iPhone OS 3.0 Beta

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone OS 3.0 Beta

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Här kommer en liten Guide om hur du fixar iPhone OS 3.0 Beta

1. Ladda ner iPhone OS 3.0 Beta för iPhone:
    ftp://iphonedownload.serveftp.com/

2. Stäng av internet ( Måste jämt vara avstängt när man syncar 3.0 Beta annars kräver iTunes ett lösenord för s.k devolopers)

3. Öppna upp iTunes 8.2 som finns att ladda ner i länken ovan och koppla in din iPhone

4. Välj din iPhone till vänster i iTunes, passa på att säkerhetskopiera kontakter

5. Håll nere SHIFT-knappen och klicka på Återställ

6. Navigera dit vart du sparade 3.0

7. Vänta tills iPhone lägger in 3.0

8. Synkronisera dina låtar

9. Dra ut din telefon och sätt sedan på internet

10. Klart!

Resultatet blir väl något åt detta hållet: YouTube – iPhone 3.0

UPPDATERAD: Ni som undrade, självklart går det att fixa detta med alla iPhones inte bara at&t. Det ska inte vara några problem med att uppdatera till den riktiga 3.0 i framtiden heller.

Uppdaterad 24/5-09 Länken som finns på steg 1 fungerar och är Beta 5, även Beta 4 och iTunes 8.2 finns:rolleyes:

Uppdaterad 10/6-09 Finns lite rykten om att man ska kunna ladda ner den riktiga 3.0 redan nu.
    Filen ska heta: iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. Googla på detta och ladda ner den filen som är 230 MB stor. Följ steg 2-10 i min guide så ska du ha det riktiga 3.0- är dock inte helt säker på detta 😉

oddname
    Member
    Post count: 8

Hur fungerar det om den är låst till telia då?
    Risk att något skiter sig? Ska köra min mot telia när jag får den ändå 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904
    steffeiphone
    Participant

@oddname 31491 wrote:

Hur fungerar det om den är låst till telia då?
    Risk att något skiter sig? Ska köra min mot telia när jag får den ändå 🙂

Jag har inte en aning, har för mig att det ska funka. Hittade detta på youtube, kolla på filmen:
    YouTube – How to get 3.0 Firmware on iPhone/iPod Touch

Är du osäker, skaffa inte 3.0 Beta, isåfall är det bätre att vänta på den riktiga.

EDIT: Ska ta och kolla med snubben, kommer posta upp hans svar här i tråden så fort han svarar!

steffeiphone
    Participant

@carpe 31492 wrote:

Har vi inte redan en tråd om OS 3.0 ?

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3586-iphone-3-0-a.html

Jo men jag sökte på forumet, hittade inget om en 3.0 Beta:confused:

steffe
    Member
    Post count: 2452

Eftersom det är en buggig beta så tror iaf jag att det är enklare att vänta en dryg månad och uppgradera till riktiga 3.0 i itunes.
    Jag vet att det finns dom som gärna vill prova,och det är naturligtvis deras sak.
    En liten fråga:är ni HELT SÄKRA på att en hackad gratisbeta inte ställer till problem med framtida uppgraderingar?
    Att medlemmar i apple Development program får nån sorts kod är rätt givet,dom har ju betalat.(99$ om jag inte minns fel).

steffeiphone
    Participant

Steffe
    YouTube – How to get 3.0 Firmware on iPhone/iPod Touch

Jag har inte en aning, såg detta på youtube och killen verka ärlig, jag tror att man kan uppgradera till den riktiga 3.0 när den kommer. Ska som sagt fråga snubben 😉

EDIT: JAG TAR INTE ANSVAR FÖR SABBADE iPHONES, JAG SÄGER BARA ATT DET GÅR OCH FIXA! JAG REKOMENDERAR DET INTE ENS OCH HAR HELLER INTE VÅGAT TESTA SJÄLV

steffe
    Member

Förstår dig fullständigt,om folk vill testa är det deras sak men allt på YouTube är kanske inte helt lyckat.
    Tror iofs att man verkligen får en beta på detta sätt,men som jag skrev tidigare så finns inga garantier för något vad gäller framtida uppgraderingar!

steffeiphone
    Participant

nej men denna killen var den som var “kunnigast” han hade massor av suscribers på youtube och 2 st filmer om 3.0 beta (den ena posta jag upp innan).

Nu har jag iallafall skrivit ett s.k “private message” till killen och väntar på svar, kommer posta upp svaret här. 🙂

steffeiphone
    Participant

Oddname och Steffe

Ni som undrade, självklart går det att fixa detta med alla iPhones inte bara at&t. Det ska inte vara några problem med att uppdatera till den riktiga 3.0 i framtiden heller. Jag fick ingen information om det var 3.0 5 osv men den ska nog ha MMS har jag för mig!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

måste fråga, funkar ditt sätt på beta 4-5?
    med tanke på att beta 4 och 5 kräver nyaste itunes 8.2

steffe
    Member

@steffeiphone 31590 wrote:

Oddname och Steffe

Ni som undrade, självklart går det att fixa detta med alla iPhones inte bara at&t. Det ska inte vara några problem med att uppdatera till den riktiga 3.0 i framtiden heller. Jag fick ingen information om det var 3.0 5 osv men den ska nog ha MMS har jag för mig!

