp.se( smålandsposten) så drar dom rätt många megabits tur man har fast pris trodde inte dom skulle ta så mycket.
men har ni några tips på sidor som kanske är anpassade för iphone eller mobil? eller apps? aftonbladets app är ju bara länkar….deras allsvenskan app är däremot rätt ok.
Sidor med färgbilder drar datatrafik som ***,testa inyheter.se!
m.aftonbladet.se , m.blocket.se m.m. De flesta ”stora” sidorna brukar ha en mobilversion av sidan. Prova med att sätta ”m.” innan adressen 🙂
@steffe 30466 wrote:
Sidor med färgbilder drar datatrafik som ***,testa inyheter.se!
Vad är det som är så farligt med inyheter.se? Jag tycker det bara ser ut som en sökmotor för nyheter och en enda reklambanner högst upp på sidan, går ju väldigt fort att ladda också, inte så konstigt iofs, bara text annars förutom bannern.
jag läste det som att jag skulle testa inyheter för att den inte drog mycket , men kanske har fel? =)
När den här tråden ändå är i gång, hur gör man för att gå in på en vanlig hemsida om man sitter på en mobilanpassad sida? Första svaret är: Klicka på länken “Ta mig till vanliga sidan” men om inte en sån existerar, hur tvingar jag iPhonen att gå in på den vanliga?
Skriv adressen i sökfältet,knacka sök längst ner till höger vid tangenterna.
@mossarelli 30575 wrote:
När den här tråden ändå är i gång, hur gör man för att gå in på en vanlig hemsida om man sitter på en mobilanpassad sida? Första svaret är: Klicka på länken “Ta mig till vanliga sidan” men om inte en sån existerar, hur tvingar jag iPhonen att gå in på den vanliga?
UserAgent Faker i Cydia 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.