Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone o itunes problem :(
-
AuthorPosts
-
kan inte synka itunes o min iphone, hade ju tänkt fixa massa apps men ingen idé om man inte kan spara de på itunes också…
Har installerat bort o tankat nytt itunes, startat om dator o telefon, har återinställt telefon. Har installerat itunes på min minidator. På den kommer det upp att det inte går att logga in just nu.
På min andra dator kommer det upp att det inte går att synka för att datorn inte är auktoriserad. Går in under “affär” o loggar in där o får upp att jag redan är auktoriserad….
avauktoriserade med… 3´s tekniska support va inte mkt til hjälp..Ngn som haft liknande problem?? el som kan hjälpa…
Ja du verkar ju ha stött på det mesta… summa summarum är att du inte kan logga på AppStore med din iTunesinstallation och verkar ha försökt allt. Rådet är att fortsätta försöka och kanske kolla om det inte är nätverket som strular. Kommer du åt AppStore överhuvudtaget, med eller utan konto?
Orkar du inte det och inte har köpt några apps än avslutar du ditt AppStorekonto och sätter upp ett nytt men jag gissar på att det är nätverket kombinerat med ett felaktigt konto
det märkliga är att det senare på kvällen fungerade på min minidator men fortfarande inte på min vanliga…
Jag har köpt en app via itunestore på datorn o den kan jag inte hitta nu. Sen tog jag el den gratisapps igår för att testa…nu har jag också avinstallerat rätt enligt din guide, tänkte att det kanske var där felet låg. Funkar fortf inte på min stora laptop. Det går att logga in på appstore men det går inte att synka dator o telefon….skitirri…
Jag kan inte synka apps i iTunes, alla val o knappar under fliken “applications” är “dimmade” och går inte att trycka på. Har loggat in på mitt konto och datorn ÄR auktoriserad. Har inte ändrat på nånting sen jag synkade apps via itunes senast..
Har iTunes 8.2.1 och har sökt här på forumet men hittar inget svar på detta.OT:Undrar oxå vad som händer om man trycker på “configure universal accsess”?
@calibeer 60542 wrote:
Jag kan inte synka apps i iTunes, alla val o knappar under fliken “applications” är “dimmade” och går inte att trycka på. Har loggat in på mitt konto och datorn ÄR auktoriserad. Har inte ändrat på nånting sen jag synkade apps via itunes senast..
Har iTunes 8.2.1 och har sökt här på forumet men hittar inget svar på detta.OT:Undrar oxå vad som händer om man trycker på “configure universal accsess”?
Börja med att uppdatera din iTunes till 9.0.3, 8.2.1 är ju stenålders. När du uppdaterar kommer din itunes att installera om och eventuella buggar kommer att försvinna. Fixas inte problemet då så kan du av installera iTunes helt och hållet enligt instruktionerna i iPhone FAQ och installera om den.
Edit: “Configure universal access” finns bara för 3Gs och det är främst till för syn/hörsel skadade. Apple – iPhone – Accessibility
Har fixat senaste iTunes (var tvungen att i princip uppdat. hela OS 10.5.8+quicktime+safari++++++mm.), har inte updat. iTunes tidigare för att jag vart rädd att det ska sabba JBet på ngt sätt..
Fattar jag varför Appstore sjunker i popularitet när det inte ens funkar men iTunes som det ska.. det är ju som ett sjunkande skepp FF! Verkar som dom blev nervösa när dom skymtade pirater, klantade till det med kanonerna och sköt hål på sitt eget skråv!!! lol
Pallar inte med iTunes längre.. snälla säg att man kan lägga in .ipa filerna fr. appstore med iPhoneExplorer lr liknande??
..Eller ligger problemet i att jag har KillSwitch påslagen (vad gör den egentligen?), läste att KillSwitch har ngt att göra med apps som inte apple gillar..
@calibeer 60674 wrote:
Har fixat senaste iTunes (var tvungen att i princip uppdat. hela OS 10.5.8+quicktime+safari++++++mm.), har inte updat. iTunes tidigare för att jag vart rädd att det ska sabba JBet på ngt sätt..
Fattar jag varför Appstore sjunker i popularitet när det inte ens funkar men iTunes som det ska.. det är ju som ett sjunkande skepp FF! Verkar som dom blev nervösa när dom skymtade pirater, klantade till det med kanonerna och sköt hål på sitt eget skråv!!! lol
Pallar inte med iTunes längre.. snälla säg att man kan lägga in .ipa filerna fr. appstore med iPhoneExplorer lr liknande??
..Eller ligger problemet i att jag har KillSwitch påslagen (vad gör den egentligen?), läste att KillSwitch har ngt att göra med apps som inte apple gillar..
Det funkar utmärkt att installera applikationer som man KÖPT via iTunes! Är du ute efter nåt annat så för du vända dig åt annat håll, läs forumsreglerna speciellt paragraf 8.
Sjunker Appstore i popularitet? Den går ju i raketfart uppåt utan dess like.
Det är möjligt bland användare kanske, men det verkar som fler o fler developers söker sej till Cydia o dyl.
Ang. paragrafer så kan du lugna dej, jag snackar om gratis apps från AppStore som Remote, IMDb, FB.
@calibeer 60719 wrote:
Det är möjligt bland användare kanske, men det verkar som fler o fler developers söker sej till Cydia o dyl.
Ang. paragrafer så kan du lugna dej, jag snackar om gratis apps från AppStore som Remote, IMDb, FB.
Oki, om din fråga är att du vill installera gratis apps (“som Remote, IMDb, FB”) utan att använda itunes så kan du ju alltid ladda ner dem direkt i din iphone via Appstore.
Ingen app-dev väljer cydia inför Appstore, de söker sig till cydia för att de nekas av Appstore.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.