iPhone – OS 3.0 – Få tredjepartstillbehör att fungera. Ex, av-kablar…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone – OS 3.0 – Få tredjepartstillbehör att fungera. Ex, av-kablar…

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Hej!

Jag har precis lyckats få min iPhone 2G att fungera med tredjeparts-tillbehör som Apple uteslöt i och med OS 3.0. I mitt fall hade jag en AV-kabel som jag köpte på Tradera för 6 kronor (+15 kronor i frakt), stor skillnad om man jämför med vad Apple tar betalt för sina…

“Fixet” fungerar bara med OS 3.0 (inte med 3.0.1, så har ni uppdraterat får ni nedgradera igen.) Det ska fungera helt utan problem med både 2G, 3G och 3GS modellen men det ska även fungera med iPod Touch modellerna.
    (Givetvis måste telefonen vara Jailbreakad)

För att kunna lägga in fixet måste ni kunna ansluta till telefonen och ändra
    . Enklast gör man detta genom att använda OpenSSH, installeras genom Cydia. Därefter ansluter man bara till telefonen genom datorn och ändrar filerna.

– Filen som ska läggas in går att få tag på här
    2shared – download iapd
    – Den ska placeras under “System/Library/PrivateFrameworks/IAP.fr amework/Support” och där ska den ersätta den enda filen som ligger där.
    – Därefter ska man ta “change permission”/”chmod” eller liknande (beroende på program och ändra till 775
    – Sedan är det bara att starta om telefonen så ska det fungera:D

Här har ni en länk som jag hittade där ni kan se det hela fungera.
    YouTube – iPhone 3rd party AV output cable from DX w/Jailbroken iPhone 2G/3G/3GS running 3.0 Firmware

Det kan hända att det kommer att komma något litet smidigt program till cydia som löser det här, men jag har inte sett något sådant än.

Hoppas ni får nytta av det här!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.