Det är naturligtvis fullt möjligt att du har rätt,men är du säker på att det går att uppdatera?
    Att det går med en oficiell beta som de som betalat apple har är självklart,men vad gäller de hackade versioner som cirkulerar på diverse nätsidor finns inga som helst garantier,utan bara antaganden.
    Om man tänker testa ändå så får man naturligtvis göra det,men får ni då några problem med uppgraderingen så är det ert eget fel.

steffeiphone
    Participant

@steffe 31594 wrote:

Det är naturligtvis fullt möjligt att du har rätt,men är du säker på att det går att uppdatera?
    Att det går med en oficiell beta som de som betalat apple har är självklart,men vad gäller de hackade versioner som cirkulerar på diverse nätsidor finns inga som helst garantier,utan bara antaganden.
    Om man tänker testa ändå så får man naturligtvis göra det,men får ni då några problem med uppgraderingen så är det ert eget fel.

Jag tänker precis som dig, detta ska vara en bra version då man måste vara Offline från internet varje gång man syncar. Annars kräver den ett lösenord som visar att man är devoloper. Det är vad jag hört, jag tänker inte testa iallafall 😛

steffeiphone
    Participant

@pongo 31593 wrote:

måste fråga, funkar ditt sätt på beta 4-5?
    med tanke på att beta 4 och 5 kräver nyaste itunes 8.2

Inte en aning, detta ska funka iallafall säger dem…. sökte svar på ett amerikanskt forum och dem verkade positiva!
    dock ca 1 månad kvar till den riktiga 3.0 så jag kanske är sent ute med betan … 😛

TruB
    Member
    Post count: 476

rekord i posts på kort tid?

steffeiphone
    Participant

Tror jag nog inte 😛

schwartz
    Member
    Post count: 31

Firmwaren i din download-länk är för gammal för att användas…

Laddade hem den nyaste (beta-5) men Itunes vägrar att lägga in den på min lur när internet är avstängt, får en felkod, (10), någon som lyckats uppdatera till 3.0 senaste betan utan att vara developer-reggad? 😀

/Jesper

steffeiphone
    Participant

Funkade inte min? :O

Posta upp din länk för 3.0 Beta 5 här då, så det blir en fungerande tråd iallafall

, Sorry killar om inte min funka 🙁

schwartz
    Member

Det är lugnt, din har garanterat fungerat innan, men betorna slutar fungera när en nyare släpps… Jag hittade den via lite googlande; (läs: tpb)

Ingen som har uppgraderat till 3.0 här inne? :S

*EDIT: Det går att föra över Beta 5 till iphonen med Itunes 8.2 pre-release, MEN det går inte att aktivera luren = connect to Itunes, provade att jailbreaka den med Quickpwn Beta 5, men icke…

Så det fick bli att återställa till 2.2.1 😉

/Jesper

steffeiphone
    Participant

Okej 😉

NevamiZ
    Member
    Post count: 56

@schwartz 31738 wrote:

Det är lugnt, din har garanterat fungerat innan, men betorna slutar fungera när en nyare släpps… Jag hittade den via lite googlande; (läs: tpb)

*EDIT: Det går att föra över Beta 5 till iphonen med Itunes 8.2 pre-release, MEN det går inte att aktivera luren = connect to Itunes, provade att jailbreaka den med Quickpwn Beta 5, men icke…

/Jesper

det funkade visst att jailbreaka den, då slipper du aktiveringen, har själv iphone 2g med 3.0 beta 5, jailbroked / activated, med halebop 😀

steffeiphone
    Participant

@nevamiz 31853 wrote:

det funkade visst att jailbreaka den, då slipper du aktiveringen, har själv iphone 2g med 3.0 beta 5, jailbroked / activated, med halebop 😀

Sweet, du kan inte posta upp länken till 3.0 beta5 här? Vill ha en tråd som fungerar då min version inte funka 🙁 😛

schwartz
    Member

@nevamiz 31853 wrote:

Jaså, skumt att det inte ville sig när jag försökte :S borde ju inte spela någon roll att jag har en 3G lur menar jag…

steffeiphone
    Participant

Uppdaterad 24/5-09 Länken som finns på steg 1 fungerar och är Beta 5

steffeiphone
    Participant

@schwartz 31738 wrote:

/Jesper

Går det att ansluta luren till [3.0 Beta 4 med iTunes 8.2 då???

Isåfall är det väl smidigare med Beta 4 😉

schwartz
    Member

@steffeiphone 32264 wrote:

Går det att ansluta luren till [3.0 Beta 4 med iTunes 8.2 då???

Isåfall är det väl smidigare med Beta 4 😉

Ingen aning faktiskt…

/Jesper

steffeiphone
    Participant

@schwartz 32299 wrote:

Ingen aning faktiskt…

/Jesper

Okej:(

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Så den kommer klaga INNAN den gör nått med telefonen? Om den inte är registrerad på ett developer-acc dvs…

steffeiphone
    Participant

@gelegrodan 32560 wrote:

Så den kommer klaga INNAN den gör nått med telefonen? Om den inte är registrerad på ett developer-acc dvs…

Har för mig det ja 😛

steffeiphone
    Participant

Lite sent ute men bättre sent än aldrig 🙂

Den officiellaa 3.0 kommer att släppas den 17:e Juni.

Men nu kan du även läsa om hur du fixar den officiella? :confused: 3.0 på min tråd 🙂

zanders
    Member
    Post count: 47

är det någon som vet om rebelsim funkar till os 3,0?

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.