Iphone och Ubuntu

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone och Ubuntu

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Sitte rnu med Ubuntu på min bärbara thinkpad och kommer nog fortsätta köra med det.
    Två frågor
    1. om jag måste köra itunes, eller finns det alternativ?
    2. om jag måste köra itunes, kan jag flytta mappar m.m. från windowspartitionen och köra vidare samma uppsättning via wine i ubuntu?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@kurtson 47162 wrote:

Sitte rnu med Ubuntu på min bärbara thinkpad och kommer nog fortsätta köra med det.
    Två frågor
    2. om jag måste köra itunes, kan jag flytta mappar m.m. från windowspartitionen och köra vidare samma uppsättning via wine i ubuntu?

Du kan köra iTunes under wine tex.

Amarok
    Banshee
    Rythmbox
    Floola
    Songbird
    gtkpod*
    Yamipod

Kanske är något att titta på när det gäller att överföra media tex.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kurtson 47162 wrote:

Två frågor

En god vän testade detta med fw releaser innan 3.0 men om jag förstod honom rätt lade han ned kombinationen ubuntu & iPhone rätt kvickt. Nyckeln för att få detta rocka på fw >3.0 verkar vara VirtualBox så du får nog googla en stund innan du bestämmer dig för att dyka in i detta…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@freebo 47165 wrote:

En god vän testade detta med fw releaser innan 3.0 men om jag förstod honom rätt lade han ned kombinationen ubuntu & iPhone rätt kvickt. Nyckeln för att få detta rocka på fw >3.0 verkar vara VirtualBox så du får nog googla en stund innan du bestämmer dig för att dyka in i detta…

Att jag inte tänkte på det, självklart fungerar virtuella maskiner som man kan skapa med exempelvis VirtualBox som du säger, som för övrigt är helt gratis 🙂

mattiL
    Member
    Post count: 53

VirtualBox eller Vmware Player borde funka, men glöm inte att båda kräver en licens för den windows eller OS X du tänker köra i den…

Vmware Player funkar bra på linux (ubuntu/debian).

Janu4ri
    Member
    Post count: 26
    Kurtson
    Member
    Post count: 569

Nya rythmbox fungerar ok med musik, men väntar med 10.4 så test av övriga funktioner

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.